Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marmar

Marmar

24-11-2008 om 03:06

Overal een surpise te maken.....

Ergens vind ik het een beetje de spuigaten uitlopen. Dochter (jongste, 11 jr) heeft op school een lootje getrokken en ze gaat een surprise en gedicht maken voor de 'gelukkige'. Maar ze zit ook nog op wat 'clubjes'/sporten en daar vieren ze ook al het sint-feest dmv lootjes, een kadootje in een surprise met een gedicht.
Kind ziet het nu helemaal niet zitten om ook nog eens thuis iets in de geest van een surprise etc etc te gaan maken. Ze vindt dat ze eigenlijk wel veel surprises moet gaan maken, maar wil graag wel mee doen met al die sint-feesten. We hebben nu afgesproken dat wij thuis ipv de sintkadootjes extra gaan uitpakken met de kerst.
Ik begrijp ik wel. 't Was al elk jaar zo'n drama om de surprises enzo op tijd af te krijgen. Ze doet het graag en besteedt er ook veel tijd en moeite aan. Maar toch is het een belasting, naast het gewone huiswerk (ze zit in groep 8), en de boekbespreking en het werkstuk wat ze ook in december moet af hebben.
Toch vind ik dat het best wat minder mag. Alleen op school een surprise en dan op die clubjes/sporten bijvoorbeeld een letter met een gedicht? Of gewoon een gezellige tijd met een sint-team? Zo'n kind heeft toch wel wat beters te doen dan tig suprises te maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

24-11-2008 om 08:25

En als je maar op een clubje zit?

Hoi,

Tja.. het is misschien veel als je aan alles mee wilt doen inderdaad. Maar er zijn ook kinderen die op maar één clubje vinden en het enig vinden een surprise te maken en te krijgen. Voor die kinderen zou het dan wel heel jammer zijn dat het afgeschaft wordt, toch? Ik zou trouwens mijn kinderen gewoon helpen met het maken van de surprise voor de clubjes, dat scheelt haar tijd en het is ook nog eens een gezellige bezigheid samen.

Maxime

Helpen

Ik snap dat het veel is, als je naast je huiswerk ook nog diverse surprises in elkaar moet zetten. Maar inderdaad kinderen die "maar" op 1 clubje zitten willen het ook niet missen.

Doe het lekker samen, scheelt een hoop tijd. Onze oudste hoeft er dit jaar maar 1, omdat ze het op school dit jaar anders vieren, dus alleen voor zijn club nu. Lekker samen gisteren middag de surprise in elkaar gezet. Zoon heeft er een bloed hekel aan en ik vind het juist super leuk, zo samen was prima.

Groetjes, Pinkelot

Manja

Manja

24-11-2008 om 13:26

Heel simpel

Als je niet tig surprises wil maken moet ze niet met tig clubjes mee willen doen met sinterklaas. Hoeveel is tig eigenlijk? Hier is alleen Sint op school met een surprise, bij de sportvereniging komen gewoon wat pieten langs.

juno

juno

24-11-2008 om 13:59

Tja

Tja, dat weet je als ze op tig clubjes zit.

Rembrand

Rembrand

24-11-2008 om 14:08

Niet bij elk clubje surprise maken.

Mijn jongste zit op tafeltennis en mijn middelste op korfbal, en geen van tweeën hoeft een surprise te maken. Sterker nog, ze vieren daar geen sinterklaas.

Dochter baalde......

want bij de scouts waar ze nu naar toe gaat wilden de ouderen geen surpise doen dus doen ze niet....en odhcter is er dol op dus die baalde echt.
Overigens bij waterpolo/snorkelen en voetbal van zoon etc geen surpise.

Scouts

Hier dus wel bij de scouts, dat is ook enige club waar zoon op zit, dus meer vergelijkingsmateriaal heb ik niet :o). Bij de ander kinderen komt de Sint lang in de groepen (welpen/kabouters).

Marmar hoeveel surprises moet je dochter eigenlijk maken?

Marmar

Marmar

25-11-2008 om 04:49

Hoeveel

Dochter moet 3 suprises maken (met gedicht): school, paardrijden en cursus. Voor de laatste wordt het gelukkig simpel gehouden (elk kind heeft een soort notitieboekje gekregen wat 'opgepimpt' moet worden voor een ander kind). Bij een andere sport geen surprises maar een 'speciale' les
Meehelpen lijkt mij leuk maar dochter wil het echt zelf doen. Ze heeft mij alleen nodig om de kado's aan te schaffen en voor wat knutselmaterialen/papier (altijd wel in huis). En natuurlijk voor een glaasje drinken oid.

