Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Prietpraat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

15-10-2009 om 10:07

En nog een

deze week is de oma van mijn man overleden. Omdat dochter mee zal gaan naar de dienst en de crematie hebben we een beetje uitgelegd wat cremeren is. Kwam gisteren natuurlijk de verwachtte vraag: Mama wanneer gaat Omi nou in de oven?

Guinevere

Guinevere

15-10-2009 om 11:21

Schoorsteen

Zoon van 2,5 jaar heeft nog nooit een rokende schoorsteen gezien, tot vanmorgen dan. "Kijk mama, een stoomtrein!"

Guinevere

Guinevere

15-10-2009 om 11:22

Oeps

Oeps, deze moest natuurlijk in Peutertijd. Anyway, voor een kleuter was het ook best een leuke opmerking geweest, lijkt me.

Guinevere

Heeft je zoon van 2,5 dan wel een keer een stoomtrein gezien )?

Politiekazerne

Vanmorgen met zoon van net 4 achterop de fiets (we fietsen eerst langs brandwerkazerne en dan langs politiebureau).

Mam, is dat het brandweerbureau?

Dat is een brandweerkazerne, verbeter ik hem.

Oh, en dat, is dat de politiekazerne?

Guinevere

Guinevere

15-10-2009 om 20:01

Jazeker sharon! (o.t.)

Zeker weet hij al wat een stoomtrein is: we hebben een uitgebreide houten treinbaan en bijna alle Thomasfilms gezien. En we zijn met hem naar het smalspoormuseum in Valkenburg (Leiden) geweest. Daar rijdt ook een stoomtrein om het meertje, en kun je meerijden in de wagonnetjes.

Pham

Pham

16-10-2009 om 22:07 Topicstarter

Knoeien

Vanmiddag dubbel gelegen om mijn 5 jarige dochter:

Bij de boterham kreeg ze een beker chocomelk. Toen ik de beker voor haar neer zette bedacht ik ineens dat ze witte kleren aan had, niet echt handig dus. Ik zei tegen dochter: "kijk goed uit dat je niet knoeit, je hebt een wit shirt aan." Dochter staat op van tafel, komt even later terug.....met een bruin vest aan met de vraag: "Nu is het niet meer erg als ik knoei he?

Pham

maranmat

maranmat

17-10-2009 om 12:42

Gras maaien....

Dochter van 4 leert er heel wat liedjes bij op de basisschool, bv het lied: God die alles maakte, de bloemen in de wei...

Blijkbaar heeft ze de juf niet helemaal goed verstaan, want uit volle borst zingt ze: God die het gras maaide, de bloemen in de wei,...!

maranmat

maranmat

17-10-2009 om 12:47

Bratella

Dochter van vier moest naar het laboratorium voor een prik. Ze doet er thuis nogal dramatisch over en houdt haar arm de hele dag angstvallig krom.
Middelste dochter kruipt tegen mij aan en fluistert samenzweerderig: het lijkt wel of X een bratella omheeft!

kleinmaarfijn

kleinmaarfijn

19-10-2009 om 11:11

Uit de buik van mama

Samen met vriendje heeft zoonlief van 4 een serieus gesprek.

Vriendje merkt foto op van babyzoon op buik van mama.
Ben jij die baby?

Ja, is het antwoord, toen had de dokter mij uit mama's buik gesnijd!

Oh, reageert vriendje, da's toevallig, dat had de dokter ook bij mijn mama gedaan toen ik geboren was.

Cindy

Cindy

26-10-2009 om 11:45

Klimrek

Onze dochter heeft sinds de zomervakantie haar zelfvertrouwen weer terug, maar soms een beetje té... Ze was op een klimrek aan het spelen en slingerde van de ene naar de andere kant; daarna vertelde ze "weet je hoe het komt dat ik dat zo goed kan? Dat komt doordat ik zó lang ben geworden!". En dan moet je je een meisje voorstellen wat altijd aan de onderkant van de curves zit...

Auwwww?

