Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mara

Mara

28-10-2012 om 11:14

Oei, traktatie

Ik heb spontaan aangeboden om een traktatie te maken op school. Zestig tot zeventig stuks. School heeft natuurlijk een halal- en suikervrijbeleid. Daar mag je wel enigszins van afwijken. onze oven was aan vervanging toe en heb ik een week geleden de deur uit gedaan toen er spontaan dingen los naar beneden vielen. De nieuwe komt volgende maand pas. Maar dit beperkt de mogelijkheden nogal. Op internet zijn de prachtigste creaties te vinden maar zo handig en creatief ben ik niet. Bovendien moet je een paar dagen van tevoren beginnen en niet elke traktatie is daar geschikt voor. Heeft iemand een idee? (behalve de opdracht teruggeven, haha).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

28-10-2012 om 11:18

Mandarijnen

misschien leuk om halloween mandarijnen te maken? eng gezichtje er op tekenen, parapluutje door het hoofd met een drop-rondje (opgerolde dropveter) als hoofd.. evt. voetjes.

Dan zou ik toch gaan voor een

verpakt koekje bv peperkoekjes waar je bv een toffee van maakt met folie.
Of een mandarijn als het echt gezond moet zijn met een gezichtje erop en voetjes eronder?
Een pakje drinken als mobieltje?

Of met koekjesvormpjes uit kaas figuurtjes steken?

Annet

Annet

28-10-2012 om 14:48

Popcorn in bakjes met folie eromheen

eventueel alleen de gezouten versie.

Die halloween-mandarijn

Ik vind die halloweenmandarijn een geniaal plan eigenlijk. Gelukkig toeval: Ap gooit de komende week de mandarijnen in de bonus. Alleen zou ik niet gaan fröbelen met droprondjes, maar er gewoon een eng gezichtje op tekenen met zo'n watervaste zwarte stift. Die schil gaat er toch af, en als je 70 stuks moet doen moet je het m.i. vooral niet te arbeidsintensief maken.

Gewoon zo'n grijnzende pompoenkop, maar dan als mandarijn. Vinden ze vast leuk, en goedkeurende knikjes van het onderwijzend personeel voor deze verantwoorde keuze!

Het enige andere alternatief lijkt me een prikker met blokje jonge kaas en druifje erop oid. Suikervrij en halal. Vooral die suikervrij-eis maakt het er niet makkelijker op.

Groeten,

Temet

Of popcorn

licht gezout.

Hier ook gezonde traktaties

ik bak nogal graag, dus hier worden het bananencakejes. Niet helemaal suikervrij, maar de hoeveelheid boter en suiker wordt wel tot een derde gereduceerd tov gewone cake, en er zit FRUIT in, dus gezond.
Hier zijn we in griezelsferen rond zoon zijn verjaardag, dus ook halloweentraktaties.
Ik heb op internet iets gezien hoe je geweldige schedeltjes kunt maken van cupcakejes, dus dat ga ik doen met de bananencake. Verder had ik ook al mandarijnen bedacht, maar dan ga ik de schil deels wegsnijden voor een pompoenengezichtje. Voor de juffen, of voor kinderen die geen cakeje willen. Maarja, dat is voor 70 stuks misschien een beetje veel werk. Ik ben dol op knutselen, dus ik ga helemaal los

Mara

Wat gaat het worden, ben je er al uit?

Hier heb ik vandaag daadwerkelijk 2 mandarijnen gepimpt met een zwarte watervaste stift. Woensdag is mijn thuisdag, ik was thuis met dochter van 3,5, die die dingen meteen in de vensterbank wilde zetten. Zoon van 7 riep bij thuiskomst "gaaf!" toen hij het zag, maar die is gauw onder de indruk.

Ze zijn nog niet opgegeten trouwens.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.