Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Miss M®

Miss M®

18-11-2008 om 12:50

Oudste nu naar school, wat te doen met middagslaapje jongste?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvon Meijer

Yvon Meijer

19-11-2008 om 20:48

Brandveiligheid

Een huis hoeft niet tot de grond toe af te branden om slachtoffers te maken en een vuur grijpt echt sneller om zich heen dan je denkt. En inderdaad kan er ook brand uit breken als je thuis bent, daar hebben we brandmelders voor.

Guinevere

Guinevere

19-11-2008 om 20:51

Jenlon

Een brand breekt dus wel vaak "zomaar" uit. Ik heb in mijn omgeving al een paar gevallen gezien. En daar hoef je heus geen apparatuur voor aan te hebben staan. Een apparaat dat z.g. uitstaat kan óók kortsluiting maken. Of je moet de hoofdschakelaar omdraaien als je de deur uitgaat.

Guinevere

Guinevere

19-11-2008 om 20:55

Lindadr

Wat een onaardige reactie naar Nyed. Natuurlijk kan een kind eraan wennen om tijdens de schooltijden te slapen. Ik heb het zelf precies zo gedaan met de kleine. En als het een keer iets moeilijker gaat en je de kleine b.v. eerder moet wakker maken, dan kun je 'm inderdaad 's avonds eerder in bed doen. Bij jonge baby's is het lastiger maar die kun je in de kinderwagen te slapen leggen zodat je 'm altijd mee kunt nemen.

Guinevere

Point taken.
Wat ik bedoel te zeggen is dat je de risico's ook moet kunnen relativeren, en daarmee bedoel ik niet onderschatten. Er kan altijd van alles gebeuren, daar wil ik ook niet eens aan denken. Het moet alleen een leven van een moeder niet gaan overheersen.

Guinevere;

"Bij jonge baby's is het lastiger maar die kun je in de kinderwagen te slapen leggen zodat je 'm altijd mee kunt nemen."

Nou, nee. Mijn jongste slaapt niet in de kinderwagen. Of maximaal een half uur na een uur wandelen (en zo ver is school niet) en is de rest van de ochtend of middag niet te genieten.

Ik geloof niet dat iedere baby hetzelfde is. Ieder kind ook niet. En iedere moeder ook niet.

Linda

Wilma-W

Wilma-W

21-11-2008 om 22:49

Slapen onder schooltijd aanleren

Ik lees nu dat je een kindje zou kunnen aanleren om te slapen onder schooltijd. Het lijkt mij dat als een kind moe is, het moe is en dat dat niet op commando gaat. Bij sommige kinderen gaat dat misschien, maar bij 1 van mijn kinderen zou dat in ieder geval absoluut niet zijn gegaan. Net als slapen in de wandelwagen. Ik had ook wel mensen in mijn omgeving met super makkelijke kinderen. Daar zou het misschien een optie zijn, maar dat werkt niet bij iedereen.
Het is lastig inderdaad, als je een kindje hebt dat de slaap nog zo nodig heeft en je toch de ander van school moet halen. Meestal liet ik de jongste slapen en ging ik snel op de fiets heen en weer. Geen ideale oplossing, maar het slaapje iedere dag weer onderbreken en een kind hebben dat iedere dag hartstikke moe is en daardoor onhandelbaar, is ook niet prettig. Niet voor jezelf, maar ook niet voor het kind.
En de babyfoon bij de buren zetten vind ik ook een schijnveiligheid. Voordat die in de gaten hebben dat er brand is en bij je kind zijn... Zo zou ik zelf niet 's avonds ergens op visite gaan en de babyfoon bij de buren zetten. Ik zou een rotavond hebben.
Maar goed, ieder moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt.

Wilma-W

Wilma-W

22-11-2008 om 22:54

Pelle

Die brandmelders hangen er wel hoor, meerdere. Maar ik kan me voorstellen dat hulp er niet zo snel is als wanneer je zelf thuis bent. Brand grijpt snel om zich heen.

Nooit alleen thuis

...ik durf het echt niet. Teveel enge verhalen gehoord van een brandweerman. Ik durf amper de vuilnis weg te gooien als ze in bed liggen.

