Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Valkyre

Valkyre

16-03-2011 om 21:49

Schema en clubjes kleuters


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

19-03-2011 om 14:07

Maar dat zwemmen valt niet te voorspellen

Watervrij of niet, vijf en sterk of juist niet, er valt zo weinig te voorspellen aan de snelheid van het leren zwemmen. Je hebt gewoon veel geluk als je kind binnen een jaar het diploma heeft. Gemiddeld duurt het een jaar en bij ons zijn we al ruim anderhalf jaar verder zonder zicht op afzwemmen voorlopig. En beide kinderen zijn sterk, goede conditie, waren vijf-plus bij de start, de één watervrij, dus het zegt niet veel.

Maar omdat het niet te voorspellen is hoe lang je zoet bent met zwemmen en omdat vrijwel iedereen het als een noodzaak ziet om het te leren, kun je maar het beste je schaarse vrije tijd zo indelen dat je het schema lang kunt volhouden. Dus niet direct de week volzetten met clubjes naast school, bso en - wat later -zwemles.

Groet, Mamvantwee

Fianna

Fianna

19-03-2011 om 22:30

Mamvantwee

'Gemiddeld duurt het een jaar '

Langer. Ik dacht gemiddeld anderhalf jaar, maar kan me vergissen

Esc

Esc

22-03-2011 om 20:00

Oversociaal kind

Mijn dochter is een oversociaal kind en kronkelt echt van ellende als ze alleen 'moet' spelen, als er even 'niets is'. Wat ik bedoel, is dat het volgens mij helemaal van het kind afhangt wat voor schema nog leuk is en wat niet. Wat ik wel merk, is dat voor haar een redelijk normaal (?) schema prima te doen is: 2x BSO, 1x ballet, gemiddeld 1x afspreken. Als ballet is afgelopen, gaan we op zwemles (eh, ik bedoel, zij gaat op zwemlies ), maar wel één keer in de week.

Primavera

Primavera

23-03-2011 om 22:06

Nee, esc

Je eerste formulering is de beste: 'we' gaan op zwemles drukt de participatie van de ouder veel beter uit. Zie het draadje in algemeen

Valkyre

Valkyre

23-03-2011 om 23:26

Esc

Zoon is ook sociaal, maar ook gevoelig. Als we een drukke week achter de rug hebben, zegt hij regelmatig "hoeven we vandaag nergens heen?" Misschien moet ik hem maar eens leren onze agenda te "lezen" - daarop schrijven we de activiteiten voor ieder gezinslid in een andere kleur.

Hier

is mijn zoon pas op een clubje gegaan toen hij op school begon, en dan ook niet meteen, eerst even wennen aan de nieuwe situatie, school, bso en natuurlijk spelen met vriendjes. Na een paar maanden zijn we begonnen met zwemles, en na het halen van zijn A diploma mocht hij op een sport naar keuze, toen was hij inmiddels al 5.

ik ben wel vroeg begonnen met zwemmen maar we wonen in een waterrijk gebied, anders zou ik niet zo vroeg begonnen zijn, hij heeft er ook lang over gedaan, pas toen hij 5 was heeft hij zijn diploma gehaald, hij kreeg toen ook pas meer de kracht. dus als je niet in een waterrijk gebied woont, zou ik gewoon nog een jaartje wachten tot je aan zwemles gaat beginnen

Pffff

Wat hebben jullie kids een energie om dat allemaal vol te houden. Alleen de oudste hier zou dat volhouden, maar die heeft ADHD, en gaat dan waarschijnlijk (zoals altijd als je hem over zijn vermoeidheidsgrens heen laat gaan) overgeven en "ziek zijn" op de bank.Wat overigens na een goede nachtrust weer over is.
Mijn meiden van net 4 en 5,5 zijn na een dag school erg moe. De jongste uit dat door gewoon door te gaan met huilen (lees: Boos worden en huilen), de middelste door op de bank te liggen en letterlijk in slaap te vallen.
Ach ja... hun tijd van clubjes en sporten komt nog wel. Ik laat ze zelf beslissen wanneer en wat ze willen, met een maximum van 2 dingen per kind per week zeg maar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.