Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
An.

An.

02-08-2010 om 11:32

Mijn fantasierijke kind van 10 jaar (in combinatie met school)

Mijn middelste zoon van 10 jaar is een knutselkind. Hij maakt mooie dingen met afval bijvoorbeeld. Tekent, verzint, fantaseert. En raffelt zijn werk op school af om dat te kunnen doen.... Zijn leerkracht van afgelopen jaar zag het met plezier en tegelijkertijd met lede ogen aan. De leerkracht van komend jaar heeft het vermogen niet om dat met plezier aan te zien. En natúúrlijk moet hij ook gewoon opletten in de klas. Maar ik vind óók dat zijn fantasie niet de kop in mag worden gedrukt. Dus, dacht ik, ga ik op zoek naar workshops voor hem, of lessen of wat dan ook om hem juist te stimuleren zijn gaven te benutten zodat hij op school zijn energie kan gebruiken voor de lessen. Ik weet alleen niet erg goed hoe ik dit moet aanpakken. Jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

02-08-2010 om 12:45

Muziekschool / cultureel centrum

Hallo
worden er bij de plaatselijke muziekschool of cultureel centrum geen tekenlessen e.d. gegeven?
succes

Gaia*

Gaia*

03-08-2010 om 11:14

Ook

Wat herken ik mijn zoon (9) in jouw verhaal. Ik kan je niet zo een antwoord geven. Maar wel wat ervaring. Ook wij dachten dat een knutsel- of tekenles wel aardig voor hem zou zijn. We vonden een 'kinderatelier'workshop waar aan alles aandacht werd gegeven, ook kleien. Maar het plezier in knutselen was snel weg. Hij vond het niets dat de juf daar alles verzon. Ik heb uitgelegd dat hij daar de technieken juist mee leert en dat hij dan zelf ook aan de slag kan thuis. Maar het was weg. Zodra we hem van de les afhaalde kwam zijn creativiteit weer terug (en zijn vrolijkheid). Soms zegt hij dat hij wel terug wil, want eenmaal daar aan het werk was toch ook wel leuk blijkbaar.

Dat vertel ik zodat je daar ook rekening mee kan houden. Het kan bij jouw zoon natuurlijk best anders zijn.

Jammer dat hij nu een leerkracht krijgt die deze kwaliteit van je kind niet kan waarderen.

An.

An.

03-08-2010 om 13:11 Topicstarter

Gaia

Even een reactie op jouw bericht. Dank je, ik had mij dit al bedacht. Maar kennelijk heeft het bij jouw zoon ook echt zo uitgepakt. Zodra er een 'moeten' (of iets dat erop lijkt) bij komt, haakt mij zoon namelijk af. Ik twijfel dus ook erg of ik hem hiermee een plezier doe....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.