Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ishtar

ishtar

30-08-2010 om 09:22

Plaswekkervragen

ha, ben ik weer
Ruim een week geleden zijn we met de plaswekkertraining begonnen. De 1e nacht heeft hij niet geplast, en is ook niet wakker geworden. De 1e sticker mocht gelijk geplakt worden: een goed begin is het halve werk....dachten we.
Maar alle volgende nachten is de wekker afgegaan, en hij wordt er niet wakker van. (niet van de herrie, niet van het licht dat wij aandoen, niet van het zachtjes schudden, niet van tegen hem praten....hij wordt pas een beetje wakker als je hem optilt en naast zijn bed op zijn voeten zet)
Zijn er ervaringen met zulke vaste slapers, en hoelang duurde het ongeveer voor er wat resultaat was?
(en nee ik verwachtte niet nu al van het probleem af te zijn )


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vader

vader

30-08-2010 om 09:39

Onze vaste slaper

Wij hebben twee maal (een periode natuurlijk) een plaswekker geprobeerd. Vergeefs. Hij werd er gewoon niet wakker van. Wij wel allemaal overigens. Ook van het in bed plassen (met of zonder luier) zonder de plaswekker werd hij trouwens niet wakker. Dus ook nog even geprobeerd 's avonds (en 's nachts nog een keer) te laten plassen. Op een bepaald moment gewoon maar weer met luier om een pauze ingelast.

Maar. Toen ineens was het over! Zomaar. Een keer met een droge luier opgestaan wij direct geroepen "O, nu ben je zindelijk" en nooit meer een luier omgedaan.

Vader

Kari1

Kari1

30-08-2010 om 22:00

Leren

Ook wakker worden van de plaswekker is iets wat je vaak eerst moet leren. En soms gaat dat snel en soms duurt het langer. Het is de eerste etappe van de plaswekkerreis.
Wat belangrijk is, is dat hij in deze fase ZELF de wekker uitzet, gaat plassen (ook al zit alles al in de luier), zelf de wekker opnieuw operationeel installeert en terug in bed gaat. Dat iemand daarvoor eerst met natte lappen aan de gang moet, hem op z'n kop moet houden of wat dan ook, dat maakt niet uit. Eerste doel is: zelf die wekker uitzetten.
Het kan helpen om dat hele ritueel (wekker gaat, uitzetten, gaan plassen etc.) voor het slapen gaan een keer of tien achter elkaar te oefenen, een paar dagen of een week achter elkaar. Gaat het wakker worden van de wekker wat worden, dan zijn daarmee stickers oid te verdienen als hij eerder bij de wekker is dan jij. Vanaf daar kan de volgende stap worden gezet.
Het zelf leren wakker worden van de wekker duurde hier geloof ik een week of wat. Het totale proces tot wakker worden van een volle blaas een maand of drie. Het kan sneller maar vast ok nog langzamer. Een plaswekkertraining kan veel energie kosten van alle partijen. Iedereen moet het echt willen.
Kari

ishtar

ishtar

30-08-2010 om 22:22

Kari

Ok, hij moet hem dus zelf uit gaan zetten. Dat gaat vast nog wat moeite kosten: hij staat met zn handen over zn oren verdwaasd naar het lawaai te kijken.
Ik zal hem morgen eerst een paar keer zelf laten oefenen, en ook de wekker zelf weer operationeel laten maken is een goede tip.
De motivatie zit wel goed, hij wil erg graag.
Bedankt voor je reactie

ishtar

ishtar

31-08-2010 om 08:55

Pelle

we bezuinigen niet op drinken
's nachts lijkt me niet heel handig. 2 keer afgaan per nacht is wat ons betreft (en wat het aantal broekjes betreftprima, vaker wordt voor zijn nachtrust niet verstandig. (die van ons boeit idd niet zo)
Ik merk wel verschil in wakker worden afhankelijk van het tijdstip waarop. Om 3 uur wordt hij makkelijker wakker dan om 10 uur. Helaas plast hij meestal rond 10 uur...

ishtar

ishtar

31-08-2010 om 08:56

Vader en anna

ook bedankt voor de reactie. Fijn dat het bij jullie ook opgelost is.