Onderweg naar de zwemles zeg ik tegen mijn zoon dat hij na het zwemmen niet hoeft te douchen, omdat hij na het eten toch moet haren wassen (en die drie druppels uit de zwembaddouche weinig voorstellen). Ik zeg er achteraan dat hij maar snel naar me toe moet komen, dan sla ik een lekkere warme handdoek om mee heen. Hij antwoordt "nee mama, want dat doet zeer" Om mijn verbaasde gezicht moest hij erg lachen !

Gaia*

Gaia*

27-10-2009 om 12:39

Slaan en arme moeder

"sla hier rechtsaf" zegt de stem van het navigatiesysteem.
"neeeeeee, dat moet je toch niet doen!" roept dochter (toen nog 3)

"Kijk mijn broek" Ik wijs naar mijn knie. "daar zit een gat in, o o o wat armoedig"
dochter (4): "jaaaa, arme moeder"

Hanne.

Hanne.

27-10-2009 om 14:40

Stoute baby

Vol enthousiasme vraag ik de kinderen (3 en 4) of ze willen komen voelden dat de baby in m'n buik schopt.

Eensgezind luidt het antwoord: Is de baby dan stout?

kaatje1972

kaatje1972

28-10-2009 om 13:05

Eva en 'harder'

Naar aanleiding van het verhaal van Gaia* over de stem van het navigatiesysteem :

Dochter op de achterbank hoort "Eva" (de stem van onze TomTom) zeggen : "Sla rechtsaf, sla rechtsaf" Zegt dochter (toen 4 jaar, inmiddels 6,5) : "Ja, Eva, nou weten we het wel!"

Ze stond ook een keer onderaan de trap mijn schoonzus te roepen die boven was (toen 2 jaar oud) maar die hoorde haar blijkbaar niet. Dus ik zeg : "Je moet misschien harder roepen?". Loopt ze terug naar de trap en roept keihard : "Harder, harder!"

Kaatje72

Rembrand

Rembrand

28-10-2009 om 13:16

Kaatje.

Toevallig ! Mijn zoon ( toen een jaar of twee/drie ) riep dit ook tegen mijn man die beneden bezig was en hem niet hoorde toen hij "papa" riep.
Ook ik zei dat hij harder moest roepen.
M.

Pham

Pham

29-10-2009 om 09:09 Topicstarter

Nachtkastje

Dochter van 5 noemt nachtkastje net: "slaapkastje."

Hahaha, vind hem briljant gevonden.

Gr Pham

O.t. berber

Maar waarom heeft jouw zoon dan een maillot aan?

O.t.

Pelle schrijft precies wat ik bedoel! Ik ben niet zo van strikt gescheiden meisjes/jongens dingen, maar met alleen twee zoons hèb ik niet eens maillots in huis. Die dragen ze dus nooit.

Ik moest trouwens wel lachen om die netkousen! Ik zie het helemaal voor me met van die mollige kleine kromme beentjes. Ha, ha.

josiem

josiem

04-11-2009 om 21:50

Vroeger...

Was mijn broertje nog lief en klein. Mijn oma kwam uit het oosten.
Mijn broertje zegt tegen oma; oma, ik ga even naar de wc. Oma; oh, nou dan moet je wel even de bril opzetten, anders wordt het een kliederboel.
Broertje is vervolgens ontzettend lang in de speelgoedkist aan het rommelen en komt een half uur later verfomfaaid te voorschijn met een bril op zijn neus. "Zo goed oma?"

Berber o.t.

Ha, ha, mooi verhaal van moeder 'Si(en)'. Doet me denken aan een jongen bij mij op de middelbare school. Hij wist niet precies hoe de voornaam van zijn moeder was. "Eh, 'Thea' of 'Doortje' ofzo". Ik: "Je weet toch wel hoe je moeder heet! Wat zegt je vader dan tegen je moeder?" Hij: "Ach, mijn vader zegt nooit wat, en zeker niet tegen mijn moeder!".

