Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Praat probleem

Ik heb een kind die moeite heeft om taal te uiten en op papier te krijgen. Hij heeft een ernstige vorm van dyslexie dus dat zal meespelen. Bepaalde dingen leert hij zo, topo bijv. Maar als hij dingen op moet schrijven in zinnen of iets met woorden moet samenvatten bij komt er niks uit. Je merkt dat alle radertjes werken maar....

Ik wil nu kijken of er iets is wat dat verwerkingsprobleem, wat vast samenhangt (of deels) met zijn dyslexie aan te pakken. Hij komt het steeds vaker tegen nu hij in de bovenbouw zit van de basisschool.

Maar wie of waar kun je dat laten onderzoeken of behandelen. Logopedie? Ik heb geen idee dus tips bevraagd, graag. Wie heeft een idee

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tasja123

Tasja123

25-06-2013 om 07:30 Topicstarter

Praat probleem

Overigens komt het thuis sporadisch ook voor maar vooral dus op school, denk ook dat angst faalangst meespeelt misschien, hij heeft een negatieve tijd gehad of de vorige school.

Misschien weet de leerkracht van volgend jaar hem beter aan te voelen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Judith H

Judith H

25-06-2013 om 08:18

Orthopedagoog

Wij hebben kind destijds uitgebreid laten onderzoeken bij Barend Spijkers in Hilvarenbeek. Was een stuk rijden maar hoorde goede verhalen. Het is een orthopedagogische praktijk. Die zullen er vast meer zijn. Mij staat bij dat hij ook nog een bepaalde (psychologen?)aantekening had. Voordeel is dat ze verder kunnen kijken dan puur het logopedische. Dus ik zou voor zo iets gaan.
Belangrijk vond ik dat kind helemaal in kaart was, concrete tips over hoe eea aan te vliegen en dat ze er een heel leuke dag van maken.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-06-2013 om 09:08

Idd

Hier ook een onderzoek bij Barend Spijkers. Het is voor ons wel redelijk in de buurt, en zowel school als de huisarts kwamen met het advies om daarheen te gaan. Ik ben er heel positief over, en zoonlief wil graag nog een keer terug.

Tasja123

Tasja123

25-06-2013 om 23:14 Topicstarter

Dank jullie wel.

Ik hou dat ook in gedachten, hier is vast iets soortgelijks in de buurt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.