Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-01-2013 om 15:00

Nog een feestjesvraag (klassefeest)

Hallo,

Mijn dochter en haar vriendinnetje geven volgende week een discoparty. Voor hun hele klas, dit is groep 7. In een zaaltje hier in de buurt. Leuk kleinschalig. Op zaterdagavond van half 8 tot half 10.
Ik organiseer dit met de andere moeder en ik merk toch dat we er af en toe wat verschillend in denken. Ik denk dat je op deze leeftijd nog voor wat entertainment moet zorgen, zij denkt dat het allemaal wel los loopt. Ik denk echt niet dat kinderen van 9 tot 11 jaar al zelf 2 uurtjes volfeesten. Ik denk daarbij ook aan de muurbloempjes en kinderen die soms wat geplaagt worden. Om dit op te vangen heb ik iemand ingehuurt die zelf een dansschool heeft, streetdance geeft aan kinderen en ook kinderfeestjes verzorgt. Waar de andere moeder het wel mee eens is natuurlijk. Hoe zien jullie dit??
Dan nog een paar practische vragen: 25 genodigden voor 2 kinderen betekent ook 50 kadoos. Hoe en waar worden die uitgepakt? Best een karwei natuurlijk. Maar de kadoos gewoon in laten leveren vinden wij wel heel erg.
En hoeveel drinken sla je in voor ong. 25 kinderen? We weten al dat het om sinas en cola zal gaan. Maar hoeveel dan? Voor de niet-prikdrinkers is er aanmaak.
En hoe gek maken we het met de chips ed? Veel verschillende dingen of gewoon bakken met paprika- en naturelchips. We zouden een frituurpan mee kunnen nemen voor wat bitterballen ed, maar dat is wel een hoop gedoe en misschien overdreven voor een feestje van 2 uur?
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

grt Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat dingen

Er staat volgens mij 1 consumptie per half uur per persoon voor dit soort gelegenheden. Dat zou dan dus neerkomen op 4 (halve uren) x 25 kinderen x 0,2 liter ofwel 20 liter.

Ik zou niet aan een frituurpan beginnen (teveel gedoe en brandgevaar) maar gewoon de zoutjes iets uitbundiger doen.

Wat die cadeautjes betreft: is er niet een manier om te sturen dat er gezamenlijke cadeaus worden geregeld? Voor iedereen handiger. Overigens leid ik daaruit af dat het een verjaarsfeest is. Bij klassefeesten geef je toch geen cadeaus, of tegenwoordig wel?

En die dansmevrouw is nu al ingehuurd, dus daar hoef je niet meer over na te denken, lijkt me, die beslissing is al genomen

Groeten,

Temet

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

18-01-2013 om 15:45

Voorverpakte chips

Minizakjes chips, geen schalen. Ze gaan erin lopen graaien en rommelen en je vindt het overal terug. Maak een cadeautafel waar de cadeautjes kunnen staan. Denk aan afvalbakken oid voor bekers.

Rosa van der Zanden

amk

amk

18-01-2013 om 16:06

2 uur is niet lang

de laatsten komen pas om kwart voor 8 binnen en de eersten zullen om kwart over 9 al weer opgehaald worden. Dan nog een half uurtje dansen en je hoeft effectief nog maar 1 uurtje te vullen.

Hapjes

Zelf vind ik alleen chips wel een beetje simpel, een warm hapje is natuurlijk wel gezellig. Een paar blikken knackworsten warm maken is misschien een idee? Of hapjes uit de oven? Het zou handig zijn als er èèn ouder met de pet rond zou gaan en 2 cadeautjes zou kopen. Wat moet je in hemelsnaam met 25 prulletjes per kind?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-01-2013 om 18:03

Yes

Over de kado's: ik denk eigenlijk dat dat voornamelijk geld zal zijn (daar hopen de meiden op), maar dan nog vind ik het eigenlijk niet netjes als dat zonder dat er even met aandacht naar is gekeken op een kadotafel belandt. Maar misschien is dat toch wel het beste en dat er dan later in de klas een aardig kaartje wordt uitgedeelt met een bedankje.
Die knakworsten zijn wel een geweldig idee. Weet alleen niet of er daar ook een mogelijkheid is om het op te warmen, maar daar kom ik gauw genoeg achter.
Dank jullie wel alvast voor deze input!

Dendy

Als jij kans ziet die knakworsten in een thermosfles met heet water (flessen, ongetwijfeld) mee te nemen dan zijn die bij aankomst nog warm.

Hapjes uit de oven blijven nog behoorlijk lang warm. Als je vlak voor het feest wat kant-en-klare hartige taarten van AH afbakt dan blijft dat nog wel even op temperatuur, en ook lauw is dat werk prima te eten.

Groeten,

Temet

Annet

Annet

18-01-2013 om 19:44

Over geld vragen / op geld hopen

Ik denk dat de jarigen duidelijk moeten zijn. Ze kunnen gerust om geld vragen maar dan wel met een duidelijk doel. Bijvoorbeeld: ik ben aan het sparen voor een mobiel, liefst met plaatje van de keuze erbij. Op die manier is geld vragen heel normaal en netjes.
Kinderen komen dan binnen met een envelop of klein cadeautje met geld erbij. Natuurlijk moeten die wel opengemaakt worden. Er zitten vaak mooie zelfgemaakte kaarten bij of leuke kleine cadeaus.
Later zou ik inderdaad even laten weten dat de mobiel gekocht is, met dank aan........
Kan ook gelijk met de link naar de foto's die in een fotoalbum op internet staan, uiteraard alleen te zien door de genodigden.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-01-2013 om 20:14

Tja annet

Ik vind het normaal om te zeggen dat ze graag geld willen (en dan graag geen kadobon) als ze het wordt gevraagd. Maar een envelopje op de uitnodiging vind ik dus niet kunnen. Hoe praktisch het verder ook is.