Pilletjes

Zijn jullie ook al op de hoogte van het medicijn desmoprossine?? (hopelijk schrijf ik het goed)
Mijn zoon van 7 slikt deze voor het slapen gaan en het gaat goed, hij is s' ochtends droog.
Gewoon via de huisarts... Ben er zo blij mee...
Kan de plaswekker dus overslaan.
Volgens mij is het nieuw, ik had er nooit eerder over gehoord, en las het in de wachtkamer van de dokter.
Het schijnt dat sommige kinderen een bepaald stofje niet aanmaakt waardoor er meer urine wordt aangemaakt in de slaap in plaats van minder en dit medicijntje schijnt dat stofje te hebben..
(Maar stiekem denk ik ook dat het misschien gewoon tussen de oren zit.)
Maar in ieder geval een goed hulpmiddel!
Ik heb er op forums nooit over gelezen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pelle

Hallo Pelle, ja, ik had het ook al gegoogeld en gelezen over minrin. Ik had alleen nooit iemand erover gehoord.
Maar goed, na jaaaaren bezig zijn is dit toch geen eerste keus lijkt me, het is ook weer een probeersel.
Maar waarom vind je het geen goede keus, de dokter staat erachter en vind het wel een goed alternatief, waarom jij niet??

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

69er

69er

01-09-2010 om 22:41

Ben wel niet pelle....

Kinderarts van de plaspolie vind het zeker niet verontrustend dat een kind van 8-9 nog in bed plast.....
69er

Maar

Ik wil ook wel geloven dat het redelijk normaal is hoor, daar gaat het hier niet om, iedereen wilt zijn kind toch helpen om er van af te komen (zeker als broertje van 2 wel direct ook s'nachts zindelijk is)
Je probeert van alles, belonen, zonder luier, etc, dit is ook een probeersel, werd in een foldertje uitgebreid over verteld, stond niet bij vanaf welke leeftijd je dit pas moet proberen. Het was 1 van de dingen die men naast een plaswekker ook kan proberen.
Naar aanleiding van folder vraag je erover bij de dokter en ook zij stemt niet tegen,( ik heb nog gedacht of het geen placebo zou zijn en dat het dus tussen de oren zou werken..)
Ik mag toch aannemen dat dit middeltje een betrouwbaar en veilig middel is?
Waarom dan eerst een plaswekker proberen als dit welliicht ook gaat werken?
Wat zijn de bezwaren?

Groeten

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bastet

Bastet

02-09-2010 om 07:16

Naast

Je moet het niet naast een plaswekker gebruiken.Want,hoe wordt je dan zindelijk,van die wekker of de medicijnen?Over de medicijnen,de kans is groot dat na verloop van tijd na het stoppen het bedplassen weer terug komt.Ik zou zelf medicijnen pas gebruiken als ik alles heb geprobeerd.
Daarbij,wat ik heb ervaren als heel belangrijk:Ga er ontspannen mee om.Geef je kind vertrouwen dat het wel een keer lukt.Als je er heel druk en krampachtig mee bezig bent,geef je je kind een signaal dat het heel,heel belangrijk is,en leg je er druk op,wat weer averechts kan werken.
Bastet

Droog!

Yeah, mijn zoontje van 7 heeft mbv plaswekker de magisch grens van 14 droge nachten bereikt. En trots dat hij is. Zelf gaf hij, nu pas, aan dat hij bij start van de wekker wel kon huilen, omdat hij bang was dat hij de rest van zijn leven zo'n wekker nodig zou hebben. Zo weinig vertrouwen had hij dus dat ook hij snachts droog zou kunnen zijn. De schat!

En Isthar, mijn zoon gebruikte een Rodger plaswekker. Op de site staat dat er ook een trilkussen kunt krijgen. Bedoeld voor kinderen die van het geluid niet wakker worden. Wellicht is dat een optie?

ishtar

ishtar

02-09-2010 om 09:37

Nog geen medicijnen

die wil ik nog niet gaan gebruiken. Dat vind ik pas in een later stadium van toepassing. Ik had er al wel van gehoord, maar wil hem eerst zelf de kans geven om het 'op te lossen'
Dat trilkussen heb ik ook gezien, is eigenlijk voor dove kinderen, en daarom zullen wij dat niet vergoed krijgen, is dus ook pas in een later stadium van toepassing
Hier was na een week de batterij op (aaarch!) als het goed is komen vandaag nieuwe binnen, eens kijken of het aan het apparaat of de batterij ligt. (heb daar ook het een en ander over gelezen, zenders die de batterijen leegtrekken)
Mossel, wat heerlijk dat jullie zoon al 14 nachten droog is!

