Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Meningsverschilletje

Meningsverschilletje

13-12-2009 om 21:28

Op stap met jonger zusje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tink

Tink

14-12-2009 om 20:53

Ook nee

Ik laat mijn jongste van 2 niet eens voor het huis buiten spelen als ik daar niet bij ben, en het is hier toch een heel veilige omgeving, geen auto's voor de deur en zo. Ze speelt dus ook niet buiten met alleen haar broers van 6 en 8 erbij.
Laat staan dat ik die broers met klein zusje in de wagen ergens heen laat gaan. Ik zie het al voor me, er is niet zo heel veel nodig om het mis te laten gaan. En tuurlijk denken de oudste twee dat ze dat kunnen, want die denken niet verder dan 'eindje rijden'. Die houden er geen rekening mee dat bv. de wagen zou kunnen kantelen als ze niet uitkijken bij de stoeprand. Die overzien niet dat ze over die wagen heen het verkeer niet goed genoeg kunnen zien. Die reageren niet adequaat als dat kleine zusje iets onverwachts of gevaarlijks doet. Die zijn nog te jong en te impulsief. Dus hier een dikke NEE.

Vroeger, toen ik zelf een jaar of 14 was mocht ik wel eens met mijn broertje van 3 naar het park. En vanaf ongeveer mijn 7e fietste ik alleen (op de stoep weliswaar) naar school, 6 straten ver en met een paar behoorlijk gevaarlijke kruisingen onderweg. En dat vond ik doodnormaal. Maar ik zou het echt echt écht niet durven met mijn kinderen!

Tink

Tink

14-12-2009 om 21:04

Maylise

"De combinatie van 3 kinderen vind ik overigens al weer gevaarlijker dan 2 kinderen. Als de 9 en 6 jarigen ruzie krijgen of iets grappigs zien dan is de kans groot dat ze vervolgens meer op elkaar letten dan op de baby." schrijf jij.
Dat is precies wat ik bedoel. Als ze samen gek gaan lopen doen (die kans is hier niet denkbeeldig) dan gaat dat beslist verkeerd.
Of er roepen vriendjes en ze laten éven die kinderwagen onbeheerd achter.
Kortom, nee. De 9- en 6-jarige samen, dat is een ander verhaal. Als die goed naar elkaar kunnen luisteren en samen oversteken, zou het van mij wel mogen.

Sawo

Sawo

14-12-2009 om 21:08

Ervaring

Hoi meningverschilletje

Mijn buurkinderen van destijds ongeveer 8 en 6 jaar gingen samen naar de winkel, geen drukke weg maar ze kwamen onderweg grote hond tegen. Ik heb ze mee naar huis moeten nemen omdat ze niet terug durfden. Als volwassenen kan je onvoldoende inschatten welke onverwachte dingen kleine kinderen kunnen tegenkomen die ze eng vinden. Voor de 2 oudsten een goede ervaring maar niet met de verantwoordelijk over een 1 jarige. unnen ze echt nog niet aan.

emma43

emma43

15-12-2009 om 08:49

Gewoon niet doe.

Om alle redenen die hierboven al zijn genoemd.Je kunt een kind niet de verantwoordelijkheid geven.en als het echt fout gaat raakt een kind in paniek en weet niet goed te reageren.Plus als kind afgeleid raakt, is buggy snel vergeten.

Even heel ander verhaal,alleen om te laten dat een kind anders reageerd,niet verkeerd opvatten,ik vergelijk een hiond niet met een kind!!!!!
Hier zie je veel kinderen de hond uitlaten.Wij hebben een klein hondje,onze dochter was denk ik een jaar of 11 en ik liet haar,voor het eerst nogwel,ons hondje uitlaten.aan de overkant van een straat loopt iemand met een grote hond die los is.De hond rent de straat over en valt onze hond aan.eigenaar komt niet eens de straat over,roept zijn hond terug en loopt door.dochter is helemaal in paniek en gilt zo hard dat iemand naar buiten is gekomen en dochter heeft opgevangen.Ze was niet eens meer in staat om verder te lopen,was zo in paniek.
Meningsverschilletje,ik denk dat als je dit 1 keer doet,dat het dan goed gaat,dan voelen de kinderen zich groot en is het nog nieuw en spannend.zoiets kun je beter niet te vaak doen,want dan is de aardigheid eraf en verliezen de kinderen hun aandacht.en dan kan het fout gaan.en dat wil je niet!!!!

emma43

emma43

15-12-2009 om 08:50

Izar

Schitterend verhaal!!!!!!

liora

liora

15-12-2009 om 10:16

Nee

Hoi,

Nee ik zou het ook zeker niet doen. Straks zegt de dreumes: uit uit, en laten de grotere kinderen haar eruit, en dan loopt ze weg, en durven zij niet naar huis.... en en en.

Nog zomaar een scenario.. gewoon niet doen!

Liora

Amanda

Amanda

15-12-2009 om 23:27

Nope

Ik snap dat die jongens van jou apetrots zijn als ze zo met hun zusje op pad gaan. En voor jou moet het ook een schitterend gezicht zijn. Maar nee, ik zou het toch niet doen om meerdere redenen. Ik heb zelf jongens...en die beloven altijd plechtig om heeeel braaf te zijn..Totdat ze dat zelf weer vergeten zijn.

Wat vind de winkelier eigenlijk, drie tamelijk jonge kinderen zonder toezicht in de winkel? Scheuren ze met de buggy door de gangpaden? Rijden ze mensen langs de schenen? Die van mij gaan keten als ik het hele spul samen naar de winkel stuur. Voor een pak melk kan ik beter eentje tegelijk laten gaan

Als ze met hun zusje in de buggy willen lopen, dan zou ik ze voor het huis op de stoep heen en weer laten gaan zodat je zelf af en toe uit het raam kunt kijken. Maar niet het hoekie om, want ik zou ze in het zicht willen houden.

En los daarvan, het allerbelangrijkste, er kunnen gewoon 1001 dingen gebeuren, dat humpie van 1 vind ik echt nog te klein om onder de hoede van de broers zo van huis te gaan.

Nee, nooit!

Ik laat mijn oudsten (8 en 6) nog niet eens met de jongste van 4 naar school (50 meter hiervandaan) lopen. Ik zou dat doodeng vinden. Kinderen kunnen soms anders reageren als er geen ouder bij is, worden van de gekste dingen bang bijvoorbeeld.

Mayte*

Mayte*

17-12-2009 om 13:26

Dorp

Ik ben opgegroeid in een klein dorp. Mijn zus van 6 mocht na lang zeuren een keer met mij (toen baby) een blokje om in de kinderwagen. Aan het eind van onze, nagenoeg verkeersloze, straat blafte er een hond naar mijn zus. Zij heeft toen de kinderwagen met mij erin laten staan en is hard naar huis gehold. Volgens mijn moeder trof ze de kinderwagen zelfs op de straat aan. Kortom, nooit doen! Kinderen kunnen de verantwoordelijkheid gewoon nog niet aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.