2 uur is zo voorbij

Binnenkomst=half uur
Uitpakken kado's = half uur
45 minuten dansen met juf
Heb je nog maar 15 minuten over om drinken in te doen, vrij te dansen en evt. te eten.
20 flessen drinken lijkt mij erg veel. Ik zou het op 14 houden. Ik denk dat je niet toe komt aan meer dan 3 glaasjes p.p.
Aan het eind zou ik ook iets simpels laten eten.
Broodjes knakworst zou zoiets zijn. Eenvoudig, snel en geen grote maaltijd (ook gezien de tijd).
groeten albana

P

P

20-01-2013 om 09:46

Gezellig albana

Ja joh laat die twee meiden een HALF uur doen over kadootjes uitpakken, een kwart van het feest. Gezellig hoor.

Ten eerste duurt dat niet zo lang (zeker niet als je ook al een half uur voor binnenkomen rekent want dan gaat dat samen en ten tweede duren zelfs spelletjes met kadootjes geen half uur). Verder zullen er voornamelijk enveloppen komen en volgens mij mag je die niet eens openmaken volgens de etiquette

Etiquette

Volgens mij hoor je enveloppen gewoon open te maken, er zit vaak een kaartje in en dan lees je de tekst en bedank je. Meiden maken er soms ook hele knutselwerken van en ook die hoor je te bewonderen en zo uit elkaar te plukken dat er nog enigzins te zien is wat voor werk het was. En hoezo voor de tijd alle gasten? Daar geloof ik niks van...Misschien een paar...maar een paar zullen er ook te laat komen. Die hadden dan nog een broertje dat opgepikt moest worden bij sport ofzo...Voordat alle ouders weg zijn en de boel enigzins tot 'rust' is gekomen ben je zo een kwartier verder. En dan dus nog uitpakken...
En gezellig? Ik moet eerlijk zeggen dat hier nog nooit feestjes van 2 uur zijn geweest. Hier duren ze altijd langer.
En even handje geven en hop wegleggen dat kado lijkt me ook niet erg gezellig....Ook een beetje sneu voor die gasten die wél aandacht aan het kado hebben besteed.
groeten albana

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-01-2013 om 10:25

2 uur

Hier duren feestjes met veel gasten altijd 2 uur. Want dan blijft het gewoon gezellig. Na een uur of 2 zijn er altijd figuren die baldadig worden, de bijdehanten gaan dan de muurbloempjes vervelen. En zeker omdat dit het eerste klassefeest is wat wordt gegeven voor deze klas leek 2 uur ons lang genoeg.

guera

guera

21-01-2013 om 15:35

Hier laatst ook

en de kids (leeftijd groep 6 t/m 8) moesten echt wel entertained worden hoor. Vooral jongens. De meiden mutsen en kletsen wel, maar de jongens worden baldadig.
Hier deden ze dus limbo dansen, stoelen dans, een schuifel cursus (gegeven door een puberzus dat soort dingen. Zou ik wel achter de hand houden...

Tango

Tango

21-01-2013 om 21:38

School

Hier hebben ze in groep 6 t/m 8 eenmaal per jaar een klassenfeest. Een aantal kinderen organiseren dit rondom een bepaald thema. Dit jaar was het beroemdheden. De kinderen mochten verkleed als een beroemdheid, playbacken en er werd heel veel gedanst met Wii Just Dance. Vooral dat laatste was favoriet. Kadootjes waren er natuurlijk niet, want het was een klassenfeest op school geen verjaardagsfeest. Wel veel hapjes e.d. iedereen nam wat mee, o.a. chips, nootjes, cake, taart etc. En diverse soorten frisdrank natuurlijk.

Ellen69

Ellen69

28-01-2013 om 20:11

50 kadootjes?

Zouden echt al die kinderen met 2 kadootjes komen? Dure geschiedenis voor de ouders, straks vieren ze het volgend jaar nog met z'n vieren tegelijk...........

Cadeau's

Dochter is ook al een aantal keer uitgenodigd voor een discofeestje voor de hele klas. Vaak ook door kinderen waar ze niet mee omgaat. Ik als ouder heb er dan eigenlijk best moeite mee om dan cadeau's te moeten geven of geld. Denk dat je dat ook niet van iedereen kunt verwachten. Dochter zelf vond het ook altijd wel lastig dat meiden later gingen opscheppen hoeveel geld ze wel niet hadden gekregen.....

Sam

Sam

29-01-2013 om 20:14

Hier

hier in groep 8 ook verjaardagsfeestjes voor de hele groep. Natuurlijk geef je iedereen iets maar de afspraak is wel dat we het bescheiden houden, dat wil zeggen dat we ieder kind 2,50 geven, dat houdt het nog een beetje leuk. Dit jaar betekent dat dan 90 euro maar dat is dan ook door het hele jaar verdeelt, dan komt dat niet zo hard aan.

En natuurlijk zijn de jarigen blij met het gekregen geld, zou mijn kind ook zijn, en ik denk zomaar dat hij dat ook nog wel een keer zal vermelden, niet om op te scheppen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.