Puck

Puck

02-09-2010 om 10:07

Charlotte

Er wordt hier op dit forum ook al jaren gepost over minrin, desmopressine hoor. Lees oude draadjes van mij maar door.
En waarom Minrin geen eerste keuze is? Je kind wordt er namelijk niet zindelijk van. Minrin is een synthetische stof die lijkt op het hormoon dat van nature 's avonds meer aangemaakt moet worden en die de urineproduktie onderdrukt. Minrin vult dat hormoon aan.
Minrin zorgt er dus voor dat de blaas minder gevuld wordt met urine waardoor je kind dus niet 's nachts plast. Zindelijkheid is dat echter niet te noemen (als je een kind de hele dag niets te drinken zou geven zou het ook niet in bed plassen om dezelfde reden: geen volle blaas). Zindelijk ben je als je hersens het signaal van je lijf/blaas opvangen van: he, wakker worden, ik zit vol en wil geleegd worden. Dat is iets dat je wel leert met een plaswekker. Een plaswekker geeft dat signaal mechanisch bij de eerste druppels en je lijf leert die link leggen en zal zo dan zelf leren om net eerder wakker te worden. Bij minrin komt dat signaal van een volle blaas niet en je lijf zal dan ook nooit vanzelf leren om wakker te worden.
Minrin is dus geen geneesmiddel, maar een hulpmiddel zoals je zegt en je onderdrukt er alleen maar de urineproduktie mee. Dus voor een logeerpartijtje etc. is het erg geschikt en het kan ook gebruikt worden om kinderen die erg weinig zelfvertrouwen hebben door het bedplassen een oppepper te geven, maar heb alsjeblieft niet de illusie dat jouw kind er zindelijk van wordt.
Je schrijft verder "ik heb nog gedacht of het geen placebo zou zijn en dat het dus tussen de oren zou werken" Bedplassen zit NIET tussen de oren, dat is een misverstand, het is in bijna alle gevallen gewoon een onrijpheid van het lichaam.
Ik kan je aanraden om je eerst eens te verdiepen in bedplassen, je weet er nog heel weinig van af en door het principe van bedplassen niet te begrijpen zal je ook niet tot een oplossing van het probleem komen.

Puck

Puck

02-09-2010 om 10:11

Charlotte

Je schrijft dat je kind nu 7 is en dat je al jaaaaren bezig bent? Sorry hoor, maar bedplassen op je 7e is nog tamelijk normaal en veel voorkomend. Als je dan al jaren bezig bent dan ben je echt te vroeg begonnen en leg je druk op je kind die helemaal niet nodig is. Dus nogmaals mijn advies. Lees je eerst eens goed in over bedplassen en snap eerst eens goed wat bedplassen IS voor je je kind met allerlei behandelingen belast.

Duidelijk

Ok, duidelijk allemaal,
Maar je kan toch wel zeggen dat we jaren bezig zijn. Als hij met twee jaar zindelijk is overdag en in de nacht niet, maar heel veel kinderen wel gewoon, dan ben ik toch al vanaf zeg even zijn derde jaar aan het afwachten, dingen proberen (zoals belonen ed) want in principe zou je toch als je overdag zindelijk bent dit ook in de nacht zo moeten zijn, dus zijn we wel al jaren bezig. Of laat ik het zo zeggen, hij is na 4 jaar nog niet in de nacht zindelijk, (dus aan het proberen het op te lossen) En zijn broertje meteen, direct! Met 2 jaar.
Is dat vreemd? Dat we het proberen te verhelpen. Overigens zonder hoge druk of stress van mijn kant hoor, ik heb er ook maanden niets aan gedaan en weer afgewacht.
Aan een plaswekker kan ik nu niet beginnen want ik zit met een hernia dus bedden verschonen gaat me niet lukken.
Ja, ik heb wel in mijn achterhoofd dat als die pilletjes op zijn dat het niet hoeft te betekenen dat ie ervan afraakt, maar het helpt zijn zelfvertrouwen wel ermee...
Ik kan dus pas echt oordelen hoe dit bevalt als we ermee klaar zijn
Bovendien, de dokter staat erachter, van jullie voorbeelden van bezwaren heeft ze me niet verteld, jullie zijn ongetwijfeld aardig ervaren op dit gebied, en ik sla alle info op, maar ik kan toch ook van de dokter uitgaan??
Groetjes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bastet