Hier ook 2

jongste (10) moet ook 2 suprises maken. voor school (natuurlijk) en voor gym. dochter maakt ze wel zelf, maar ik help met het 'ontwerp' zeg maar....anders maakt dochter het zich véél te moeilijk en wordt het of onuitvoerbaar óf het lijkt niet eens op wat het moet zijn.
ik overleg dus gewoon zo links en rechts met haar wat die iemand voor hobby's heeft en wat ze zou willen maken (een turnster aan een brug zien jullie het al voor je?) qua ontwerp en verander dat in iets wat ermee te maken heeft en wel uitvoerbaar is. en simpel te maken. de 'turnster aan brug' is dus geworden een erg groot uitgevallen medaille. ik leg uit hoe je dat dan kan maken (stukken karton, rondje maken, bekleden met aluminiumfolie, kado erin, folie erom, groot lint eraan) en tsja, dat lijkt dochter ook wel wat. dus gaat ze ijverig aan het knutselen. wel als ik thuis ben, want dan kan ik als het nodig is nog even haar op weg helpen. en zo heeft ze dan in 1 middagje(zondag) het grootste werk al klaar. beide kado's zijn ingepakt, beide suprises geverfd, bekleed etc. en ze wachten alleen nog op afwerking. dat hebben we gisteren even samen gedaan. dochter houd vast en ik plak aan elkaar. proppen papier erin. laatste afwerkinkjes erop (beetje bijtekenen met stift).duurde ong. 30 minuten.
suprise 1 is zelfs groter dan dochter zelf en suprise 2 is erg mooi geworden, hij blinkt je tegemoet.
gedichtje erbij van de p.c. wat niet eens hoeft want je moet óf, of. klaar.
groeten albana

Bastet

Bastet

25-11-2008 om 11:48

En hier....

Hier een surprise voor school,én voor thuis,want wij hebben dit jaar voor het eerst lootjes getrokken.Op de sporten van de kinderen heb ik nog niks gehoord over surprises.
Groetjes,Bastet

Jesse_1

Jesse_1

25-11-2008 om 13:55

Wat is nu het probleem?

Jij: "Zo'n kind heeft toch wel wat beters te doen dan tig suprises te maken?"
In je laatste berichtje: "Meehelpen lijkt mij leuk maar dochter wil het echt zelf doen."
Het probleem is dus dat jij het niet leuk vindt, dat je dochter thuis nu niet meer Sint met surprises wil doen? Voor een volgend jaar zou je kunnen afspreken dat jullie het thuis doen, en dat ze dan zelf moet bepalen met hoeveel sport/knutselclubs ze ook Sinterklaas wil vieren, omdat ze zelf moet incalculeren dat ze daar óók nog surprises voor moet maken.
Voor je dochter is er verder geen probleem, want ze wil ZELF graag die surprises maken toch?
Jesse

Puck2

Puck2

25-11-2008 om 15:20

Lidwientje

Lidwientje: "Maar waarom moet dit soort dingen dan meteen herhaald worden in ieder groepsverbandje; op school, op de sportclub, op de NSO etc?" bijv.
Maar dat IS helemaal niet overal zo hoor. Hier wordt er op de NSO en de sportclubs ook geen surprises gemaakt. En waarom sommige verenigingen er wel voor kiezen: geen idee, misschien is dat hun opvatting van Sinterklaas vieren. Bij ons lossen ze dat op een andere manier op: gymnastiekvereniging geeft pietengymles

