lisbeth
08-10-2012 om 12:59
Mooi cadeau voor 8 jarige
Een beetje een luxeprobleem. We kopen onze kinderen normaal met kerst een mooi groot cadeau. Nu kunnen we voor onze 8 jarige dochter echt niets verzinnen en dochter weet ook niets. Ze speelt nauwelijks. Het belangrijkste voor haar zijn haar ipod en boeken. Iemand enig idee waar je een 8 jarig meisje echt een lol mee doet. Bij voorkeur iets waar ze lang wat aan heeft.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lisbeth
08-10-2012 om 13:20
Hebben we al
Leuk idee maar we hebben al een kat.

Temet
08-10-2012 om 13:31
Voorstelling?
Misschien naar de een of andere voorstelling? Holiday on Ice, of juist het Nationaal Ballet ofzo? Zo'n ervaring kan best indrukwekkend zijn en in die zin heeft ze er lang wat aan - en het neemt geen plaats in, en kan na gebruik ook niet meer kapot
Groeten,
Temet

Anneque
08-10-2012 om 13:45
Goede atlas?
Of een abonnement op een interessant tijdschrift? Chemie/natuurkundedoos?

Tesah
08-10-2012 om 13:53
Naaimachine
die krijgt onze dochter voor haar negende verjaardag,met allerlei lapjes stof en naailes van mama. Nu in de aanbieding bij Blokker en Aldi geloof ik, rond de 100 euro.
We hebben ook gedacht aan een mooie muurschildering voor op haar kamer. Die zou ze zelf kunnen schetsen en dan mooi uit laten werken.
Misschien de Mindstorms robot van Lego. Is wel heel prijzig maar onze zoon is er gek op en het vergt heel veel van zijn creativiteit en denkvermogen.
Tesah

lisbeth
08-10-2012 om 13:58
Reactie
Uitje zat ik ook aan te denken, maar man vond dat dat te vergankelijk.
Chemiedoos hebben we ook aan gedacht samen met microscoop maar we kregen van mensen uit de omgeving te horen dat de meeste kinderen daar ook snel op uit gekeken zijn. Dus gingen we weer twijfelen

Anneque
08-10-2012 om 14:06
Vergankelijk
"Uitje zat ik ook aan te denken, maar man vond dat dat te vergankelijk.
Als je er een bijzonder fijn, gezellig of interessant uitje van maakt, heeft ze een herinnering voor het leven! Ik ga voor het uitje of de atlas

amk
08-10-2012 om 14:50
Alles is vergankelijk
het duurt bij sommige dingen alleen wat langer.
Maar ik weet wel dat de vakantie naar Afrika die ik gemaakt heb met mijn toen 3 jarige dochter nu nog steeds impact heeft en herrineringen oproept bij haar. Ze is nu 7. Zo ook haar eerste theater voorstelling toen ze net 4 was.

Temet
08-10-2012 om 16:33
Vergankelijk
Ik sluit me aan bij Anneque en Amk.
Ben ooit eens door mijn oma meegenomen naar een of andere dansvoorstelling in een openluchttheater, 's avonds. Ik vond het geweldig en weet het dus nu, bijna 40 jaar later, nog. En van de andere cadeaus die ik in mijn jeugd van haar gehad heb is in veel gevallen toch echt geen herinnering overgebleven.
Naaimachine - best een leuk idee, maar alleen, denk ik, als je reden hebt om aan te nemen dat je kind daar echt een tijd lol van zal hebben.
Groeten,
Temet

Temet
08-10-2012 om 16:35
Overigens
Bestaat het klassieke zilveren bedelarmbandje eigenlijk nog? Dat was nou typisch zo'n Mooi Verjaarscadeau voor een meisje, met als bijkomend voordeel dat de hele familie de komende jaren niet meer om cadeausuggesties verlegen zat.
Ik heb de mijne overigens zelf niet zo bar veel gedragen, ik vond dat gerinkel eigenlijk nogal irritant. Maar het idee was leuk . En ik heb m nog, dus ons cadeau voor als dochter wat groter wordt is al klaar ...
Groeten,
Temet

evenanders
08-10-2012 om 17:59
Arduino
Arduino kit.
Als ze geinteresseerd is in robots en techniek is dat heel leuk. Bijkomend voordeel: veel boeken over arduino zijn in Engels. Als ze verder wilt komen met Arduino zal ze dus op een zeker moment Engelse boeken moeten gaan lezen. Beginners boekjes in het Nederlands kan je gewoon (legaal) downloaden van de site arduino.nu.

Tango
08-10-2012 om 21:19
Of anders
Als je geen rinkelende armband wil, zo'n Pandora-armband of iets soortgelijks. Maar moet ze wel van sieraden houden natuurlijk.
Een abonnement op een leuk wetenschappelijk tijdschrift vond ik ook een goede suggestie. Of wat ik hier ook weleens heb gelezen en onlangs zag ik het in de winkel: triopsen kweken. Lijkt me wel wat voor onze zoon, maar wel als hij iets ouders is dan 8.

Fiorucci
09-10-2012 om 06:56
Mja....ot
Ik mocht ooit als klein meisje met mijn tante mee, met de trein naar Rotterdam, naar Doornroosje in de bioscoop...ik weet het nog steeds....
Mijn dochter ging deze zomer naar haar eerste concert, ik weet zo zeker dat ze dat nooit zal vergeten.

Relithe
09-10-2012 om 08:25
Holiday on ice
Dat heeft mijn dochter vorig jaar als verjaardagskado gehad, met echte VIP plaatsen, helemaal vooraan dus
Het was een groot succes en een onvergetelijke ervaring voor haar.
Ze was toen helemaal weg van kunstschaatsen, nu kunnen we haar beter meenemen naar een paardenshow
Hier wordt ook eigeniljk niet meer gespeeld, ze is 9.

maren
09-10-2012 om 10:10
Horloge?
Een mooi horloge of sieraad?