Oja, ik bedoelde niet dat je het naast de plaswekker moet gebruiken (foldertje) maar dat het volgens het foldertje ook een middel is die je kan proberen OF een plaswekker,
Stond inderdaad onduidelijk

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck

Puck

02-09-2010 om 14:50

Charlotte

Zindelijkheid overdag en 's nachts heeft NIETS met elkaar te maken. Je zegt: "Als hij met twee jaar zindelijk is overdag en in de nacht niet, maar heel veel kinderen wel gewoon, dan ben ik toch al vanaf zeg even zijn derde jaar aan het afwachten, dingen proberen (zoals belonen ed) want in principe zou je toch als je overdag zindelijk bent dit ook in de nacht zo moeten zijn".
Zindelijkheid 's nachts is juist niet te trainen omdat het iets is dat een kind niet bewust doet. Dingen zoals belonen etc. werken dan ook niet om een kind eerder 's nachts zindelijk te krijgen.
En je zegt dat je er geen druk op legt, maar alleen al door dingen als beloningssystemen toe te passen werken gewoonweg niet. JIJ kunt je kind niet zindelijk krijgen voor de nacht, dat moet zijn lijf helemaal zelf doen. En alle aandacht die jij er aan geeft door pilletjes bij de dokter te vragen, beloningssystemen in te stellen etc. dat geeft je kind alleen maar het gevoel dat hij uitzonderlijk en abnormaal is. En dat is hij absoluut niet. Zoek maar eens op hoeveel kinderen er op die leeftijd (en jonger) nog in bed plassen. En op zich is het niet vreemd om een probleem op te lossen maar je kind is nog aan de jonge kant. En als je het al wilt oplossen zul je eerst het probleem moeten begrijpen anders kom je nooit tot een goede oplossing.
En neem jij alles wat de dokter zegt zo klakkeloos over? Ik niet, ik denk ook zelf goed na en trek mijn eigen plan en daarbij neem ik het advies van mijn huisarts mee. OVerigens vind ik het wel vreemd dat je huisarts hier zo makkelijk in meegaat. Heeft zij je ook gewezen op de nadelen van Minrin en heb je de bijsluiter goed gelezen. Weet je bijv. dat je je kind 's avonds dus niet meer te drinken mag geven? Mijn mening is dat de adviezen van ervaringsdeskundigen vaak minstens zo waardevol als het advies van een arts. Daarom heb ik ook zoveel aan dit forum

Bastet

Bastet

02-09-2010 om 14:53

Charlotte

Ik ben met alledrie mijn kinderen zoet geweest tot hun tiende ongeveer,met 'snachts droog zijn,dus ongewoon is het beslist niet.Hier was de plaswekker voor de oudste het laatste zetje wat hij nodig had,en voor mijn nadere twee kinderen was een maand plaswekker genoeg.Ik denk overigens dat het zonder uiteindelijk ook gelukt zou zijn.Overigens,je eigen bed verschonen,met hulp,was ook een onderdeel van het plaswekkeren,namelijk je eigen verantwoording nemen.Dus dat kan een optie zijn,samen het bed verschonen en zo je rug ontlasten!
Groetjes,Bastet

Goed te doen

Ja, ik neem adviezen van een dokter dus gewoon over, ik mag aannemen dat zij het toch echt wel goed weet, maar ik lees ook altijd de forums af om ervaringen te lezen van ouders, dat tezamen geeft mij weer een beeld over hoe ik een en ander zou kunnen aanpakken.
Uit omgeving kreeg ik 4 jaar geleden wel de indruk dat het ongewoon was dat mijn zoon nog in bed plaste, ik pakte het verkeerd aan, moest hem gewoon zijn luier afhouden werd gezegd, (niet mijn familie overigens hoor, maar schoonfamilie en kennissen) maar ja, zolang hij nog nat was zag ik dat hij nog niet zover was...., en ik wachtte af En dan praat je (vanwege dat taboe) er niet meer over,
Maar op een gegeven moment gingen we samen proberen om er iets aan te doen... Ik denk dat dat bij iedereen toch een beetje zo werkt?? Of gaat men pas vanaf 8 jaar een keer naar de dokter toe.??
En ik zag belonen niet als een druk, stom misschien van mij, maar ik ben nooit boos geweest ofzoiets dus DAT soort druk gebruikte ik nooit...
Maar goed, sinds een tijd kwam ik er wel achter dat er best veel kinderen nog in bed plassen.
Maar ja, blijkbaar dacht ik het goed te hebben gedaan en vinden sommigen van niet, ja dat kan natuurlijk, ik heb het met de beste bedoelingen aangepakt.
En toen ik dus (vanwege mijn hernia) bij de dokter zat en dit foldertje tegenkwam dacht ik wellicht een wondermiddel tegen gekomen te zijn.... Maar goed, we zijn nu met de "kuur" begonnen en dat maken we wel af, hij is er blij mee, als het niet blijkt te werken dat wordt het ook een plaswekker, en dan misschien wel weer na nog een jaar ff afwachten dan..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ishtar