Marmar

Marmar

26-11-2008 om 12:32

Wat het problem is enzo

Pelle: ‘Waar hebben we het over? Twee surprises en een notitieblokje oppimpen. Wat een drama....’ Ja, het ís een drama. Anders startte ik er geen draadje over Ook dat notitieboekje oppimpen is meer dan er een sticker oid opplakken én er moet een gedicht bij. Kortom, voor die drie dingen bij elkaar minimaal 6 uur werk plus het kopen van de 2 kado’s. Voor de kado’s is er een ‘verlanglijstje’ maar zie maar eens voor max € 2,50 een voetbal te kopen… (gelukkig ook meer goedkopere wensjes).
Het ‘drama’ is de spagaat waar het kind nu in zit. Ze moet haar schoolwerk af zien te krijgen en dat moet ze thuis doen, net als die surprises en gedichten maken. Ik werk fulltime dus het kind zit op NSO, net zoals veel van haar klasgenootjes. Ze kan daar heel goed knutselen maar geheim houden voor wie dan die surprise of dat gedicht bestemd is wordt moeilijk. Kortom: gewoon tijdgebrek. Door die clubjes/sporten heeft ze door de week maar 2 avonden die ze kan besteden aan ‘knutselwerk’ of schoolwerk (ook huiswerk) en natuurlijk de weekenden. Lidwientje vatte het ook al samen.
Ze heeft zelf gelukkig met de NSO kunnen afspreken, dat ze de ‘niet-school’ surprises/gedichten wel daar mag maken. Dat scheelt al. Ik ga zelf ook met de NSO in overleg of er geen ‘huiswerk-plek’ kan komen, voor kinderen die rustig aan hun huiswerk willen werken. Die is er nu niet. Dat zou ook al schelen, als ze haar tijd ’s middags daar ook aan iets ‘nuttigs’ kon besteden.
Jesse : …’Het probleem is dus dat jij het niet leuk vindt, dat je dochter thuis nu niet meer Sint met surprises wil doen? Voor een volgend jaar zou je kunnen afspreken dat jullie het thuis doen, en dat ze dan zelf moet bepalen met hoeveel sport/knutselclubs ze ook Sinterklaas wil vieren, omdat ze zelf moet incalculeren dat ze daar óók nog surprises voor moet maken’….
Nee, dat is het probleem niet. Ik vind het prima dat ze de keuze maakt thuis niet meer aan suprises/sinterklaas te willen doen. Haar oudere zussen zijn 18+, uitwonend, en zien er ook geen lol meer in (behalve de kado’s dan, maar die krijgen ze dan wel met de Kerst).
Het probleem is dat ik door al die surprises en gedichten het kind overbelast zie worden omdat ze ook in december een boekbespreking en werkstuk voor school af moet hebben naast het normale huiswerk. Én ze heeft geen keuze. Niet meedoen aan die sinterklaasvieringen betekent dat ze dan thuis moet blijven. Ook nogal sneu voor het kind van wie het lootje is, dat krijgt dan niets. En het is niet van tevoren aan de kinderen gevraagd of ze wel/niet mee willen doen.
Eigenlijk vind ik dus dat wat betreft die clubjes/sporten ze daar beter een andere manier van sinterklaas vieren kunnen bedenken dan de kinderen thuis surprises/gedichten laten maken. Zoals die speciale pieten-gymles, goed idee.

Marmar

Marmar

26-11-2008 om 14:12

Pelle.

Met je eens hoor. Ze wil het graag alleen doen dus dan doet ze dat ook. Nee, ik ga haar nergens vanaf praten en maak ook geen gedichten voor haar. Ze is 11 jaar en die gedichten gaan haar goed af. Ze gebruikt daarvoor ook sites met gedichtenmaak-hulp en rijmwoorden.
Dat oppimpen zal ook geen 2 uur duren, hoogstens een uurtje met gedicht erbij, maar alledrie die dingen bij elkaar wel minstens 6 uur. Voor die surprise van school (de grootste en mooiste) is ze al over de 2 uur heen. Het wordt een papier maché hond (een grote) die nu nog beschilderd moet worden. Voor zo'n ding moet je eerst een frame maken en dan laagje na laagje de papier maché erover. Telkens een laagje weer drogen, anders glijdt het er zo af.
Ik onthoud me van comentaar. Want natuurlijk kan ze beter een minder groots iets maken. Er zijn bijvoorbeeld zat kinderen in haar klas die elk jaar opnieuw van een kartonnen doos een tv of pc maken: zilvergrijs papier erom en wat knoppen oid: klaar. Of van ontbijtkoek en water een hondedrol op een doos. Maar zo zit ze niet in elkaar. Ze is erg creatief en weet meestal goed een idee zelf uit te werken en te maken. Alleen het kost wel meer tijd dan een ontbijt-hondedrol
Probleem is hier ook, dat ze 11 jaar is en op de rand van puberen. Zo'n meisje is niet zo makkelijk meer bij te sturen of iets uit haar hoofd te praten. Of nog op te voeden. Gelukkig is het doorgaans een lieve meid en hebben we geen grote problemen met/door haar. Integendeel, we zijn erg blij met deze dochter! Het mag raar klinken, maar ik ben dus ook blij dat ze haar probleem met die surprises moeten maken met me besproken heeft. Zij voelt zich overbelast en weet niet waar ze de tijd vandaan moet halen. Ik had niets in de gaten, dacht dat het haar allemaal wel zou lukken. We hebben dus besproken dat we samen een oplossing bedenken. Die dus niet moest bestaan uit meehelpen om die surprises/gedichten te maken (haar schoolwerk moet ze altijd zelf doen) maar meer zoeken naar meer beschikbare tijd.
Ik heb dus net met de NSO afgesproken dat ze daar in een bepaalde 'stille' ruimte haar schoolwerk kan doen. Die ruimte was er al, maar nu worden daar voortaan de deuren ook dicht gedaan zodat er geen andere kinderen in en uit kunnen hollen of gaan spelen/zingen. Dus dan kan dochter thuis surprise maken ipv schoolwerk.

