Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

25-03-2010 om 17:28

Mooie opmerkingen

De mooie opmerkingendraad is gearchiveerd dus tijd voor een nieuwe!
Zoon van 7 wil Michael Jacksonclips bekijken op You Tube. Dus ik zeg dat het goed is. Hij zet de pc aan, 5 minuten later hoor ik "Mamaaaaaa! Hij doet 't niet! En ik heb het in het Engels neergezet!". Dus ik hijs mezelf van de bank af om te kijken. Wat had hij ingetikt? "www.yoetjoep.nl"....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

25-03-2010 om 18:22

Lezen

Zoon (8) heeft niet zoveel plezier in lezen en loopt iets achter hiermee. Daarom hebben wij de afspraak dat hij me iedere avond voorleest. Op de avond dat hij met een nieuw boek begint, zucht hij hartgrondig: "Nou, deze nog dan. En dan heb ik er echt alles aan gedaan mam, als ik het dán nog niet kan, wordt het echt nooit iets..."

Katrien

Katrien

25-03-2010 om 18:36

Herinneringen

Vriendje van Dochter kwam spelen. Hij (12 jaar) ziet het schommelpaard van de opvangkindje en zucht (op een echte oudemannetjestoon) "dat schommelpaard doet me zo denken aan toen ik nog jong was..." Ik zuchtte maar met hem mee "Ach, we worden oud, hè". Wat hij volmondig beaamde.

Katrien

Vic

Vic

25-03-2010 om 20:43

Opa

Dochter (10) en ik zaten X Factor te kijken. Daarin zit een kandidate die nogal eens blowt. Op een gegeven moment kwamen haar man en kind in beeld, waarop ik verbaasd zei dat ik het wel apart vond, zo'n blowende moeder (dat is toch niets voor moeders?). Dochter keek mij verbaasd aan, en zei dat ze niet wist wat blowen is. Waarop ik antwoordde dat dat het roken van wiet is, en vroeg of ze wist wat wiet was. Waarop dochter uitriep: 'Oh, dat wat opa altijd rookte voordat hij stopte met roken'. Nou, niet helemaal dus, dat was een shag roker. (en als je mijn voormalig schoonvader zou kennen zou je er helemaal de humor van inzien).

Janna3

Janna3

25-03-2010 om 21:58

De hemel

Laatst een discussie tussen onze oudste twee wat er gebeurt na de dood. Ze waren het er wel over eens dat er een hemel zou bestaan waar het alleen maar leuk zou zijn en waar ze iedereen weer zouden zien. "Maar," verzucht de jongste van de twee, "niet voor eeuwig hoor, want dat is zooo saai..."

Marie E

Marie E

26-03-2010 om 15:59

Huis en tuin

Mijn zoon heeft eens tegen mijn ouders gezegd dat hun flat en hun balkon en klein huis met een dun tuintje zijn.

krin

krin

26-03-2010 om 17:28

Wii

We vertelden zoon dat er vroeger maar twee televisiekanalen waren, dat er alleen woensdag overdag tv was en 's avonds pas vanaf zes uur, en nog wat dingen die nu wel bestaan en toen nog niet, en zoon vulde naadloos aan: 'Ja, en jullie hadden ook alleen maar een hele kleine Wii....'
Toen we hem uit de droom hielpen en zeiden dat er nog niet eens pc's waren in die tijd, keek hij ons met een mengeling van ontzag en medelijden aan. Zelfs geen heeeeele kleine Wii, dus. Ach gos.

Uitgekomen

Zoals op veel plaatsen we de narcissen boven de grond zien komen, zo ook hier. Op weg naar school, verzucht dochter van bijna 11; Mam, de narcissen zijn uitgebloeid...!
Ik kon haar maar nog net uitleggen dat het was; "uitgekomen", grinnikend en wel!
groetjes Sannema

Sancy

Sancy

27-03-2010 om 14:37

Nog een dan

Zoon deed gisteravond een spel op de computer, iets met een groene skeletachtige spookkapitein op een piratenschip. "Kijk dan mam," zei hij, "die is al lang over de datum!"

Vuilniszak

Dochter (7) heeft honger en eet in een razend tempo haar bord leeg. Gevolg is wel dat veel eten naast haar bord en op haar schoot belanden.
Haar vader en ik zijn het gelijktijdig zat en roepen haar boos toe dat ze recht moet zitten en normaal moet eten, zonder te knoeien. "Al die vlekken op je kleren", zo foeter ik, "zo zie je er toch niet uit!! En anders doe je in het vervolg maar een vuilniszak aan als je gaat eten!!"
Waarop dochter zielig uitbrengt: "Ja maar mama, in een vuilniszak zie ik er toch ook niet uit..."
n@nny

Jade

Jade

28-03-2010 om 13:27

Dochter had laatst...

...last van haar Spillebeenspees...

Achillespees was lastig te onthouden

Te groot

Mijn dochter, bijna 6, vond mijn man vanmidag veel te groot. Hj zei nl dat hij, als ze niet op zou houden met fluiten op haar fluitje, eens in haar oor zou gaan fluiten. Waarop ze zei, dat dat helemaal niet kon, omdat hij niet in haar oor paste....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.