Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mamasan

Mamasan

23-09-2008 om 15:56

Oorbellen

In een moment van zwakte ben ik overstag gegaan ;-( Mijn dochter van 9 zeurt al maanden om oorbellen. Nu heb ik gezegd dat ze ze krijgt voor haar verjaardag (in mei) en dat ze dan tot die tijd kan nadenken of ze het echt wel wil. Zou het kunnen dat ze van gedachten verandert? Zijn er meer ouders die de ongeschonden oorlellen van hun kind niet willen laten verminken (en toch of niet overstag zijn gegaan?)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

23-09-2008 om 16:34

Oeps dan ben ik heel erg

ik heb mijn nu 3 jarige een navelpiercing beloofd als ze met haar 18e een mooi wasbord buikje heeft.
Ik denk dat ze voor die tijd wel oorbellen heeft.
Zo rond een jaar of 8 - 9 kunnen ze denk ik de consequenties wel redelijk overzien.
En je kunt ze ook gewoon weer dicht laten groeien.

groet,
Angela

koentje

koentje

23-09-2008 om 19:34

Pppppffffffffffffffffffffffff

amk... hoe kun je nou toch met een driejarige over haar gewicht praten op haar 18 de?????
Wou je d'r nu vast een complex aanpraten? Je kunt niet vroeg genoeg beginnen!

amk

amk

23-09-2008 om 20:38

Die belofte (ot)

stamt al uit de tijd dat ze 4 maanden was en ze druk bezig was met omdraaien en optrekken. Denk niet dat ze er daadwerkelijk iets van mee kreeg. Het staat alleen wel op de video, net als iets over moelijk wakker worden en mooie beelden voor haar eerste vriendje.

Ik praat dus nooit over haar gewicht, dat is prima. Gezond eten vind ik wel belangrijk, maar dat is meer een kwestie van het goede voorbeeld geven. En hopen dat ze het volgt.

Wat mij gisteren wel opviel in de tekenfilm Peter Pan is hoe Tinkerbell zich zelf beoordeeld. Pracht van een irreel figuur en dan over je heupen strijken en vinden dat ze te dik zijn. Daar begint dat beeld al.

Ik vind bij een mooie strakke buik een piercing best mooi. Hetzelfde voor een paar smaakvolle oorbellen. 3-4 jaar vind ik daar nog te jong voor maar 8-9 kan prima.
Een hele rij vind ik persoonlijk dan weer minder mooi. En ook piercings op andere plekken als oorlellen en navels vind ik vaak gewoon niet zo mooi staan. Net als een navelpiercing die zo over een broekband puilt. Koop dan een broek die past.

groet,
Angela

Yvonne

Yvonne

24-09-2008 om 07:49

Loslaten

Ik zie het probleem niet zo. Je hebt haar 3 kwart jaar bedenktijd opgelegd, ze is er al langer mee bezig. Als ze het dan straks wil in mei als ze 10 jaar wordt is het HAAR wel overwogen beslissing. Wat is er op tegen??? Het is toch haar lijf. Mijn dochter was 7,5 toen ze oorbellen wilde, ik heb haar gezegd dat ze er goed over na moest denken en met haar 8ste verjaardag heeft ze oorbellen gekregen. Ze is nu bijna 10 en heeft inmiddels in elk oor 2 oorbellen.

ayla

ayla

24-09-2008 om 07:54

Mooi

ik ben een ontaarde moeder, ik vind het juist mooi. Niet bij een baby van 5 maanden maar wel bij een kind vanaf een jaar of zes. Dochterlief is pas 4 en wil ook nog geen oorbellen, pas straks als ze zo groot is als haar nichtjes. Want dan ben ik groot en dan doet het geen pijn. Ik hoop dat ze oorbellen wil voor ze de communie doet, maar ach, ieder zijn mening.

Amk

"ik heb mijn nu 3 jarige een navelpiercing beloofd als ze met haar 18e een mooi wasbord buikje heeft".

Dat meen je toch niet he? Dit is toch een grap? Ik mis de smileys namelijk.......

Miek

amk

amk

24-09-2008 om 21:16

Annemieke

je hebt mijn 2e berichtje duidelijk nog niet gelezen.
En nee er staan geen smiley's bij, want eigenlijk meen ik het ook nog.
Ik denk er zelf ook namelijk over om er 1 te nemen. Ik ben namelijk bijzonder tevreden over mijn eigen buik.

groet,
Angela

Mamasan

Mamasan

26-09-2008 om 11:57

Eigen lichaam, zelf beslissen?

Ik ben er nog niet uit. Nou ja, ik heb natuurlijk al toestemming gegeven, dus ik kan er niet meer onderuit. Ergens snap ik ook wel dat ik er misschien iets te moeilijk over doe, maar ik vind het toch vervelend. Ik had me voorgenomen om mijn kinderen ongeschonden volwassen te laten worden, dus om dan welbewust gaten in hun lijfjes te laten prikken staat me erg tegen. Die gaten groeien ook echt niet meer dicht. Ik heb zelf oorbellen gekregen toen ik een jaar of 6 was. Een paar jaar later heb ik er nog wat gaatjes bij laten schieten. Nu al jaren geen oorbellen meer gedragen, maar het zou nog steeds kunnen.
Overigens gaat het wel bij de oorbellen blijven. Als ze een navelpiercing wil moet ze wachten tot ze 18 is. En dan schroom ik ook niet om alles uit de kast te halen om dat te voorkomen (vind het zo ordinair, dan nog liever een lippiercing

Heidi

Heidi

28-09-2008 om 16:16

Ongeschonden

Ik snap eerlijk gezegd niet wat het probleem is, een meisje van 10 met oorbellen ??? Als ze dat zo graag wil, en als ze er dan al zolang overnadenkt zou ik het gewoon doen.
Je hebt het over ongeschonden laten opgroeien, nu zie ik ineens een Mevr Helderder voor me, en je dochter als Aagje.... waarschijnlijk bedoel je het zo niet, maar dit kwam ineens in me op. Je dochter is neem ik aan al best gevallen, of heeft blauwe plekken gehad, dus ongeschonden is ze niet meer, daar kunnen nog best 2 gaatjes bij.

Gr Heidi

Geen probleem

Hoi,

Mijn dochter heeft vanaf haar 4e al gaatjes in haar oren, ik had er geen problemen mee. Ik wil je wel een advies geven: laat ze schieten en laat het in beide oren tegelijkertijd doen. Dit gaat snel, voor dat ze het weet zitten de oorbellen erin. Als je ze 1 voor 1 laat doen zit de kans er in dat ze na 1 oor niet meer wil!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.