Maylise

Maylise

26-11-2008 om 18:31

Snap het niet

Ik ben zeker niet dol op knutselen en vind het ook niet nodig dat er op clubjes ook nog uitgebreid sinterklaas wordt gevierd. Je krijgt dan echt een overkill op een gegeven moment.

Afgezien daarvan vind ik het wel overdreven om van overbelasting te spreken als het gaat om het maken van drie surprises, ook als dat meer dan zes uur duurt. Een weekendje en je bent er van af. Eigen keuze om mee te doen aan de sinterklaasfeesten. Ook met wat huiswerk er bij raakt het kind echt nog niet overspannen. Kinderen mogen ook best af en toe ene drukke periode hebben en veel te doen, daar worden ze heus niet slechter van. Mocht je dochter het niet leuk vinden of er geen zin in hebben doet ze volgend jaar gewoon aan minder feesten mee.

Mijn dochter van 12 (groep 8) moet twee surprises maken voor school en clubje en daarnaast nog een surprise/gedicht voor sinterklaas thuis. Ze vindt knutselen niet erg dus ik zie het niet als iets zwaars. surprises maken (knutselen) is toch ook een vorm van ontspanning? Dat kan toch best na een schooldag? Of inderdaad deels op de NSO?

Om eerlijk te zien zie ik het probleem ook niet.

Maylise

San

San

26-11-2008 om 20:04

Marmar

Volgens mij is het probleem niet dat 'ze overal zo nodig aan surprises moeten doen'. Het probleem is dat jouw dochter sowieso al een érg volle agenda heeft. Dagelijks NSO, naar diverse clubjes en dus maar twee avonden 'vrij'. Ik heb het gevoel dat je je nu beklaagt over het feit dat de vrijwilligers bij die clubjes hun stinkende best doen om het de kids zoveel mogelijk naar hun zin te maken. Iets waar de meeste kinderen ontzettend veel lol aan beleven. Jouw dochter heeft echter zó'n volle agenda dat ze geen tijd meer voor dit soort dingen heeft en dus overbelast wordt van een paar uurtjes extra knutselen. Daar kunnen die vrijwilligers van die clubjes niets aan doen hoor, de meeste kinderen hebben namelijk dagelijks wel een of meerdere uurtjes vrije tijd. Lijkt mij ook vrij normaal op die leeftijd. Misschien eens kritisch kijken of jouw dochter niet structureel een té volle agenda heeft?

Manja

Manja

26-11-2008 om 21:11

Helemaal met san eens

Het moet toch niet zo zijn dat een elf-jarig kind overbelast wordt door 2 surprises?
En een week heeft 7 dagen, heeft ze werkelijk maar 2 avonden vrij? Mijn nu 12 jarige dochter zit op 2 sporten, maar heeft 5 avonden "vrij". En die sporten zijn ook al om 7 uur of 8 uur afgelopen. En verder 2 middagen NSO, zodat er nog 5 middagen over zijn. Het lijkt me echt erg heavy als de dagen zo vol zijn dat er in twee week niet 2 surprises gemaakt kunnen worden zonder overbelast te raken.

