Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

07-03-2010 om 10:48

Naar bed (bijna 7 jaar)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

08-03-2010 om 21:57

Ach mamamjan

Ach Mamamjan, wat weet zo'n schoolarts nu over jouw dochter? Zolang ze niet doodsbleek en met kringen onder haar ogen rondloopt, of in slaap valt in de klas, lijkt de reactie van die arts me nogal overdreven.

Annet

Annet

08-03-2010 om 23:03

Je hebt wakker maken en wakker maken

Een kind dat direct wakker wordt bij de wekker of een ander signaal, gelijk begint te kletsen, etc. die is echt wel uitgeslapen.
Als dat niet zo is, kan het ook zo zijn dat het kind gewoon een ochtenhumeur heeft. Maar dan geldt dit tenminste alle doordeweekse dagen.
En dan zijn er natuurlijk ook nog kinderen die echt te weinig slapen.

Mijn jongste van 7,5 wordt snel wakker, is heel soms al wakker als hij wakker gemaakt wordt, gaat om 20.00 uur naar boven en om 20.30 uur gaat het licht uit. Om 7.15 uur gaat de wekker. Wij merken meestal alleen op maandagmorgen dat dat te vroeg is. Dus onze conclusie is dat zijn bedtijd prima is.

Wij eten ook pas na 18.30 uur. Toen jongste nog jonger was, moest hij om 19.30 uur naar boven. Toen hij 5-6 jaar was, was dat wel handig. Anders werd hij na een aantal dagen inderdaad te moe. Maar er zijn echt geen wetten per leeftijdsjaar.
Moeders van klasgenoten komen wel eens vragen of hij inderdaad zo laat naar bed mag. Als we dan doorpraten, blijkt dat hun kind veel vroeger wakker is. Per nacht hebben ze dan minimaal evenveel slaap. Dus niet alleen bedtijd is belangrijk maar ook uren nachtrust.

Bastet

Bastet

09-03-2010 om 07:18

Liora

Graag gedaan..Ik ben zo gaan denken,toen ik erachter kwam dat mijn kinderen alledrie avondmensen zijn,zij fleuren op als het avond wordt,zucht...dus ja,de nodige uitprobeersels destijds later,ben ik er anders tegenaan gaan kijken,met succes tot mijn verbazing.
Groetjes,bastet

Irene

Irene

09-03-2010 om 13:11

Heu (eten)

Je kunt toch best een baby voeren en tegelijkertijd zelf eten? (je hebt toch 2 handen ;o) ) Zeker als de baby al wat groter wordt en tussendoor ook zelf wat stukjes kan eten.
De baby kan dan steeds meer zelf gaan eten en voor je het weet eet 'ie met de pot mee (hier is dat meestal zo als ze rond de 10 maanden oud zijn)

Dank voor jullie reacties!

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle reacties! Goed om te lezen dat andere kinderen ook niet allemaal uit zichzelf vrolijk wakker worden. Je neemt je voor om je niet druk te maken over dit soort opmerkingen, maar ondertussen zit het toch in mijn hoofd...

Ach, uiteindelijk slaapt ze gewoon 11 uur per nacht (half 8 maken we haar wakker), dus zo dramatisch is het allemaal niet... Wel hadden we zelf al bedacht dat het handig zou zijn om iets eerder aan tafel te gaan als dat lukt, maar dat is meer omdat ze slecht eet, dan omdat ze slecht slaapt...

Pelle, jouw opmerking vond ik geweldig! Ik wou dat ik op dat moment zo gevat geweest was! Ik kwam niet verder dan een beetje onverstaanbaar mompelen dat dat niet echt haalbaar was... Vast nu toch nog een aantekening in het dossier verdiend

Groetjes,
Mamamjan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.