Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Anoniem

Anoniem

29-08-2013 om 13:45

Nagellak 8-jarige

Jongste heeft een flesje (lavendelblauwe) nagellak van oudste gekregen die het niet meer wilde. Vanmorgen werd ze door haar vader opgehaald, die liet merken de gelakte nageltjes eigenlijk niet zo'n succes te vinden. Zelf vind ik het geen probleem, en ze zou van mij ook gerust met gelakte nagels naar school mogen (andere make-up niet).
Wat vinden jullie?

Ah jawel

Mijn zoon had laatst nagellak op gekregen van oma, apetrots moet toch kunnen een beetje spelenderwijs.
(Gezichtsmakeup zou ik wel zo lang mogelijk weren als ik dochters had)

Wel hoor

Dochter van 6 gaat ook met gelakte (nou ja ondergesmeerde) nagels naar school. Vind ik van een geheel andere orde dan gezichtsmakeup, wat dan ook absoluut niet mag van mij.
Zoon van de week trouwens ook; had zijn nagels gelakt op kamp. Ik vind het best.

Fiorucci

Fiorucci

29-08-2013 om 16:17

Ja hoor

En mijn dochter was op haar zesde al dol op makeup, maar dat mocht dan alleen binnenshuis.

guera

guera

29-08-2013 om 20:12

Oh joh

Dochter make upt al jaaaaren. Ze is 7. Nagellak om de paar dagen andere kleur. Make up in gezicht mag thuis. Maar geen mascara. Ook niet als we weggaan of naar school.....

Tango

Tango

29-08-2013 om 22:15

Tjonge

Wat een .... is die vader, zeg. Leuk toch gekleurde nagels? Dochter hier wilde toen ze 4 was ook al graag af en toe gekleurde nagels en zelfs zoon heeft weleens een nageltje met nagellak gehad omdat hij het mooi vond, toen was hij ook 3 of 4. Dat vond zijn vader overigens ook maar niets hoor!

nik

nik

29-08-2013 om 22:32

Bijval vader

Uitleggen kan ik het niet, maar ik vind het dus niks. Ik denk dat het vooral te maken heeft dat ik het zo'n raar gezicht vind en dan elke keer mijn blik wordt getrokken naar die nageltjes. Heb ik ook wanneer volwassen vrouwen hun vingernagels lakken.
Gek hè? Ik kan het ook echt niet uitleggen.
Ik zal t ook niet tegen heug en meug tegenhouden maar zolang ik het subtiel kan uitstellen, graag
Vind het iid ook wel heel iets anders dan make up.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-08-2013 om 23:19

Ik vind gestook niets

Wat ordinair ofzo, kan het niet precies omschrijven.

Maar dat heb ik m'n dochter nog nooit verteld. dus haar nagels lak ik wel eens, en ik accepteer het ook zeer gelaten als ze met gelakte nagels bij een vriendinnetje vandaan komt. Verder ben ik blij met de zwemles, want dan is het er sneller weer af. En met de action, want daar hebben ze kindernagellak die in water oplost, die is de volgende dag alweer weg.

nik

nik

29-08-2013 om 23:57

Tijgeroog

Bedankt voor de tip zo kan ik toch beetje tegemoet komen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Tijgeroog

30-08-2013 om 01:16

Nik

Het fijne is dat zij nog niet door heeft dat die nagellak zo snel weg is. En helemaal blij is dat ze eigen nagellak heeft, die ze zelf op mag doen. Iedereen blij.

En?

hoe pak je dat nou eigen lijk aan als ouder x iets anders wil dan ouder Y ?

Hier heb ik het voor het zeggen thuis dus da's makkelijk

On topic

mijn jongste ging op kdv met gelakte nageltjes en ook mocht ze een keertje makeup op.

ze mogen niet met gezichtsmakeup naar school.

Vic

Vic

30-08-2013 om 11:44

Hoe los je dat op?

In dit geval heb ik een wenkbrauw opgetrokken en gevraagd of hij het echt zo erg vond. Vervolgens zei hij van niet, maar het staat hem natuurlijk vrij om in zijn eigen huis de nagellak er weer af te halen. Mag hij de discussie met dochter aangaan.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

31-08-2013 om 09:01

Ja gek he

Hier ook een vader die dochter van zes veel te jong vindt voor nagellak. Nu lak ik haar nageltjes af en toe met kleurloze glitterlak. Vindt dochter helemaal het einde en vader ziet geen bezwaar.

ikke

ikke

31-08-2013 om 13:15

Nee blerk

niets voor mij, helemaal niet met 8. tja, meesten zullen het wel onschuldig vinden. ik hou er niet van. maarja, mijn mening. ik hou ook niet van oorbellen bij kinderen van 1 jaar...