In het begin maakte ik baby altijd wakker (oudste ging nog niet naar de overblijf), nu is het een stuk makkelijker (wel overblijf).

Baby's middagdut heb ik verplaatst naar 1/2 4. Tja, dan is ie dus maar moe en sjaggy in de kinderwagen, durf 'm niet alleen te laten.

Ik weet trouwens dat een heleboel ouders hun kind wel alleen thuis laten... ligt mss wel aan de omstandigheden?

Chantelle

Chantelle

04-12-2008 om 23:25

Ik...

Ik durfde het ook niet, toen ik nog maar 1 kind had. Toen de tweede kwam, wist ik echt niet hoe ik het op moest lossen. Tot het moment dat ik me bedacht dat de kans dat ons brandveilige nieuwbouwhuis mét brandalarm aangesloten op grote alarm afbrandt terwijl je geen brandgevoelige apparaten aan hebt staan (dus geen tv, wasmachine, droger, etc) kleiner is dan de kans dat ik mét peuter onderweg geschept wordt door een vrachtwagen... Dus ik laat de kinderen wel eens alleen thuis.

Chantalle

even 'devil's advocate'
en als jij dus geschept wordt door die vrachtwagen (of een ander ongelukje krijgt) ligt die peuter dus alleen thuis!

Chantelle

Chantelle

05-12-2008 om 14:13

Kroet

"en als jij dus geschept wordt door die vrachtwagen (of een ander ongelukje krijgt) ligt die peuter dus alleen thuis!"

Ja, en dan ben ik (terwijl ik het waarschijnlijk niet kan na vertellen) erg blij dat die peuter niet bij mij op de fiets zit! Ja, in zo'n uitzonderlijk geval ligt hij misschien een uurtje te brullen, maar liever dat dan dat hij ook hetzelfde ongeluk mee moet maken. Als ik het ongeluk wel kan na vertellen, kan ik ook tegen omstanders aangeven dat mijn kind thuis ligt.

Briefje op zak...

...heb dit probleem niet, maar heb wel een briefje op zak (in m'n portemonnee, kan ook in bv binnenzak of in zo'n fotolijstje aan sleutelhanger) met 'In geval van nood waarschuwen...' en dan adres/telefoonnummer van diegene. Want er kan je natuurlijk ook wat gebeuren onder het boodschappen doen terwijl je kind op school zit en je haar/hem daardoor niet kan ophalen.. om maar iets te noemen (fingers crossed terwijl ik dit tik, oef.. lastig

En oh ja...

...ook het telefoonnummer van school heb ik er op staan met de naam van ons dochtertje. Misschien té bedacht / ver gedacht voor velen, maar ik voel me er prettiger bij.

Ja inderdaad...

...ook een noodnummer, en op school zijn ook de nummers bekend zoals dat van mijn man's mobiel enz voor als ik niet te bereiken ben. Maar ik zal er niet de enige in zijn denk ik. Maar ik geloof dat we hier wel een beetje mee off topic gaan, excuses. Wilde dit idee enkel aangeven door het stel-je-komt-onder-een-vrachtwagen-verhaal... Hoop dat Miss M een goede oplossing vind. Om me heen zie ik de kleinsten wel slapend meehobbelen in de wandelwagen (uit bed in de wagen getild), op de fiets is al wat lastiger natuurlijk, en als je kleintje snel uit slaap is komt 'ie zo ook niet aan de nodige rust toe natuurlijk... lastig!

Sorry...

...ik reageerde te impulsief op het vrachtwagen-verhaal geloof ik, zit net pas even wat verder terug te kijken in dit draadje en mijn briefjes-verhaal is allang aan de orde geweest. Misschien geeft het een schijn-gevoel van zekerheid, maar vind dat wel een prettig gevoel. Ik laat het verder over aan degene met ervaring, sorry! was goed bedoeld.

Renata

Renata

09-12-2008 om 21:33

Babyfoon

Er zijn babyfoons die dat bereik hebben. Niet goedkoop, geloof ik. Kijk eens bij de Kijkshop. Of op marktplaats.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.