ishtar

02-09-2010 om 16:47

Bed verschonen

ik gebruik naast de plaswekker, gewoon een luierbroekje. Ik hoef dus geen extra bedden te verschonen. Alleen kind een droge onderbroek en luier aan (laten)doen.
Hier 3 kinderen die snachts alledrie anders zindelijk worden: oudste plaste volop in de luier, tot we hem aflieten, toen was het na 2 dagen (nachten dus) over, zonder extra dingen te hoeven doen. Middelste was gewoon zindelijk, overdag en 's nachts voor zijn 3e, nooit iets voor hoeven doen, en nu jongste voelt het gewoon niet. Was overdag ook laat, veel ongelukjes. Klinkt prima aansluitend bij laat (of wat later) lichamelijk rijp.

Goede tip

Klinkt als een goede tip, luierbroekje eroverheen
Maar ik hoop toch stiekem dat het niet meer nodig zal zijn....
Groetjes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pfff

Daarom schrijf ik zo weinig en lees ik gewoon mee.... Ik vindt dit harde onaardige commentaar zo naar, want ik begin met een hele korte samenvatting, maar daar valt iedereen over, en dat geeft helemaal niet, maar als je dan weer een beetje meer uitlegt zonder A4 tjes vol te schrijven krijg je ook daarop weer commentaar.
(maar goed, misschien komt dat omdat geschreven tekst niet aardig klinkt???)
Ik kan geloof ik beter helemaal opnieuw beginnen en alles van begin tot eind duidelijk samen vatten...maar dat bespaar ik je
Ik vertel net toch duidelijk dat mijn omgeving het Normaal vond om met zeker drie jaar helemaal zindelijk te zijn. Ik had een schoonzus die echt een wedstrijd ging houden en haar zoon was pas 1. Want ja, daar komen dan sterke verhalen van vroeger uit oma's tijd, dat kinderen op die leeftijd al zindelijk waren, die ik heus met een korrel zout nam, hoor. Verder was ook ieder kind in mijn omgeving tegen 3 jaar al zindelijk. En mijn beide kinderen ook. Dus daar ga ik verder van uit. En eigenlijk lees ik al jaren alleen dit forum.
Daar lees ik vooral ook tips over belonen, negeren, uit bed halen etc ....van alles nog wat.
Over plaswekkers lees ik pas sinds kort mee omdat ik ooit van cb had gehoord dat ze pas vanaf 8 jaar daar mee aan de slag gaan....
Ik heb ook duidelijk verteld dat ik bij toeval op desmopressine stuiitte en dat ik toen geïnformeerd had bij de dokter en zij me deze voor mijn zoon voorschreef.
Ik zal de dokter wel laten weten dat jij het er niet mee eens bent...., maar dat klinkt weer helemaal niet aardig van mij, ; )

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Trouwens

Zorgen maken bij 3 jaar is een groot woord. In die tijd zat ik in een slecht huwelijk, stond er alleen voor, dus heb lang gedacht dat hij in bed plaste door de spanningen in huis, hij is erg gevoelig, en ik heb er heel lang niets aan gedaan, het is dus niet zo dat ik vanaf zijn derde jaar bezig was met belonen of proberen, ik bedoelde eigenlijk met jaaaaren bezig zijn dat ie vanaf het moment dat ie overdag zindelijk was, dit in de nacht dus niet was, en dus al 4 jaar in bed plast, om welke reden dan ook.
Nu er rust thuis is leek het me het moment om hem het weer een keer te proberen, waarom moet ik wachten totdat ie 8,9,10 is?
Maar goed, ik moet het ook maar leren,

