Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Niny

Niny

28-01-2010 om 09:30

Op afstand bestuurbaar vliegtuigje voor 9-jarige zoon

Onze zoon wil voor zijn negende verjaardag graag een op afstand bestuurbaar vliegtuigje. Hij heeft het er al heel lang over en (hoewel ik vele rampenscenario's voor me zie van een vliegtuigje dat meteen bij de eerste vlucht te pletter stort) we gaan hem er een geven.
Maar dan: er is enorm veel keuze en we zien door de bomen het bos niet meer! Wie heeft een goede tip? Het ding moet gewoon in onze (behoorlijk grote) tuin kunnen vliegen, wel een beetje robuust zijn en niet al te ingewikkeld.
Alvast bedankt,
Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ramp inderdaad

Hopeloze dingen zijn het, sorry Niny, niet wat jullie willen horen.

Laatst stonden we op het punt van vertrek bij mijn schoonouders, mijn schoonvader had weer zo'n geval gekocht en het laatste wat we van hem zagen was hoe hij panisch de weilanden inrende omdat dat gevaarte buiten het bereik van de afstandsbediening was gevlogen.

Niet meer teruggevonden.

Het is maar een voorbeeld, maar in zijn algemeenheid is dit soort dingen heel kwetsbaar. Het is niet de eerste die ik te pletter zie gaan. Ik val vooral over je uitdrukking "robuust en niet al te ingewikkeld". Ik denk niet dat dat bestaat.

of nou ja, te pletter... dat weten we niet, want hij vloog monter richting de horizon tot ie uit beeld was.

Guinevere

Guinevere

28-01-2010 om 10:58

Helicopter

Voor onze zoon zoeken we ook zoiets, maar dan voor zijn 8e verjaardag deze zomer. Wij gaan een helicopter zoeken die je in huis kunt gebruiken. Want ik zie dat vliegtuig ook al verdwijnen.

Kan best leuk zijn!

een paar jaar terug had man er eentje uitgezocht voor zijn benzine-tank-punten. Het was een heel licht dubbeldekkermodelletje dat voornamelijk van piepschuim en flexibel spul gemaakt was. Het was niet eenz zo'n duur geval volgens mij. Qua punten, zeg maar. Paar tientjes denk ik, zeker niet meer dan een euro of 40,50 als je het in geld moest omrekenen.

De kinderen hebben er toch behoorlijk lang lol van gehad. Een hele vakantie in Frankrijk, maar ook daarna. Hij kon verrassend goed tegen een stootje, en het ding af en toe weer eens uit een boom redden droeg zeker bij aan de algehele speelpret.

Heel andere benadering dus dan een rete-duur semiprofessioneel geval (we hebben zo'n winkel in het dorp, waar ze wel eens voor de etalage staan te kwijlen, en ik ernaast me staan afvragen wie zulke dure dingen koopt) maar best heel lollig. Het moest alleen wel een beetje windstillig zijn, dus het was wel echt hoogzomerspeelgoed.

Ingrid

Vera*

Vera*

28-01-2010 om 17:02

Helicopter

We hebben hier een helicopter (gehad) in huis. Omdat je helicopers op twee plekken in balans moet houden (twee rotors) is het in principe moeilijker. En hier in de kamer een helicopter laten rondvliegen is ook niet heel geslaagd omdat ze pas na goed oefenen een beetje doen wat jij wilt en ze te pas en te onpas neerstorten.

Niny

Niny

28-01-2010 om 17:05

En het is geworden...

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Rodebeuk, wat jouw schoonvader gebeurde is ook wel een beetje wat ik voor me zie! Overigens was ik van het idee dat het ding robuust moest zijn al wel af nadat we er een paar bekeken hadden.
Enfin, we vroegen onze zoon hoe het ding eruit moest zien en hij tekende een helicopter! Dus we hebben er een voor hem gekocht, niet al te duur, niet al te ingewikkeld.
Ik moet zeggen dat ik een beetje een déjà-vu heb van mijn broers vroeger die eindeloos aan het sparen waren voor racebanen en ander beweegbaar speelgoed, wat dan vervolgens meteen de geest gaf met alle teleurstelling van dien. Maar onze zoon heeft dit echt als grote wens en als het ding achter de horizon mocht verdwijnen zien we het dan wel weer.
Niny

Clarice

Clarice

28-01-2010 om 17:52

Rondjes draaien

Dat wordt leuk (haha!) Die van ons stuiterde bijna direct tegen het plafond en sindsdien tolt het ding alleen nog maar rondjes (de wieken zijn nogal kwetsbaar). Er zijn er ook met een soort van plafond beschermer, zodat de wieken niet zo snel beschadigd raken. Veel plezier, sterkte, succes ...

Clarice

Clarice

28-01-2010 om 18:15

Oeps

sorry, ik lees nu pas dat je al iets gekocht hebt. Ik vind mijn eerdere reactie nu te gna-gna en zo bedoelde ik het niet. Je zoon zal in de wolken zijn met zijn cadeau en daar gaat het om.

Vera*

Vera*

28-01-2010 om 19:11

Wens

Als een kind een grote wens heeft voor wat betreft een kadootje kun je (als het in het budget past) niet steeds zeggen dat het niets voor hem/haar is of dat het snel kapot gaat of zal vervelen. Dat zijn dingen die ze ook zelf moeten ontdekken.
Dochter, werkelijk dol op pinguis, wilde het sea-life spel hebben. Er staat namelijk een pinguin op het blik (doos). Na een aantal keer spelen hebben we nog geen vraag over pinguins gehad en is ze toch lichtelijk teleurgesteld.

Sancy

Sancy

28-01-2010 om 19:54

Clarice

Heb je de helicopter al eens gecalibreerd/getrimd? Zie gebruiksaanwijzing

Clarice

Clarice

28-01-2010 om 23:14

Eeuh ...

Geen idee! Zal eens kijken of we nog een gebruiksaanwijzing hebben. Bedankt voor de tip!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.