Marmar

Marmar

27-11-2008 om 02:16

Antwoorden

Het zijn 3 surprises. Dat notitieboekje oppimpen is meer handwerk dan een sticker erop plakken. Denk anders zelf maar aan het 'veranderen' van een boekje met saaie grijze/zwarte kaft in iets waarvan een 11-12 jarige zegt: "Joepie!".
Ik vind ook dat dochter een volle agenda heeft. Wat mij betreft mag het wel minder en ook meer in het weekend ipv door-de-week. Dat dat laatste niet zo is vind z'n oorzaak in het feit dat voor 2 jaar geleden het kind in het weekend regelmatig naar haar vader ging, in een andere stad. Dan kan je moeilijk een activiteit vastleggen. Nu we dicht bij elkaar wonen gaat kind nog steeds naar haar vader's huis en die activiteiten kunnen nog steeds niet naar de weekenden verplaatst worden (dan zijn ze niet).
Tja, als je als moeder fulltime werkt en kostwinner bent van een 1 oudergezin is er helaas geen thuisouder en gaat kind naar de NSO. Natuurlijk had ik ook kunnen kiezen voor niet-werken en geen NSO, maar dan was er ook geen salaris geweest. Die situatie heb ik vroeger wel meegemaakt en echt: niet en nooit meer.
Zelf ben ik vrijwilligster bij een van die 'clubjes' en ik doe er NIET mijn best om er nog eens sinterklaas te gaan vieren. Integendeel, ivm de feestdagen doe we heel december niks. We verwachten niet eens dat kinderen op sinterklaasdag zelf nog eens kunnen komen (en wij hebben dan ook geen tijd), maar ook tussen kerst en oud/nieuw kunnen kinderen vrij weinig.
Ach, volgens jaar gaat kind naar VO. Dan zal alles anders zijn. Ik (en kind ook) heb me echt verkeken op de grote hoeveelheid huiswerk in groep 8 én dat juist dat werkstuk etc. deze periode af moet. Vandaag heeft ze haar tentoonstelling afgerond met een spreekbeurt erover. Ging beide goed. Dat dus ook weer achter de rug. Het is toeval (denk ik) dat kind al die schoolzaken zo in deze laatste anderhalve maand heeft. Bij andere kinderen in de klas is het meer gespreid. Ik zal het eens hierover hebben met de leerkracht. Die overigens erg enhousiast is over het organisatietalent van dochter, en haar planmatige aanpak. Op school maakt ze kennelijk de indruk dat het haar allemaal makkelijk afgaat.

Marmar

Marmar

29-11-2008 om 04:28

Hekel...

Hoi Lidwientje. Mijn dochter vindt knutselen juist erg leuk. Ze doet niets liever. Nou ja, ze doet veel andere dingen ook graag - buiten spelen, sporten, met vriendinnen spelen, wat tv kijken, games.... Ook school, ze gaat er huppelend en zingend heen.
Misschien is dat juist waar 't wringt: ze stort zich overal vol overgave in. Met heel veel energie. Toch kan ze maar aan 1 ding tegelijk 'werken', liever zou ze drie dingen tegelijk doen.
Maar ik ben het wel met je eens. Zou ze knutselen vreselijk vinden, of 'niet zo', dan zou meer dan 1 surprise haar tegenstaan. Een vriendinnetje van haar weet echt niet wat ze moet verzinnen en zoekt ook iets wat heel makkelijk te maken is.
Toen die laatst kwam spelen hebben we er nog over gebrainstormd aan tafel. Maar bij alles wat we konden verzinnen bleef ze moeilijk kijken. Overigens had ze ook geen idee wat ze met dochter wilde gaan ondernemen, alle voorstellen waren 'niet leuk'. Op 1 ding na: een hond uitlaten. (Hebben we niet.)

Verschrikkelijk!

Ik vind het hele sinterklaasfeest op school verschrikkelijk.

Mijn zoontje heeft zich vorig jaar in groep 5 (8 jaar oud) een versuffing geknutseld en geplakt om met een mooie surprise voor de dag te komen. We hebben het hem echt zelf laten doen, wij gaven de aanwijzingen. (thema was sprookjes dus hij had de Laars van de Gelaarsde Kat gemaakt).