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bastet

Bastet

02-09-2010 om 18:49

Charlotte

Je hoeft geen verantwoording af te leggen hoor,wat mij betreft..Over het naar de dokter gaan: dat heb ik nooit gedaan met dit probleem.De plaswekker huurde ik,bij mijn oudste,bij mijn andere kinderen vergoedde mijn verzekering de aanschaf.Overigens,er zijn op speciale poli's voor dit probleem,dus kinderen zat hoor die laat zindelijk zijn!!
Groetjes,Bastet

Bastet

Bastet

02-09-2010 om 18:51

Trouwens

Je vindt heel,heel veel info en ervaringen op www.bedplassen.org
Bastet

Hallo

Ik geef ruitelijk toe dat ik er nog niet veel van af weet/wist. Ik riep wel dat we er mee bezig waren, maar zo intensief valt ook best mee, bedenk ik me dan net eigenlijk pas. (ik weet nu dat als ik commentaar lever wel alle woorden goed moet wegen of niet zo overdrijven..; )) Pas toen zoon van 2 droog was in de nacht (half jaar geleden) begon ik na te denken over het feit dat ik misschien wat meer moest ondernemen. Maar sinds ik dat foldertje zag ben ik ook op sites terechtgekomen over bedplassen, zoals bedplassen.org want daar kwam ik op toen ik meer info zocht over dit middel, dus ik ben echt pas een beginneling (ook al speelt dit natuurlijk al lang) dat is me wel duidelijk. Dus deze discussie is uiteraard zinvol voor mij. Ik doe het eigenlijk allemaal even andersom, gewoon toevallig gegaan..
En aangezien ik nu een hernia heb leek het me beter om eerst met dit middel aan de slag te gaan en dan pas eventueel een plaswekker.

Eigenlijk een heel klein, nietig, onschuldig beknopt verhaaltje waar ik mee begon maar uiteindelijk een lange story, hahahaha
Maar ik dacht eigenlijk heel simpel andere mensen ook blij te maken met deze tip...hihi
Groetjes..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Laatste vraagje

Vanaf welke leeftijd zijn jullie dan eigenlijk begonnen? En zijn jullie meteen begonnen met plaswekkers? Of zijn er tussen jullie ook bij die ook met beloningssystemen of iets dergelijks begonnen...???

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Opscheppers

Dat zijn het eigenlijk, mijn ex-schoonfamilie.
Ik heb altijd gedacht dat het gewoon kwam omdat het zo'n overgevoelig jongetje is, dus heb eerst lang afgewacht, (maar nooit trouwens verteld hoor tegen schoonfamilie, zij hoefde niet te weten dat ie nog plaste in bed), en toen ie 4 was, liet ik het ook nog gaan want toen kreeg ie een broertje, leek me ook niet handig om er iets mee te doen. Maar ik heb wel altijd gedacht dat ik er iets mee moest doen hoor trouwens, toen met tips aan de slag gegaan van vriendinnen, Heb daar nooit iets verkeerds ingezien, ik dacht dat iedereen dat eerst doet voor je ermee naar een dokter of wat ook gaat.
Maar goed, dat bedoelde ik eigenlijk met "jaren bezig zijn" (ik dus meer in mijn hoofd dan daadwerkelijk iets echts)
Maar denk wel vanaf 5 jaar met stickers werken bij een droge nacht. Hij bleef een hele maand droog en toen ik eenmaal de luier afhield ging ie weer plassen. Jammerrrr, ook een goede tip was een luier over een onderbroek, dan werd ie wel nat, maar het bed niet.... Maar uiteindelijk niet doorgezet, mijn man en ik gingen in die periode uit elkaar en toen ook weer met rust gelaten, leek me ook niet het moment...
Ik heb bij hem trouwens ook wel eens gedacht dat het gewoon luiigheid was..... Dat past ook wel bij hem
Maar goed, ik weet nu dat ik voortaan duidelijker moet zijn, ik heb nu eenmaal in mijn hoofd dat het lang speelt...
En ik weet dat ik me er nog veel meer in moet verdiepen!!
Bedankt voor de reacties

