Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Yvon

Yvon

23-11-2008 om 12:54

Nog een kinderfeest

Mijn dochter is ook binnenkort jarig en wil 8 meiden en 3 jongens uitnodigen. Ze wil perse haar feestje thuis houden. Bij alle kinderen is ze zelf ook uitgenodigd, het zijn kinderen uit de klas en uit de buurt. Het zijn kinderen uit de buurt en uit een oude klas en huidige klas. Iedereen kent elkaar en kan met elkaar overweg (hoop ik). Wat denken jullie over het aantal? Hebben jullie wel een 12 kinderen over de vloer gehad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamba

Mamba

23-11-2008 om 13:09

Leeftijd?

En is het feest voor of na 5-12?

Yvon

Yvon

23-11-2008 om 15:14

Na 5 dec

Het feestje wil ik zaterdag 13 dec geven. Mijn kind is tegelijk met sinterklaas jarig, ervoor is iedereen erg druk met sinterklaas en erna kadootjes en feestmoe. Daarom gekozen voor 13 dec.
12 is inclusief eigen kind en komt zo uit omdat we eerst op 11 kwamen maar dan kan het net zo goed 12 worden. 11 komt door buurt, clubje en klas en no. 12 is dus eigen kind.
Wat gaan we doen? We gaan de hele kamer leeghalen (hebben niet zoveel spullen) en daar mogen ze glijden, en met opblaasballen schoppen. Ik heb een doos van 200 opblaasballen gekregen van iemand en die wil ik gaan gebruiken. De hele tuin en huiskamer vol met ballen. Soort grote ballenbak. Daarnaast hebben we een quiz: soort ren je rot quiz maar dan aanloop en glij naar het juiste antwoord. Verder willen we een soort jochem van gelder interview doen en pizza's versieren en opeten. Als achtervang hebben we nog spellen als soort midget golf, een fiets die achteruit trapt (en niet vooruit) en een dvd voor als het echt niet wil lukken. Pizza]s kunnen ook kant en klare pannenkoeken worden. Verder wil ik overal tekenspullen en verkleedspullen neerleggen. De bedoeling is dat er voor elk wat wils is en dat er groepjes gevormd worden. Nog een achtervang zijn de electrische gewone en basgitaar van mijn man en de piano. Zoals jullie zien is het geen strak protocol alleen iedeeen wat we kunnen doen maar hier denk ik wel 3 uur mee vooruit te kunnen. Ik ben benieuwd of jullie dat ook vinden.

sw4

sw4

23-11-2008 om 15:39

Hier 10

meiden rond de 7 jaar over de vloer gehad bij het feestje van oudste. Het was op zich heel leuk, al was er 1 meisje dat haar uiterste best deed om het te verpesten voor haarzelf en anderen. Dat is haar gelukkig niet gelukt
Ik ben wel van de strakke planning. Vooral als je alleen bent (man moest met jongste naar zwemles), is het best pittig om 10 kinderen te vermaken die om je heen staan te springen: wat gaan we nou doen? Ik was dus blij dat ik een programma had en dat rustig af kon werken. Ook had ik alles van tevoren klaargezet, zodat ik tijdens het feestje de dingen alleen maar hoefde te pakken. Als je trouwens 12 kinderen hebt en je doet iets wat maar per 1 kind tegelijk kan (bijv. die fiets die je noemt), dan duurt het voor nummer 12 wel erg lang voor hij/zij aan de beurt is. Het kan dus zijn dat ze het met een kwartier zat zijn, omdat ze alleen maar moeten wachten.
wij hadden een feestje in tropische sferen en de hits hier waren: taartjes versieren, limbo-dansen en een wedstrijdje slingers maken.

maan.

maan.

23-11-2008 om 21:16

Hangt van de kinderen af

Ik denk dat het qua groepsgrootte toch van de kinderen zelf afhangt.. heb hier eens een feestje met acht kinderen gehad en verliep leuk en gezellig, een feestje met zes kinderen was een drama er waren twee die toch flink aan het vervelen waren waar vooral mijn jarige dochter niet echt blij mee was (en nee die komen er wat haar betreft ook echt niet meer in).

marie

marie

24-11-2008 om 09:42

Tip - feest in januari

Hallo
Onze meid is ook rond Sinterklaas jarig en het is me opgevallen dat veel kinderen in december wat "feestmoe" zijn. Hoe ik ook mijn best deed, de kinderen (meiden) hadden eigenlijk nergens zin in.
Totdat een paar jaar geleden de activiteit (naar de bakker) alleen maar in januari kon. En dat is ons zo goed bevallen dat we haar verjaardagsfeestje altijd in januari vieren. De kinderen zijn dan "uitgefeest" en fitter en dus is zijn de feestjes ook gezelliger en leuker.
Iets om over na te denken wellicht?
succes

Yvon

Yvon

24-11-2008 om 16:42

Nee geen jan

Manlief gaat in januari voor zijn werk weg en dochterlief vindt dat verjaardagsfeest in de buurt van haar verjaardag moet zijn. Ach, je kan het maar gehad hebben en 3 uur overleven we toch wel? Tja en 1 kind weet ik zeker dat die het feestje zal proberen te verpesten. Is gewoon een vervelend kind maar moet wel komen omdat ze een vriendinnetje is en 2 deuren verder woont. Echt een motje. Vorig jaar ging mijn dochter ineens huilen omdat dat kind alles stom vond en het een dom feest vond. Toen ik het hoorde zei ik dat ze naar huis kon en dat ik haar gelukkig niet hoefde te brengen. Ze ging niet en het hield op. Dus dat moet ik haar bij het begin maar influisteren. De 3 jongens die komen zijn niet de wildste maar wel jongens. Daarom dacht ik in de tuin ook nog een boxbal op te hangen. Mijn broer heeft er een, idee: zou ik een foto van dat buurmeisje op kunnen plakken.

Marjoleine64

Marjoleine64

26-11-2008 om 22:23

Vanmiddag 12 jongens van 9-11 jaar gehad

voor de verjaardag van onze oudste (11 haar dus), onze jongste was met 9 jaar dus ook gelijk de jongste van het feest. Het was geweldig! Wij zijn wel van de goede voorbereiding, maar in al die jaren feestjes zijn we pas 1 keer buitenshuis geweest omdat zoon graag een zwemfeest wilde (en ons eigen buitenzwembad is in oktober helaas niet meer van een bruikbare temperatuur).
Wij hebben een Harry Potter feest gehouden - een toverstok knutselen, een paar sportieve spellen een beetje aangepast ('vliegles' was een estafette hardlopen met een bezem tussen de benen) en lekker 'pompoentaart' met 'pompoensap' erbij, en ter afsluiting toverdrank en vuurwerk. Ik moet er bij zeggen dat wij wel een groot huis en grote tuin hebben, en gelukkig was het droog.
Ook voor jongste hadden we in september 10 gasten (dus 12 kinderen), met veel sportieve spellen (Olympische spelen). Superfeest, ook volgens de gasten (waarvan er 2 vandaag ook weer waren).
We zijn wel elke keer bekaf na zo'n feest, en je moet echt minimaal met 2 ouders zijn, maar het is absoluut de moeite waard. Morgen mag ik weer uitrusten op kantoor...
Marjoleine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.