Temet
09-10-2012 om 10:18
Wat tegen een mooi horloge pleit
Hier zal ik het Mooie Horloge zo lang mogelijk tegenhouden. Ik heb een onhandig kind dat overal tegenop botst, en een partner die verschrikkelijk zuinig is op spullen. Ik zie dus het gemier al helemaal voor me, een jongetje dat voortdurend door zijn vader wordt bekritiseerd omdat hij niet zuinig genoeg is op Dat Mooie Horloge dat hij toch speciaal voor zijn verjaardag heeft gekregen.
Zodat dat ding uiteindelijk alleen nog maar om mag bij hoogtijdagen, en de rest van de tijd ligt te verstoffen. Zonde, zonde. Dan liever een goedkoper exemplaar dat gewoon gedragen kan worden.
Maar dat is de situatie bij ons thuis. Dat kan in andere gezinnen natuurlijk heel anders liggen.
Groeten,
Temet

lisbeth
09-10-2012 om 10:46
Reactie
Dank dank voor alle reacties.
Horloge gaat het niet worden, ze heeft eentje wat ze nooit draagt. Ze vind het niet prettig zitten en doet hem dan te los of af. Door te los krijg je weer krassen op het scherm.
Sieraden zou kunnen maar dan wil ik inderdaad wel iets wat ze nu ook al echt mooi vind. Abonnement heb ik ook aan zitten denken maar er is geen tijdschrift wat ze echt leuk vind. Tenminste geen wat ze nou bij de winkel altijd leest. Een uitje vind ik wel leuk. Maar dan wordt het theater of een stedentrip met een museum. Ze is geen fan van heel veel drukte of harde geluiden om zich heen. Dan ontploft ze na een uur.
Ik denk dat ik haar echter zielsgelukkig zou maken met een bezoek aan een sciencemuseum ergens en een extra overnachting.

Anneque
09-10-2012 om 11:29
Lisbeth
"Ik denk dat ik haar echter zielsgelukkig zou maken met een bezoek aan een sciencemuseum ergens en een extra overnachting.
Zou ik doen. Zielsgelukkig is toch een prachtig cadeau?

koentje
09-10-2012 om 11:30
Of, speciaal sieraad
met een melktandje van haar naar de juwelier en deze aan een hangertje laten doen? Het afscheid van het hele kleine meisje?

Temet
09-10-2012 om 11:37
Lisbeth
Nou, dan kan ik wel wat verzinnen. Naar Amsterdam met de trein, lunchen bij La Place in de openbare Bibliotheek - geweldig uitzicht over de hele stad - daarna naar Nemo, (overigens ook een geweldig uitzicht, dat gebouw is vergelijkbaar in hoogte), afsluiten met avondeten in Ocean Palace (drijvend Chinees restaurant).
Allemaal op loopafstand van elkaar (en in de buurt van het station). Er zijn daar trouwens in die hoek ook overnachtingsmogelijkheden, maar dat wordt wellicht een tikje te begrotelijk.
Ik zou trouwens, zeker als je in (de buurt van een) flinke tad woont, eens nadenken over de aanschaf van een Museumjaarkaart. Nemo is duur, andere musea (Naturalis etc) ook niet echt goedkoop, en als je daar wat vaker heen wilt heb je zo'n kaart er zo uit.
Overigens, voor de nog iets nerdiger types lijken mij Boerhaave (bestaat toch nog?) en Teylers ook reuze leuk, maar dat terzijde.
Groeten,
Temet

Temet
09-10-2012 om 11:41
Vergissing
Het is niet Ocean Palace, het is Sea Palace. En ze hebben dim sum, zag ik (hun site vind ik niet erg handig, wel kan je zien hoe het restaurant eruit ziet). Dim Sum eten met kinderen is leuk, weet ik uit ervaring. Maar mocht je dat willen, dan moet je even bellen wanneer die beschikbaar zijn, want niet alle restaurants serveren dat altijd.
Groeten,
Temet

Mea Proefrok
09-10-2012 om 16:43
Temet
Wat lijken onze mannen toch op elkaar, de mijne zou precies zo reageren op kind met duur horloge. En dim summen met een kind is fantastisch.

Henriette123
09-10-2012 om 17:42
Cobi
Maar het gaat toch niet om een kerstkado? Dochter wordt 8.
Nemo is erg leuk, maar ik weet niet wanneer je gaat, maar houd er rekening mee dat het er in de herfstvakantie erg druk is.

Tijgeroog
09-10-2012 om 19:59
Henriëtte
Als ik het eerste bericht lees denk ik toch echt dat het om een kerstkado gaat...

FayW
09-10-2012 om 20:53
Wat een raar probleem
Schrap het grote kado en geef gewoon een mooi boek. Met tradities kan je ook stoppen.

Fiorucci
10-10-2012 om 07:02
Boek
Ja, een boek. En als een boek niet voldoet aan de norm 'groot kado' dan geef je een paar boeken uit een serie ofzo. Of het boek van de Hobbit met bioscoopbonnen erbij..)

Anneque
10-10-2012 om 07:21
Ja of die atlas dus
Maar nou hou ik erover op. Zoon krijgt ieg een atlas

madelief
10-10-2012 om 08:22
Ereader
Ik heb op marktplaats een ereader voor mijn 11 jarige dochter gekocht. Ik was de mijne steeds kwijt omdat ze series graag op volgorde leest en dat niet altijd bij de bieb staat. Aangezien ik ze wel op de pc heb las ze steeds op de mijne. Als ze graag leest is dat misschien iets, scheelt een hoop gesjouw op vakantie!