Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

18-03-2011 om 12:32

Nu ben ik 4

Aylazoon is deze week 4 geworden, grote stap voor zo’n klein mannetje. Hij is afgelopen weken een paar keer gaan wennen in de kleuterklas, groot verdriet iedere keer, ik ben nog een beetje drie riep hij steeds. Hij maakte er iedere week een drama van. Tot afgelopen woensdag, ’s ochtends zei ik tegen hem dat hij naar school ging, peuterschool vroeg hij toen, nee zei ik toen, die is voor kindjes van 3, jij bent nu 4 je gaat naar de grote school. Oke zei hij toen. En daar ging hij, 4 en dus groot. Geen enkel probleem meer mee gehad. Alsof een knop was omgegaan zei de juf. Ik ben nu 4 zei hij nog tegen de juf. Je vraagt je toch af waarom die 2 weken drama nou nodig was, nou ja, als het nu zo doorgaat ben ik heel blij

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

18-03-2011 om 12:43

Fijn

Gefeliciteerd met je grote zoon, Ayla! Wat fijn dat het nu zo goed gaat. Misschien was voor hem het half/half van wennen onduidelijk? Of het is gewoon een soort psychische grens geweest...

Mijn kleine grote zoon gaat half april wennen. Spannend, maar ook leuk!

Guinevere

Guinevere

18-03-2011 om 21:56

Haha

Nou, dat drama was nodig om eens even flink in het middelpunt van de aandacht te staan, natuurlijk. Mooi dat het nu helemaal goed gaat.
Hier heb ik nu weer nieuwe drama's. Eerst omdat meneer NIET naar school wilde. En nu heb ik steeds een drama omdat meneer WEL naar school wil, maar het geen wendag is. Ik ben benieuwd hoe hij reageert als hij eindelijk 100% op school mag beginnen en dan na een paar dagen de meivakantie aanbreekt.

Kalender

Heb je niet geen kalender of eenvoudig week of maandschema waarop hij kan zien of het een schooldag is of niet?
Verder lijkt het me voor hem een hele troost dat ook de grote kinderen niet naar school gaan in de vakantie!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

*bella*

*bella*

22-03-2011 om 01:11

Duidelijk

jouw zoon houdt van duidelijkheid! Mooi, dat heb je nu weer over hem geleerd.

Guinevere

Guinevere

22-03-2011 om 09:38

Ben zo blij

Oh, ik ben zoooo blij dat de school nu is begonnen voor onze bijna 4-jarige! Al na een paar keer merk ik dat hij een kleine meter gegroeid is. Gebruikt termen als "ik ben even aan het chillen" en vertikt het nog om kleine-kinderdingen te doen. Vanmorgen heeft hij zelf zijn tas voor school ingepakt en wilde al om 7 uur die kant op. Stoer he! Jammer dat hij niet elke dag mag.
Een kalender zou kunnen, daar kan ik dan ook zijn verjaardag opzetten. Nu nog aan hem verkopen dat hij pas de dag NA zijn verjaardag 100% op school begint.

Ja kalender!

Had ik ook gedaan voor bijna kleuter en werkte prima, met kleur en stickers aangegeven wat op welke dag was, dus groene dag KDV, gele dag thuis, roze dag met sticker school enzovoort, de laatste dag van de kalender was de verjaardag en daarna 100% school. Elke avond een hokje afkruisen, werkte perfect! Gewoon op papier even creatief gedaan.

Speurder

Speurder

23-03-2011 om 10:12

Kalender

Hier hebben ze in de eerste weken van groep 1 zo'n kalendertje zelf gemaakt.

Met de kleuren rood, oranje, geel groen en blauw, paars en bruin de dagen van de week gemaakt en onder elkaar opgehangen op een vliegertje. Op de dagen dat ze twee keer heen gaan zit een sticker met een 2 erop en voor 1x hetzelfde. Hier hoor je op het schoolplein dus regelmatig: "mogen we spelen op de gele dag?". En de ouders dan maar uitrekenen wanneer het de gele dag is...☺

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.