Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-03-2010 om 07:26
Volgens Phamdochter (5 jaar) heeft mama geen binnen pretje maar een billen petje.
Gr Pham
17-05-2010 om 21:55
Dief
Terwijl ik een spannende film zit te kijken hoor ik een deur langzaam opengaan. Met het hart in mijn keel draai ik me om, helemaal klaar om mijn belager te bespringen. Staat dochterlief (net 4) daar huilend in de deuropening, ze komt normaal echt helemaal nooit naar beneden. De deken was afgegleden en ze had het koud. Helemaal opgelucht breng ik haar naar boven en vertel haar dat ik schrok, omdat ik dacht dat ze een dief was. Ze legt haar blonde krullenbol op het kussen, doet haar ogen dicht en zegt: 'Nee mama, ik ben geen dief, maar wel een boefje he?' Het heeft een paar uur geduurd voordat de brede glimlach op mijn gezicht wat wegtrok.
19-05-2010 om 09:45
Beschermend?
Ik had een serieus gesprek met mijn 4-jarige zoon over wat hij wel en niet leuk vindt. Hij zegt dat hij het niet leuk vindt als iemand zijn broertje (2) slaat. Oh, wat lief, dacht ik. Tot hij verder uitlegt: ja, dan gaat hij namelijk huilen en dat doet pijn aan m'n oren.
Hij werd boos toen ik in de lach schoot!