Minachting

Dochter (nu 8) was 5 en zat in groep 2. Groep 2 is op deze school samen met groep 1, in één lokaal dus ook. Dochter was met vader op stap toen er een klasgenootje ui groep 1 langskwam en groette. Mijn dochter draaide haar hoofd weg en negeerde het klasgenootje. Waarop haar vader vroeg waarom. Vermoeid en met lichte minachting in haar stem zuchtte ze: "Die zit in groep 1 papa".

Marst!

Mijn dochter van (net) 5, loopt te marcheren door de kamer.
één twee, marst, één twee, marst, ingedrukt marst!!!!

Jippie

Jippie

13-11-2009 om 22:36

Sint maarten

Woensdagavond heeft mijn dochter (5) tijdens haar bedeltocht langs de deuren goed gelet op wat er tegen haar werd gezegd.
Bij thuiskomst mocht zij telkens de deur opendoen voor de St.Maartenlopers die nog bezig waren. Na afloop van het liedje vroeg ze steevast: "mooi liedje hoor. En wat een mooie ballon! Heb je die zelf gemaakt?"

Irene

Irene

22-11-2009 om 20:03

Stoer beroep

Hoe heet de man die de trein bestuurd?
Ids (5): "een machonist"

Misselijk

Bij de rubriek dreumes en peutertijd loopt een soortgelijk draadje en daar heb ik onderstaand neergezet.

Op een ochtend loop ik de kamer van zoon (toen nog 3 jaar) binnen, maak hem wakker en doe ondertussen de gordijnen open.

Zoon kijkt naar buiten en zegt, goh het is wel misselijk hé buiten. Ik, euh misselijk buiten? Hoe bedoel je? Nou gewoon, kijk dan het is toch misselijk buiten! Hahaha, het is MISTIG buiten, heb toen enorm gelachen.

Groet,

Olijvje

eva67

eva67

26-11-2009 om 09:13

Pretje

Zus van 4 zegt tegen zus van 2 die de hele tijd mee wil spelen tijdens het bouwen van een tent in de woonkamer: "nou, ik vind het geen pretje meer"...

Pham

Pham

29-11-2009 om 10:51 Topicstarter

(on)bewoond eiland

Phamsdochter van 5 heeft blijkbaar het liedje "op een onbewoond eiland" van kinderen voor kinderen niet helemaal begrepen, ze zingt:

Op een onbewoond eiland
zie je iemand staan
dan moet je aan de ka-ant

en zo herhaald ze het haar tekst wel tig keer achter elkaar.....

Hahahahaha

Pham

Mie32

Mie32

01-12-2009 om 18:32

Afgeknipte laars

Hoi,

Ik zette ook mijn schoen afgelopen weekend samen met de kinderen. Ik pakte gauw een enkellaarsje uit de schoenenkast, waarop mijn zoon van 4 me verbaasd vroeg of ik de bovenkant erafgeknipt had. (ik loop meestal op lange laarzen)

Ik vond het briljant bedacht van hem, ze lijken ook erg op elkaar die laarzen.

Marieke

eva67

eva67

02-12-2009 om 18:34

Oh neee!

Niet echt prietpraat maar wel HEEL erg kleuter:
We waren vandaag in een showroom met badkamers, tegels en keukens. Evadochter van 4 vraagt oh, kan ik plassen? Ik kijk wat rond en zeg, ja dat kan, moeten we zo even vragen waar dat kan. Ik loop verder, beide dochters drentelen wat rond. Ik verlies ze uit het oog en loop terug. Evadochter zit uitgebreid op een wc, lekker te plassen. OH NEE, hoe leg je een meisje van 4 uit dat die wc nergens naar toe gaat??? In de niet-aangesloten pot lag een knalgeel plasje. Ze was juist zo content met al die wc's om zich heen. Wat wil je nog meer als je telkens in winkels te horen krijgt dat er helaas niet geplast kan worden? Aankleden maar. Ik krijg een lachstuip en ren naar mijn man. Ik durfde het niet op te biechten....oh wat een slecht voorbeeld. Heb wel enorm gegierd van het lachen in de auto. En uitleggen waarom natuurlijk. We bestellen de tegels toch maar ergens anders.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.