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bastet

Bastet

03-09-2010 om 07:13

Begonnen

Ik ben met hun zevende jaar begonnen met plaswekkers.Heb nog weleens geprobeerd ze op te nemen rond 23.00 en te laten plassen en dat soort dingen,maar dat was het natuurlijk ook niet.
Bastet

Puck

Puck

03-09-2010 om 10:11

Charlotte

Langzaam maar zeker wordt mij de situatie ook wat duidelijker en ik hoop dat je wat aan mijn postings over hoe bedplassen "werkt" en aan de postings van met name Pelle en Bastet hebt. Echt, wij zijn gepokt en gemazeld in bedplasland en zijn er echt niet op uit om je af te katten ofzo.
Als ik je laatste postings lees dan valt me iets op: De schoonfamilie zegt dat.... De dokter heeft het voorgeschreven... Het CB zei dat... Ik zal zeggen tegen de dokter dat Pelle zei.... Ik heb ergens gehoord dat.....
Ik mis iemand in dat verhaal: Charlotte! Jij bent er ook nog en jij kunt vast ook zelf heel goed nadenken. Je hoeft je niet te verschuilen achter anderen, jij bent zelf degene die moet beslissen en dat mag best afwijken van wat anderen zeggen hoor! Vertrouw op jezelf.
Als je zegt dat je al jaren op dit forum komt dan verbaast het me oprecht dat je niet beter geinformeerd bent over bedplassen; het onderwerp komt zo vaak langs. En kennelijk is in jouw omgeving bedplassen een flink taboe dus hoe weet je dat alle kinderen met 3 zindelijk zijn? Daar zal dan echt niet voor uitgekomen worden. Er zijn zo veel kinderen die 's nachts nog nat zijn als ze ouder dan 3 zijn. Het is ook niet voor niets dat jouw cb heeft gezegd dat een plaswekker vanaf een jaar of 8 kan. Voor die tijd is het gewoon nog een veel voorkomend verschijnsel (ik schrijf bewust niet probleem!) en omdat het in veel gevallen over gaat zonder hulpmiddelen is het beleid vaak afwachten.
Je vraagt ook vanaf welke leeftijd anderen begonnen zijn met aanpakken van bedplassen. Uhhhh.... nooit dus. Hier in de familie is bedplassen (voor een deel zit er een erfelijke component in) een heel normaal gespreksonderwerp, net als de vakantieverhalen, de schoolverhalen en het weer. Mijn kinderen vonden het dus ook niet raar of vervelend dat ze nog in bed plasten toen ze 5 en 8 waren. Ook omdat wij ons er nooit druk om maakten. Alleen voor kamp etc. gebruikte oudste eenmaal desmopressine alleen zonder resultaat, het werkte niet. Ineens toen ze 6 en 9 waren waren ze allebei zomaar binnen een week helemaal spontaan droog. Einde bedplasperiode. Zo simpel kan het dus ook gaan. Frappante is dat in diezelfde week ook neefje van 9 spontaan droog bleef.
Je schrijft dat je vanaf 5 jaar met beloningssystemen hebt gewerkt. Ik hoop dat je nu snapt dat dat meestal niet werkt omdat een kind het niet bewust kan sturen. Er valt dus niets te belonen, een kind azal het snel als straf ervaren als hij een beloning niet krijgt. Werkt dus averechts. En met "eraan werken" geef je wel aan je kind het signaal af dat het iets is dat eruit moet en dat het niet normaal is. Jammer dat je kind dat al op 5-jarige leeftijd mee heeft gekregen in een tochal hectische periode (begrijp ik).
Mijn advies zou zijn: praat eens met je kind en leg hem duidelijk uit dat mama veel heeft bijgeleerd over bedplassen en erachter is gekomen dat het helemaal niet zo raar is dat je op je 7e nog in bed plast. Dat er nog veel meer kinderen zijn die in bed plassen. En dat je wil stoppen met de desmopressine (het blijft toch een synthetisch hormoon, 't is bepaald geen snoepje) en dat hij dan waarschijnlijk weer in bed gaat plassen en dat dat helemaal niet erg is omdat hij dan een stoere luierbroek aankrijgt. Als mama's rug weer een stuk beter is dan gaan jullie (als zoon dat ook heel graag wil, dat is een absolute voorwaarde) gewoon met een plaswekker aan de gang.
Succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.