Ach

nagellak vind ik niet zo erg hoor, wel wat afhankelijk van de kleur. zachtroze en glittertjes oke maar felrood mwah.

mijn dochter zat afgelopen jaar in groep 5 en daar was een meisje met geverfd haar!! nee geen spoeling, echt rood geverfd. dat gaat mij dan weer (veel stappen) te ver.

Vic

Vic

31-08-2013 om 18:47

Glitters

Mijn dochter heeft laatst een bus met Oilily haarglitters gekregen. Die hebben we ook al regelmatig in haar haar gespoten. Ik vind het wel schattig eigenlijk. Voor het overige is het helemaal geen tutmeisje, loopt het liefst de hele week in dezelfde korte broek en T-shirt en van april tot oktober op haar afgetrapte Teva's of Birkenstockjes. Ze heeft afgelopen jaar welgeteld 1 keer een jurk aan gehad, voor het kerstfeest op school. De jurk was nog van haar zus geweest en was een twijfelgevalletje, want een redelijk 'volwassen' model met spaghettibandjes dat oudste droeg in groep 7.

Fransien

Fransien

31-08-2013 om 21:45

Hier wel nagellak

Dat vind ik prima, de meiden (8 en 5) lakken hun nagels liefst in allerlei kleuren met stipjes en ditjes en datjes en liefst mega-veel glitter. Gezichtsmakeup gaat me een brug te ver, dat mogen ze als ze naar de middelbare school gaan. Overigens wil broertje van 6 zijn nagels ook regelmatig gelakt krijgen, vindt hij geweldig, zulke vrolijke nagels.
Oorbellen mogen ze van mij pas als ze 18 zijn heb ik voorlopig meegedeeld. Misschien stel ik mijn menig nog bij naar 16 maar de eerstkomende eeuwigheid wil ik geen gaten in mijn meiden zien. Ik snap het ook niet dat zoveel meisjes die krengen wel hebben, je kunt er alleen maar achter blijven haken en je moet er altijd op letten bij boompje klimmen en gym en dergelijke.

-Flupke-

-Flupke-

01-09-2013 om 22:18

Tegengeluid

Ik snap die vader best. Zelf heb ik geen dochters maar ik zou er ook niet van gecharmeerd zijn. Ik vind het ook echt een rotgezicht bij die kleine meisjes, zeker als er ook al oog make up gebruikt wordt.
En blauwe nagellak nog wel. BRRRRRRrrrrrrrrrr

Houden van en goedvinden

Ik hou helemaal niet van nagellak. Ook als klein meisje en puber had ik daar geen enkele vorm van belangstelling voor. Maar mijn dochter vindt het prachtig, haar nagels gesierd met de meest fantastische kleuren. Crackle, glitter, vlindertjes of bloemetjes of sterretjes, alles is prachtig. En ik heb mezelf afgevraagd wat ik er precies voor bezwaar tegen heb, afgezien van het feit dat ik het niet mooi vind. Ik kon er geen echte bezwaren tegen bedenken. Daarom laat ik haar maar lekker haar hobby. En ik leen zelfs mijn eigen teenagels uit als lak-objecten, omdat ze het zo lief vraagt.

Hanne.

Hanne.

02-09-2013 om 09:11

Mag wel maar word er niet enthousiast van

Ik word niet enthousiast van nagellak bij kleine kinderen.

Mijn kinderen daarentegen wel. Die zaten al voordat ze 2 waren met een stift hun nagel in te kleuren. toen heb ik maar eieren voor mijn geld gekozen. Maar het mag alleen onder begeleiding opgesmeerd worden en als we een 'gelegenheid' hebben moet het er of netjes op zitten of af zijn.

Gezichts make-up mag sinds ze een jaar of 6 zijn. Thuis. Althans de oudste. De jongste liffte stiekem mee.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-09-2013 om 16:25

Ook niet mooi

Ik vind het ook niet mooi, maar ik vind alle grote-mensen-opsmuk bij kinderen niet mooi. Oorbellen mogen hier pas met 12 bijv.
Maar nagellak kan eraf en daarom mag het van mij wel. Zelfs mijn zoon van 4 heeft af en toe een gelakt teennageltje. Ik vind het de moeite niet waard om mij er druk over te maken.

Dendy

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.