Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
nikje

nikje

30-10-2011 om 19:20

Playmobil

Hallo,

Dochter heeft besloten dat ze aan Sinterklaas playmobil gaat vragen, en dan gelijk alles maar.
Ze heeft er nog nooit eerder om gevraagd, nu heb ik eens rond zitten kijken maar wat is dat spul duur!!
Ze krijgt er wel iets van en niet gelijk het hele assortiment.
Maar ik vraag me af of het nog wel leuk is voor haar?
Ik en man waren echte Lego kinderen dus heb er verder ook geen ervaring mee.

Alvast bedankt!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier wordt door de kinderen van 10 en 5 heel veel met Playmobil gespeeld. Altijd een succes als ze nieuw krijgen. Er zit zelfs nog een deel van de Playmobil van papa van vroeger bij.

Duur

Ja het is duur, maar ook mijn dochter kon er heerlijk mee spelen. Meestal zocht ze zelf haar doos uit en dan gaf ik aan hoeveel we te besteden hadden.
Tussendoor kun je doosjes kopen met extra attributen voor een speelset. Het zal ook aan haar hobbies liggen. Eerst was het vooral huisje, daarna winkeltje en camping en met haar interesse in dieren begon de dierenartspraktijk en later de paardenstal. Onlangs nog het tentje bij de camping gehad, speelt ze weer leuk mee. Vooral het arrangeren en de dialogen die ze houdt met al die poppetjes is heerlijk. En wat ze niet kon krijgen maakte ze er zelf met schoenendozen bij.
Zoon was meer een bouwer en die heeft dan ook veel meer met lego gespeeld.

Vic

Vic

30-10-2011 om 20:45

Geweldig

Ik ben grote playmobilfan, en de kinderen gelukkig ook. Hier zitten dus elk jaar zeker wel twee dozen Playmobil in de zak (en vaak ook nog een voor ons nichtje). Mijn oudste (12) heeft vorig jaar voor het eerst niets gekregen, maar tot haar 10e dus nog wel.
Lego vinden wij dan weer niet leuk. Dat is zo'n gedoe om in elkaar te zetten

mama van twee

mama van twee

30-10-2011 om 21:11

Marktplaats

Onze dochter vindt het ook helemaal geweldig, heeft al best veel van playmobiel (vaak gevraagd met Sint en verjaardag).
Via Marktplaats kun je toch regelmatig leuke dozen Playmobil voor een redelijke prijs vinden. Dan blijft het ook nog leuk om te geven.

D.

Tango

Tango

30-10-2011 om 21:37

Ligt aan het soort kind

Playmobil is best lang leuk voor kinderen, Tangodochter heeft er zeker t/m haar negende veel mee gespeeld, ze is nu 10 en pakt het soms nog. Tangozoon doet er weer veel minder mee, die speelt weer meer met grote auto's en herkenbare figuurtjes zoals smurfen, toy story-poppetjes e.d.
Maar heb je een kind dat meer van bouwen houdt, dan kun je beter lego kiezen. Playmobil is echt voor fantasie-spel. Het is duur, maar het gaat echt jaren mee, hier spelen de kinderen bij oma nog met het playmobil van mij en mijn zus van vroeger. Er is nooit iets van kapot gegaan. Via marktplaats kun je inderdaad heel voordelig playmobil kopen. En er is zoveel, dat je altijd kunt aansluiten bij de interesse van je kind.

Tango

Tango

30-10-2011 om 21:42

Vic (ot)

Heel herkenbaar wat je zegt over lego. Hier hebben de kinderen ook werkelijk niets met lego. Bouwen vinden ze niet leuk, moeten wij dan voor ze doen en vervolgens kunnen ze er niet mee spelen want dan valt het weer uit elkaar.