Nadat alle kinderen de surprises hadden ingeleverd werd er diezelfde avond een "Tentoonstelling" geopend. Alle ouders mochten de surprises van de kinderen komen bekijken alvorens ze de volgende dag werden uitgepakt.

Vol trots gingen wij kijken.. want goh.. wat had ons zoontje zijn best gedaan!

Wij kwamen de ruimte binnen en wat zagen we.... De meest mooie surprises stonden daar. Gefiguurzaagde snoephuisjes van Hans en Grietje zeker 1 meter hoog en beplakt met allemaal lekkere snoepjes. Een gefiguurzaagde klok van De Wolf en de 7 Geitjes. Prachtig.. Er werden zelfs foto's gemaakt van al die kunstwerken..

En ik.... ik kon wel janken... Wat moest ik tegen mijn zoontje zeggen? Hij had zo zijn best gedaan op zijn "Laars" van de gelaarsde kat.. maar in vergelijking bij de andere "schatten" viel het niet op... 't zag er erg "arremoeiig en achenebbies" uit.

Mijn zoontje werd steeds stiller en stiller...

;t gevolg?

Hij haat het Sinterklaasfeest nu. en man man ik hebben de hele zondag geknutseld aan een Hummer. Want ja... dit zal mij niet nog een keer overkomen.. dat het hart van mijn kind wordt gebroken.

Is het correct wat ik doe? Nee... 't sinterklaasfeest hoort leuk te zijn.. en spannend... maar vooral ook met Surprises gemaakt door de kindjes zelf.. en niet door de papa's en de mama;s... (er waren zelfs surprises "gekocht" op het internet hoorde ik...)

Morgenmiddag moeten we de surpise afgeven op school en vanaf 17:00 uur "mogen" de ouders komen om te kijken.

Ik ga niet..

MaximeM

MaximeM

03-12-2008 om 23:10

Op school aankaarten (vlinder)

Hoi,

Ik vind dit niet goed van de school, om de surprises op deze manier uit te stallen. Hier is het gewoon op vrijdagochtend, de surprises moeten in een zak ingeleverd worden, niemand kan dus zien wat een ander gemaakt heeft. Vervolgens viert de klas hun eigen feestje en moet ik later maar van mijn zoontje horen wat er allemaal gemaakt was en hoe het eruit zag. Meer niet. Ik help hem altijd wel met het maken van zijn surprise, maar ik vind dat gewoon zo leuk om te doen. (we maken hele gewone dingen hoor)
Ik zou dit toch echt eens met school bespreken, ik neem aan dat de meester of juf ook ziet dat deze surprises (en zeker de gekochte) toch een beetje absurd zijn voor deze leeftijdsgroep, het is toch geen feest om elkaar af te troeven??

Maxime

Mijn zoon

Was op de lagere school ook altijd erg fanatiek met knutselen voor de surprises hele motorcrossbanen en voebalvelden en autos waar het kind zelf in kon zitten van karton heeft hij gemaakt.En tot 2 keer toe had het zelfde meisje hem getrokken ,waarvan de ouders zelf in het onderwijs werken,en hij kreeg 2 keer een flut surprise zelfs zo erg dat de leerkracht mij opbelde in de pauze om te zeggen dat ze al contact met de ouders had gezocht om ze even te vertellen dat dit zo echt niet kon.Het eerste was gewoon een of andere tekening op een a4 waarvan je niet eens kon zien wat het was,en de tweede keer een kartonnen doos met een kado erin meer niet.Zelfs de doos was niet ingepakt of versierd
De ouders gaven als reaktie Tja we zijn ook zo druk ik vond het belachelijk.groep 6 en 7 was dit
Mijn zoon in tranen en helemaal geen zin meer in surprises maken.

Ik heb wel aan de bel getrokken vorig jaar

Ik heb wel degelijk gemeld dat ik het niet eens was met de wijze waarop vorig jaar dit "leuke feest" gevierd werd.

Ik heb erop gewezen dat het een kinderfeest is..en dat het niet de bedoeling is dat de ouders de surprises maken. Zelfs in de aankondiging naar het feest toe stond duidelijk vermeld dat de surprises door de kids gemaakt moesten worden! Dat papa en mama best mochten helpen maar dat de kinderen de surprises zelf moesten maken.

Maar mijn bezwaren werden weggewuifd...!!!! Ik moest blij zijn dat er zulke mooie suprises waren...

