Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Op visite in je eigen huis

hallo,
Ik ben redelijk nieuw op dit forum, ik lees wel, maar nu voor de eerste keer, plaats ik een vraag.
Het is nu vakantie, ik ben vrij, kinderen zijn vrij en gelukkig zijn ze leuk aan het spelen met een paar kinderen uit de buurt. Heel leuk hoor, op een paar strubbelingen na, vermaken ze zich prima met elkaar. Buurtkinderen willen graag hier eten, prima, ik bak pannenkoeken heel vakantieachtig allemaal,voor hen....
Maar ik voel me nu zo op visite in mijn eigen huis. Ik heb het gevoel dat ik niet lekker mijn gang kan gaan, kan de deur niet uit zonder het spel te verstoren. Herkennen jullie dit? En wat doen jullie dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

30-12-2011 om 13:47

Ik herken het wel, deze vakantie valt het wel mee, maar soms en weekends ook wel. Als ik er echt geen zin in heb zeg ik dat wel en anders ga ik mijn best doen om van al die gezelligheid te genieten (lukt niet altijd hoor). Dus of melden dat je een dag geen andere kindjes in huis hebt of je zelf aanpassen werkt het best.

May

May

30-12-2011 om 15:41

Toch je gang gaan..

Ik probeer dan altijd toch zoveel mogelijk mijn eigen gang te gaan. En als dat niet lukt, ga ik klusjes doen zoals de was... Dan hoeft dat niet meer als iedereen weg is..

Chippie

Chippie

30-12-2011 om 19:27

Lot van moeders

Ik denk dat dat het lot is van moeders. Ik heb zelf ook deze week vrij maar heb nog helemaal niets voor mezelf gedaan. Diepvries ontdooien, naar indoorspeeltuin, logeerpartijtjes, kinderkleding shoppen, kinderen over de vloer. Het is niet zoveel anders dan een gewone niet-werkdag. En dat voelt voor mij ook soms als 'zonde van een vakantiedag'.

Brasso

Brasso

30-12-2011 om 20:24 Topicstarter

Dat bedoel ik

Ik doe ook klusjes. Doe de was , strijken etc maar dat doe ik altijd al. Ik vind het ook lastig dat je niet zomaar even weg kan. Daar tegenover staat natuurlijk dat er drie(of meer) lieve kinderen geweldig aan het spelen zijn. Hopelijk denken ze daar later met veel plezier aan terug!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Aan hun ouders vragen?

Hier hanteren we een soort systeem hiervoor, tenminste als het buurkinderen betreft....En leeftijden die zich nog niet lenen om even alleen te laten.
B.v. buurmeisje en ander buurmeisje spelen hier met jongste. Spelen leuk. En ik wil naar bied/een boodschap. Ze willen niet mee en eigenlijk ook niet ophouden met spel. Dan ga ik naar hun ouders,(zowel buurmeisje 1 als 2) en overleg. Misschien willen die ouders ook wel wég en ze even meenemen (=gelijke monikken, gelijke kappen) of op bezoek of hebben ze een afspraak...(opticien ofzo).
En misschien ook niet, dan kan zijn dat 1 van die buurvrouwen even hier komt zitten om de boel in de gaten te houden (afhankelijk van welk spel ze spelen). Het kan ook nog zijn dat hun ouders zeggen dat ze nu maar eens dáár moeten spelen en dan verplaatsen we de hele boel.
Kan ook nog zijn dat 1 van de buurvrouwen zegt, dat ze wel even elke 10 minuutjes naar binnen loopt.
Of dat we dat binnengespeel nu wel genoeg vinden en ze naar buiten sturen.
Allerlei oplossingen mogelijk.
In ieder geval is spelende kinderen hier in de buurt geen belemmering om 'even' weg te gaan...
groeten albana

Tango

Tango

31-12-2011 om 15:13

Duidelijke afspraken maken

Van hoe laat tot hoe laat ze mogen komen. Dat helpt altijd een heel eind vind ik. En daarbij vooral rekening houden met wat je zelf aan kan.
Hier momenteel ook 4 kinderen in huis en ik moet zeggen dat het heerlijk is. Tangodochter heeft een vriendinnetje te spelen en daarnaast hebben we een logeetje dat nu met Tangozoon speelt. Ik heb er geen kind aan. Vriendin van Tangodochter vertrekt gewoon voor het avondeten weer, 1 extra eter vind ik genoeg. Bovendien is het oudejaarsavond, dus zal ze ook wel weer eens thuis moeten verschijnen lijkt mij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.