Andersom

Hier bouwt oudste graag met lego, hij kan nog niet echt iets volgens het boekje bouwen maar juist zelf wat stapelen en prutsen met die kleine steentjes vindt hij heerlijk. Juist de vrijheid die het biedt.
Al is de oude playmobilcamper bij opa en oma ook een grote hit

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

toja

toja

31-10-2011 om 19:16

1 playmobilkind en 1 legokind

Ik heb echt 1 kind dat al vanaf haar derde met playmobil speelt en zoonlief is een echt Lego kind. Hij wordt nu 11 en stapt over op technisch Lego.
Dochter wordt 8 en speelt nog heel veel met playmobil. Het is wel duur, maar het blijft wel goed. Bij oma spelen ze met mijn oude playmobil en Lego.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Malihu

Malihu

01-11-2011 om 16:43

Man speelt nog steeds met playmobil

Hier wordt ook met playmobil gespeeld door bijna 5-jarige dochter en 2,5 jarige zoon. En door vader van 32
Mijn man heeft al zijn Playmobil van vroeger nog (véél!) en is helemaal in zijn nopjes dat onze kinderen ein-de-lijk aan playmobil toe zijn

Ze hebben nu zelf hun eigen playmobil en af en toe mogen ze samen met papa op zolder met zijn playmobil spelen. De playmobil is dus wel duur, maar gaat een leven lang mee! Toevallig wonen wij dicht bij de Duitse grens en is de playmobil daar een stuk goedkoper dan in Nederland!

Vorig jaar hadden we een adventskalender van playmobil, erg leuk! Niet eens zo gek duur en elke dag een klein cadeautje. Uiteindelijk met kerst een hele kerstset bij elkaar, met kerstman, kerstboom, slee, rendier, elf, bureau, cadeautjes etc. etc. Een aanrader!

Emmawee

Emmawee

04-11-2011 om 17:28

Tip

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is deze tip al voorbij gekomen. Ik zou geen geld steken in grote gebouwen, kastelen, ziekenhuizen, dat soort dingen. Bij Playmobil gaat het vooral om de poppetjes en de bijbehorende zaken, zoals een auto, fiets, etc. Daar kunnen ze heerlijk mee spelen (onze Blik van 5 is er op dit moment zeer druk mee bezig). Zo'n gebouw is vaak groot, een sta in de weg en stofvanger en erg bepalend voor wat je kunt spelen, terwijl een hoekje in de kamer, een kleed, of bank of bed vaak meer mogelijkheden biedt. Verschillende doosjes (evt. in een bepaald thema), is wat mij betreft veel leuker dan een megadoos.

Groeten! Maw.

Uh, maw

Mijn zoon van 9 speelt juist met de grote dingen. Hij gaat er echt geen schoenendoos bijzetten. Dat was leuk toen hij vijf was maar het gaat nu om kastelen, pirateneilanden, schepen etc. Wel houden wij ons bij series. Dus niet van alles wat maar veel van piraten of ridders.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Emmawee

Emmawee

04-11-2011 om 21:00

Sahara

Maar we schrijven hier toch in de rubriek kleutertijd? Zeker omdat het nieuw is voor de dochter van nikje, kan ze volgens mij beter kiezen voor de kleinere doosjes dan veel geld uitgeven aan de grote gebouwen.
Groeten, Maw.

Marieke

Marieke

05-11-2011 om 16:06

Meeneem-poppenhuis

We zijn begonnen met het meeneempoppenhuis. Niet al te groot, inklapbaar en een complete set: een huis, meubeltjes, poppetjes, gewoon af. Prijs was destijds (6 jr geleden) 39,95 euro. Eerst maar eens kijken of het iets is en daarna kijken of er meer wordt gekocht. Enfin, we zijn inmiddels een prinsessenkasteel, een school, een boswachtershuis en ik weet niet hoeveel andere attributen verder. Dochter in kwestie is 10 en wil nog steeds playmobil net Sinterklaas. Duur? Ja, maar hier zeker de moeite waard!

nikje

nikje

24-11-2011 om 18:26

Overstag

Ik heb inmiddels een paar kleine sets gekocht en voor Sinterklaas krijgt ze dan nog wat grotere. Meeste heb ik van MP. Lijkt wel heel leuk, ik ben benieuwd of ze er echt wat mee gaat doen )

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.