Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Slapen met de deur dicht


Angela67

Angela67

01-09-2014 om 18:17

Dineke

wat vind je verder van de reacties?
gr Angela

Dineke

Dineke

01-09-2014 om 20:34 Topicstarter

Reacties

Ik had al een paar gereageerd, maar op een of andere manier verschenen ze niet in het forum als ik ze verstuurde. Ik vind het opvallend dat iedereen voor deur open is

creabea

creabea

01-09-2014 om 21:23

deur alsnog open als ze bang worden?

De deur moet nu bij voorbaat open, voor het geval ze bang worden. Helpt het niet om de kinderen mee te geven dat de deur wel open mag als ze 's nachts een keer wakker worden? Hm.... dat werkt natuurlijk niet als je man bij voorbaat alle deuren wagenwijd open zet.

Wat is precies het probleem als de deur wagenwijd open staat voor jou? (ik ben niet persé voor of tegenstander van het een of ander hoor) Zoals ik het nu begrijp, staat elke avond de deur wagenwijd open als je man is langsgeweest voor een nachtzoentje. Slapen de kinderen nu niet dan? Ik bedoel, weet je dat zeker (ben je een keer stiekem onder aan de trap gaan luisteren of ze niet met elkaar kletsen, of wat dan ook) of vermoed je het alleen? Zou het niet makkelijk zijn om met alle partijen af te spreken dat er alleen met de deur open geslapen wordt als iedereen ook daadwerkelijk gaat slapen. Én dat jij of je man in het eerste uur na bedtijd niet boven gaan rondscharrelen, zodat de kinderen ook in de gelegenheid zijn om in diepe slaap te vallen. Mochten je kinderen daadwerkelijk misbruik maken van het 'opendeurenbeleid' en niet zo bang zijn als het lijkt, dan hou je toch gewoon de deuren dicht?

Sneeuwitje

Sneeuwitje

01-09-2014 om 22:51

niet perse voor of tegen

Ik ben niet perse voor of tegen. Bij mij hebben de kinderen de deur dicht. Ik vind dat rustiger, voor henzelf en voor mij, maar, ik zou er zeker geen punt van maken. Als kind de deur open wil, dan prima, op een kier en zolang het stil is. Zoniet, dan gaat de deur dicht.

Sneeuwitje

bloem

bloem

02-09-2014 om 11:12

idd onderhandelen

Je kunt daar voorwaarden aan vastkoppelen, hoewel ik dat in dit voorbeeld lastig vind. (De een houdt zich er wel aan en de ander wordt gestraft enz)
Het anticiperen op angst zou je ook positief kunnen labelen. Het is een actie van hen om te voorkomen dat ze bang worden, sterk toch juist?
Ik kies altijd voor de meest praktische oplossingen. Slaap is zo belangrijk, zeker voor situaties met angst. Ik kies altijd voor de optie waarop we allemaal zo veel mogelijk slaap hebben, goed geslapen=minder angst(=beter slapen enz)
Van mij mogen kinderen altijd komen slapen bij ons bij angst. (En ook geregeld zonder angst) ik vind het niet zo handig vd psycholoog.
Bij angst is heel belangrijk dat de persoon regie ervaart. (angst is vaak het ontbreken van gevoel van regie)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.