Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
GroenHartje

GroenHartje

25-11-2008 om 13:01

Scouting

Hallo,

Mijn kind van 9 heeft weinig aansluiting in de klas, moeite met sociaal contact. Van diverse kanten hoor ik de tip om eens bij scouting te gaan kijken met kind.

Nou heb ik zelf enige aversie tegen scouting, heb er als jong meisje op gezeten en kreeg de kriebels van salute geven en een verplicht uniform en de leiders waren in mijn ogen beetje geflipte figuren die wel kickten op 'macht'.

Uit diverse draadjes in het archief heb ik begrepen dat scouting gelukkig wel veranderd is maar dat er ook nog wel groepen zijn die wat minder respectvol met kinderen omgaan die zich wat moeilijk of op een verkeerde manier uiten.

Wie o wie heeft een kind op scouting zitten in de regio Groene Hart of kan mij een scoutingclub in deze regio aanbevelen of juist afraden ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Let op wachtlijsten

Tegenwoordig is scouting erg populair. Bij ons was er een wachtlijst van wel een jaar. Soms zelf langer, soms zelfs geen mogelijkheid om op de wachtlijst te komen.
Dat is wel lastig, zeker als je aversie hebt en eerst wil weten of het wat is.
Mijn zoon van 8 zit er nu een jaar op. Ja, er is een vaste structuur met de vaste groet (ik beloof leuk te spelen en goed de ander te helpen, of zo iets). maar deze duidelijkheid is ook wel goed merken we.
Ga eens kijken in de buurt bij scouting via internet. Vraag gewoon (bv via mail) hoe het gaat.
Mijn zoon is erg op zichzelf en scouting doet hem echt goed!
Groet Kitkat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.