Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jakobien

Jakobien

16-11-2011 om 10:06

Sint, wel of niet vertellen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mwah

Je kunt Sint de euro wel de schuld laten geven, maar dat verklaard niet waarom klasgenoten, buurkinderen of vriendjes wel vaker hun schoen mogen zetten en er nog wat in krijgen ook.
Nee hoor, gewoon zeggen dat jij het niet nodig vindt, en dat de Sint daar rekening mee houd. Ik heb nooit boze kinderen gehad bij die uitleg. Had ook geen nut gehad.

Rijkelijk of niet

Hier mogen ze dan wel twee keer per week zetten, maar er is nog nooit een schoen bij een buurtsuper of oma of elders gepoot. Alleen op school ieder jaar, dat dan weer wel.

Mamvantwee

Mamvantwee

19-11-2011 om 20:25

Ook 1x per week

Hier ook een keer per week en dan krijgen ze er iets lekkers in: een chocopietje of een kikker of iets kleins van marsepein. Zoon kan heel overtuigend aan vriendjes uitleggen dat bij ons de Sint alleen op zaterdag langskomt, hier geen geklaag of zielig gedoe.

Hoewel beide kinderen slimmerds zijn, is de Sint nog niet van zijn voetstuk gevallen. Dochter van 7 stelde laatst wel een kritische vraag, maar toen ik vroeg 'wat denk je zelf?' werd ze nog overtuigd door haar jongere broer. En dit vind ik niet de tijd om het te vertellen, dan liever in het voorjaar.

Groet, Mamvantwee

Evanlyn

Evanlyn

19-11-2011 om 22:26

Niet meer door de week

Wij zetten nu alleen nog op het weekend. Woensdag had de jongste iets in haar schoen dat haar niet zinde. Vervolgens sloeg de stress van naar school moeten toe, en werd er heftig ruzie gemaakt en gehuild. Dus voortaan alleen nog in het weekend, 1x per week. Dan kan het ook iets luxer zijn dan een roze pennetje met een paar pepernoten.

Rafelkap

Rafelkap

20-11-2011 om 09:44

Ook 1x en nog maar 1x

en hoe krijg je je kind zover dat het niet om 5.30 uur gaat kijken? Wel te begrijpen, die nieuwsgierigheid, maarja...(gaap) Hier nog 1 x de schoen zetten, volgende week zaterdag, de zaterdag daarop is het al pakjesavond (middag) en dan is het schoenenzetten weer afgelopen.

Rafelkap

Rafelkap

20-11-2011 om 09:45

Heb al een idee

ik zorg dat er spontaan een brief in zijn schoen zit van de week (ook al heeft hij z'n schoen niet gezet), hopelijk luistert hij beter naar sinterklaas dan naar z'n arme ouders....

Vic

Vic

20-11-2011 om 11:45

Om 05.30 uur kijken

Gelukkig slapen ze hier dan nog (want het is midden in de nacht), maar van mij mogen ze op zaterdag om 07.30 uur gaan kijken. Ze mogen me dan ook nog komen laten zien wat ze gekregen hebben, als ze daarna maar weer stil naar beneden gaan en gaan spelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.