Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ivanhoe

Ivanhoe

24-10-2008 om 13:52

Mijn zoon wil ridder worden... (schermen)

En denkt er dus over om te gaan schermen. Zijn er kinderen van rond 8 jaar die aan schermen doen en hoe bevalt dat? Mijn zoon is geen echte teamplayer en voelt ook weinig meer voor een fysieke sport als judo. Dat heeft hij ruim een jaar gedaan en hij vindt het maar een pijnlijke toestand als hij weer op de grond gegooid wordt.

Overigens is zijn wens om ridder te worden echt aanwezig. Tijdens een riddertoernooi in een wapenmuseum in Engeland kwam hij in gesprek met een ridder erachter dat er op de wereld ca. 6 professionele ridders bestaan (die dus toernooien afgaan en hun kunsten vertonen), hij wordt de 7e!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

24-10-2008 om 14:05

Hij kan ook...

Ivanhoe, hij kan ook bij zo'n gezelschap dat af en toe in musea optreedt. Bijvoorbeeld in het Archeon, daar zijn ook vaak toernooien e.d.! Van schermen weet ik niet veel af, wel dat iemand er ergens in het forum naar vroeg, een paar dagen geleden.

Verenigingen

Er zijn wereldwijd een hoop verenigingen die zich met geschiedenis in combinatie met het naspelen van gevechten bezighouden. Misschien dat er maar 6 betaalde professionals zijn, maar vrijwilligers die met elkaar een hoop lol hebben, daar zijn er een stuk meer van.

Ik betwijfel wel of een jong kind zonder begeleiding bij een dergelijke vereniging terecht kan. Maar wellicht is het iets voor later, of zijn er activiteiten waar je als ouder en kind samen terecht kunt.

In Nederland heb je:
http://www.polderslot.nl/
en
http://paxromana.nl/

En dan heb je nog verenigingen voor "live action role playing", maar daar worden de gevechten door dobbelesmet dobbelstenen beslist. En dat heeft maar weinig met geschiedenis te maken en meer met fantasie.

Naast schermen is paardrijden misschien een passende sport?

Leuk!

Ik heb op mijn werk weleens een cursus schermen voor kinderen georganiseerd, was voor 7 tot 12 jarigen. Was een erg leuke cursus en de kinderen waren reuze-enthousiast. Volgens mij hebben de meeste schermverenigingen wel een jeugdafdeling! Je kan daar ook vast wel een proefles aanvragen.

Natalia

Natalia

26-10-2008 om 10:50

Schermen, heel leuk!

Mijn zoon is 10 en net begonnen met 2e jaar schermen. Mijn dochter is dit jaar (na een jaar dus) helaas gestopt, maar ze deed het ook prima. Zoon beleeft er veel plezier aan, helemaal nu hij doorgeschoven is naar de 'volgende' groep met oudere en gevorderde kinderen. Dan met 3-6 (oid) verliezen is geen schande, vind hij
Zal ook nog ff bij andere forum gaan kijken, groetjes, D

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.