De school is er schuldig aan dat mijn zoon never nooit meer een sinterklaassurprise wil maken. Al ga ik op mijn kop staan!!

Wat had ik dan moeten doen??? Tegen het jongetje wat hij getrokken had moeten zeggen..sorry maar ik krijg 'm niet zo ver meer hier is je cadeau... met dank aan de school?

Ik heb het zelfs weer aangekaart bij de 10 minuten gesprekken vorige maand!!!

Bovendien heeft mijn kind nu al buikpijn van de stress.... want straks moet hij de surpise inleveren.

MaximeM

MaximeM

04-12-2008 om 17:13

Ook slechte ervaringen

Hoi,

Ik heb zelf ook slechte ervaringen met surprises hoor, vroeger deed ik altijd hartstikke mijn best om een surprise voor een ander te maken en ik kreeg 9 van de 10 keer een flut ding terug (gewoon een jutezak met wat proppen papier bijvoorbeeld) zelfs toen ik mijn eerste baan had en daar met collega's sinterklaas vierden presteerde de collega die mij had het om met een flut kado en surprise aan te komen. Gelukkig viel het heel erg op, op die avond en maakten anderen er opmerkingen over (ik durfde dat niet maar was wel teleurgesteld) het heeft me er alleen nooit van weerhouden zelf wel mijn best te doen. Wel bereid ik mijn kinderen voor dat het ook wel een keer zou kunnen gaan tegenvallen, niet iedereen doet namelijk zijn best op surprises, dat zal altijd wel zo blijven.

Maxime

kirima

kirima

04-12-2008 om 18:18

Bah surprises

Ik ben zo iemand waarvan je een flut surprise kunt verwachten... Sorry maar ik haat surprises maken, ik haat knutselen. Ik kan het niet, ik wil het ook niet kunnen. Dat was vroeger al zo, mijn vriendinnen kwamen met de mooiste surprises op school, en daar kwam ik aan met mijn schoenendoos, krantensnippers erin, en dat was het. Ik voelde me er zelf vreselijk rot onder dat ik met zoiets aankwam, maar echt, ik had totaal geen ideeen, laat staan dat ik ze uitvoerde. Had ook geen knutselouders en daarom kan ik het zelf ook niet natuurlijk.
Gelukkig heb ik sinds een paar jaar een vriend die knutselen geweldig vindt, dus tegenwoordig gaat hij er voor zitten met de kinderen.
Gedichten maken vind ik dan weer wel erg leuk! Maar mijn kinderen ook, dus dat doen ze helemaal zelf.

Polly Shearman

Polly Shearman

05-12-2008 om 10:48

Idd... en thema?

Belachelijk om er idd een thema aan te koppelen,
Je moet de schoolleiding maar eens adviseren aan carnaval te gaan doen. Mooie creaties maken, volgens thema, daar een rondje mee rond de school lopen en de mooiste wint!!
dit kan toch niet met surpise's dat zijn persoonlijk dingen, mijn zoon had een balletschoen gemaakt, waarvan hij achter vond dat het meer op een biggetje leek, maar ach... het gaat idd om het idee, en de moeite die je voor een ander over hebt.

groet, polly

Mamasan

Mamasan

05-12-2008 om 14:17

Aftroeven

Helaas is het wel vaak zo dat ouders dit soort gelegenheden aangrijpen om zo goed mogelijk uit de bus te komen (gek genoeg geen enkele van de OOL-ers Zo is mijn dochter een keer met versierde ontbijtdoos met als inhoud de gevraagde broodjes op het paasontbijt verschenen. Fout! De andere kinderen hadden allemaal enorme dozen met allerlei snoep, servetjes, serviesjes etc. bij zich.
Dit jaar heb ik me erg bezig gehouden met de surprise van mijn dochter, want ons overkomt zo'n debacle niet meer. Ik ben zelf niet zo knutselerig, dus als de rest van de kinderen hun surprise helemaal zelf heeft gemaakt heeft mijn kind een heel goede. Als de rest van de ouders zelf aan de slag is geweest, doet mijn dochter in ieder geval aardig mee. Het gedicht heeft ze wel zelf geschreven. Een erg aardig gedicht, taalkundig vlot lopend, maar sloeg als een tang op een varken. 'Ach' zei dochter 'ik ben tenslotte nog maar een kind van 9'. Wat een schatje he?!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.