Dendy Pearson
03-03-2013 om 20:43
Roos
Mijn 10-jarige dochter krijgt steeds meer last van roos. Als luizenmoeder zie ik in de bovenbouw heel veel kinderen met roos. En van de kapper begreep ik dat je op deze leeftijd er ook weinig aan kunt doen. Niet te vaak wassen was het advies. En anti-roosshampoo's schijnen ook niet veel te doen.
Maar het is bij dochter soms echt goed te zien. Echte stukjes in het haar. Dit vind ze vooral zelf vervelend. Dus is mijn vraag aan jullie: kunnen we dit verminderen en zo ja hoe?
Mvg, Dendy

Mussie
03-03-2013 om 20:56
Is t echt roos?
Mijn kind begon ook op die leeftijd last van z'n hoofdhuid te krijgen. Heel vervelend. Heeft ze ook jeuk? Bij mijn zoon was het allergie voor shampoo. Sinds hij hypoallergene shampoo gebruikt, heeft hij geen last meer. Is wel wat duurder dan normale shampoo maar heb het er graag voor over.

Dendy Pearson
03-03-2013 om 21:09
Kweet niet
Ik heb haar nog niet zien krabben. Welke shampoo gebruik jij dan? Ik wil best iets anders proberen. Nu gebruik ik Andrelon shampoo en cremespoeling, anders worden we gek van de klitten.
Dendy

mama 5
03-03-2013 om 22:20
Offf
mijn nichtje dacht ook dat ze roos had. Bleek het een schimmelinfectie van haar hoofdhuid te zijn. Ze heeft twee jaar rondgelopen met schilfers, was er met een lotion binnen twee weken vanaf.
Dus als het er anders uitziet dan de roos die jij kent als luizenmoeder, zou ik toch even naar de huisarts gaan.

Picasso
03-03-2013 om 22:28
Hier ook zoiets
Mijn dochter van 11 had een tijd geleden hetzelfde. Denk dat het ook te maken had met het niet goed uitspoelen van shampoo. Ze is toen met head&shoulders gaan wassen en ik help af en toe met wassen en nu gaat het beter. Wel merk ik dat haar haar sowieso sneller vet wordt. Heeft vast met de puberteit te maken.....

sinas
03-03-2013 om 23:40
Ook
dochter, 9, zag ik ook ineens met allemaal schilfers. Ze heeft een paar maal met Head en Shoulders gewassen en nu zie ik het niet meer, kapper dacht ook schimmelinfectie, maar kennelijk toch niet. Ik hou het wel in de gaten nu.

Zilli
04-03-2013 om 03:17
Huisarts
Mijn dochter had iets dergelijks, ik ben ermee naar de huisarts gegaan en die schreef een (knalroze medicinale shampoo voor. Binnen een week was t weg. T kan dus wel zinnig zijn even langs de HA te gaan..

gonniegans
04-03-2013 om 20:52
Gevoelige hoofdhuid
Ik heb zelf ook periodes dat ik ineens schilfertjes krijgt als gevolg van een overgevoelige hoofdhuid. Ik vind niet dat ik roos heb omdat het misschien om periodes van 2 keer per jaar gaat. Ik gebruik dan een tijdje een speciale (en dure) shampoo hiervoor van de kapper en dan gaat het weer weg. Mijn hoofdhuid is dan ook echt wel roder van kleur en het jeukt ook.
Je kan dat proberen of idd naar de huisarts.

Poppy
05-03-2013 om 10:47
Schimmel
ikzelf heb jaren last gehad van schilfers en toen ik na jaren naar de huisarts ben gegaan kwam ik erachter dat het iets van een schimmel infectie was die met speciale shampoo heel snel weg was. Ik gebruik die nu al jaren niet meer en geen last meer. Bij mij was het dus echt geen roos.