Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

06-10-2010 om 22:35

Nintendo ds voor 6-jarige, te vroeg?

Mijn dochter wil voor haar verjaardag (over 4 maanden) héél graag een Nintendo DS. Ik heb gezegd dat ik daar nog even over moet nadenken. Is ze er niet te jong voor? Hoe oud waren jullie kinderen toen ze zoiets kregen? Mijn oudste was volgens mij al bijna 9, maar toen hadden heel veel vriendinnetjes er al een.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Emmawee

Emmawee

14-10-2010 om 22:50

Sancy

Wow wat geweldig van je zoon!
Groeten, Maw.

Emmawee

Emmawee

14-10-2010 om 23:25

Duur

Ik vind een DS gewoon te duur voor een 6-jarige. Ze kosten toch al gauw 130 euro en dan heb ik het niet eens over de spelletjes die je erbij moet kopen. Ja, dan kun je voor een R4 kaart kiezen (ofzo) maar dat is illegaal, dus dat zou ik niet doen.
Ik koop voor mezelf ook niets van € 130,= alleen maar voor de lol. En wat kunnen ze er nou eigenlijk mee doen? Spelletjes. Maar dat kunnen ze ook zonder DS. Wat is dan de meerwaarde? Voornamelijk "het hebben van een DS", denk ik.
Maar ik snap het wel, het is een heel aantrekkelijk apparaatje het zijn ook mooie spellen. Stoffer is helemaal weg van Mario en Sonic, die heb je niet zo mooi op de pc. Maar hij speelt nu een paar weken op een cd-rom "Luizenleven" van Disney en dat vindt hij ook echt leuk. Daarnaast hebben we hier 2 GameboysAdvanced. Tweedehands, met tweedehands spelletjes en een link-kabeltje. Is ook leuk. Voor een kind van 6, 7 jaar vind ik dat eigenlijk mooi zat. Als Stoffer met zijn 8ste verjaardag een halve DS bij elkaar heeft gespaard, krijgt hij van ons de rest. Hij heeft met de Gameboy geleerd hoe hij ermee moet omgaan, hoe hij moet stoppen, hoe hij hem moet opbergen. Dat je maar heel héél soms een nieuw spelletje kunt kopen. Dat hij er niet heel vaak op mag spelen en ook niet te lang.
Dat gaat nu heel goed en ik vind het nu ook meer bij zijn leeftijd passen om te kunnen kiezen voor wel / geen DS. Hij was laatst zelfs aan het twijfelen toen hij zag dat hij voor de PC eigenlijk ook erg leuke spellen kon kopen en het DS geld dan ook daaraan kon uitgeven. Bovendien zijn er ook al een paar kapotte DS-en in de vriendenkring en Stoffer snapt nu wel dat dat niet zomaar vervangen kan worden.
Kortom, ik heb er hier voor gekozen het niet te doen. Maar hoe dat straks bij Blik gaat...?? Geen idee.
Groeten, Maw.

billie

billie

16-10-2010 om 00:28

Slordig

Hé, waren ze hier maar eens zo slordig dat de ds kwijt zou raken. Dat lijkt me nu echt leuk. Maar..slordig genoeg, genoeg dingen kwijt, maar nooit de ds. Die is toch een soort van heilig oid. Dat vond/vind ik er ook eng aan. Zoon is ook enorm verslingerd, en erg belangrijk voor hem. Hij doet aan zelfregulatie maar ik kan nooit zo goed beoordelen in hoeverre dat echt van hem uit komt, want hij weet ook wel hoe ik erover denk.
Dochter is geen enkel probleem, want het is leuk voor af en toe maar zij zou nooit dóór kunnen gaan. Zoon dus geloof ik wel, als ik het prima zou vinden.
Overigens is het wel zo dat er best leuke spelletjes zijn, dus ik kan me de aantrekkingskracht wel voorstellen. Niks alleen maar schietspelletjes, of suf als Dora. (sorry!) Layton is bijv prachtig, leuke verhaallijn en uitdagende puzzels, lego hp vind ik ook heel leuk.
Mijn kinderen zijn absoluut onbereikbaar dan, maar eigenlijk is het altijd nóg erger geweest met tv, complete zombies dan. Het liefst had ik een tv loze maatschappij eventjes, zo nu en dan!

Marga

Marga

16-10-2010 om 23:50

Izar

" Soms kijk ik op TV boeiende documentaires en lees ik daarnaast een flauwe detective. Ik weet niet wat beter. Ik geloof niet dat het medium (tv) per se verwerpelijk is."
Nee daar zal ook geen objectieve maatstaf voor vast te stellen zijn. Persoonlijk voel ik me na een avond buizen (ook al zijn het nog zulke 'verantwoorde' documetaires, beroerder dan na een avond een flutdetective lezen. Ik geloof echt dat je door beeldschermen meer in de uitstand gaat. En dat wordt eigenlijk gestaafd door de reacties van alle moeders hier die zeggen dat hun kind bij de ds in de uitstand gaat.

Marga

ayla

ayla

19-10-2010 om 08:57

Dochter en ik

hebben ons gisteren allebei prima geamuseerd met een spelletje van professor Layton,ik vond het zelf ook leuk, we hebben echt moeten puzzelen samen

Voor zijn 6e verjaardag

kreeg onze oudste een DS met Mario Kart. Helemaal gelukkig, hij kon er meteen goed mee overweg. De eerste weken wat problemen met het moeten wegleggen. Hij mocht en mag van ons twee "wedstrijdjes" ermee spelen. (ongeveer 20 minuten) In het weekend wel eens twee keer per dag, afhankelijk van het dagprogramma.

Linda

p.s. over dat dromen, daar had hij geen last van. Wel van dromen over stenen muren; die zomer liep hij uuuuren hagedisjes te spotten en te vangen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.