Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Els db

Els db

15-07-2010 om 14:14

Softe ouders [wordt vanavond gearchiveerd]

ik was gisteren in de speelgoedwinkel en voor mij stond een moeder met een jengelend kind van vijf. hij bleef maar aandacht vragen. ik wil dit, ik wil dit, ik moet dit. moeder kocht alles om geen gezeur te hebben

zijn we bang voor onze kinderen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

16-07-2010 om 13:23

Ik ben als de dood

Voor mijn kinderen, echt waar! Ik ben ook veel te soft in de opvoeding, vandaar dat ze alle drie adhd hebben, nou dat hebben ze eigenlijk natuurlijk niet, maar ze zijn gewoon NIET opgevoed. Dat kan ik namelijk helemaal niet.
Laatst wilde ze indiaantje spelen en heb ik vastgebonden gezeten aan de tafelpoot tot hun vader thuis kwam, ondertussen hebben ze het hele huis overhoop gezet, en op ruimen wilde ze natuurlijk niet want ze waren heel moe. JA dat snapte ik wel, want ze hadden een hele drukke middag, ik had daar de hele middag op de grond gezeten dus ik was nog fit genoeg om alles op te ruimen. Ze liepen wel in de weg, dus heeft vader ze maar mee genomen naar macdonalds en de bioscoop terwijl ik kon opruimen, pas toen ik klaar was konden ze naar bed, want die heb ik ook moeten verschonen omdat ze daar allerlei troep in hadden gegooid.
De volgende dag was ik bang dat ze weer rottigheid zouden uithalen dus heb ik een playstation 3 voor hun gekocht met allerlei spelletjes erbij, maar na een uur waren ze dat al beu en hebben ze me in de kelderkast opgesloten, waarna zich het zelfde ritueel van de dag daarvoor herhaalde, incl macdonalds en bioscoop.
Ik begrijp niet goed waar ik het fout doe?
els kan jij me leren opvoeden?

groet, polly

ishtar

ishtar

16-07-2010 om 13:32

Polly

ik heb samen met mijn broer eens mijn moeder op het balkon opgesloten zodat wij de doos bonbons leeg konden eten. En toen kregen we de deur niet meer open. Gelukkig (voor mijn moeder ) was er een buuf met sleutel thuis.
En met broer en mij is het ook nog goed gekomen

Tirza G.

Tirza G.

16-07-2010 om 13:57

Heerlijk he

Ik vermoed, dat de kinderen van Els nog relatief jong zijn, onder de 8 ofzo. Dan kun je je nog heerlijk wentelen in een soort triomfantelijke bescheidenheid; opvoeden is wellicht een gave, maar ík heb hem. Tralala. Kijk maar naar mijn kind.
Mijn oudste. Bóeken vol kan ik er over schrijven. Niet alleen beeldschoon, ook nog eens intelligent, bijdehant, netjes én welgemanierd. Een kind om je mee te vertonen. Om een beetje achteloos mee door de Bart Smit te wandelen en liefdevol over haar satijnen lokken te aaien. Geen scenes, natuurlijk niet. Ik Kan Dit Namelijk, Opvoeden. De discussie nature-nurture leek ineens volstrekt zinloos: nurture natuurlijk. Of toch in elk geval 80-20.
Gelukkig kregen wij vier jaar later een zoon. Hij is nu 16 en we zijn al bijna van de schrik bekomen, we beginnen te wennen aan dit wat ongemakkelijk ogende, lompige kind met de héle foute opmerkingen en humor (om over de timing nog maar te zwijgen), de briljante geest die hij vertikt om te gebruiken, de motivatie van een komkommer, het ontoegankelijke en moeilijk te peilen karakter en, ocherm, nog vet haar ook.
In dit kind lijken alle akelige eigenschappen van vele generaties van beide families om voorrang te strijden en laat ik de balans nature-nurture gewoon rustig doorslaan naar 80-20. Hier kan ik niks aan doen, dit zit in het kind.

Je wordt nederig he, als je kinderen blijken zelf mensen te zijn. En jij eigenlijk niet zo bar veel in te brengen hebt in hoe ze zijn en doen.

Tirza

Bastet

Bastet

16-07-2010 om 15:55

Tirza

hihi.....

Ja leuk zo cobi

het zou leuk zijn als er dan ook nog een andere nieuwe komt die vergelijkbaar is qua 'db-gehalte' en dat ze dan tegen elkaar gaan 'db'en' dan wordt het weer wat 'levendiger' als in zijnde 'levendige locatie' zoals makelaars dat zo aardig kunnen zeggen over rottige herrie rotzooi locaties van huizen.

geheel meta en geheel ot overigens.

Els db

Els db

17-07-2010 om 11:58

Wat flauw

Jullie verwijten mij trollerigheid terwijl jullie zelf de grootste onzin berichten hier neerzetten. dat maakt het erg leuk voor mij om hier te zijn zeg. bedank

de db in mijn naam staat voor mijn achternaam. ik had graag anoniem willen blijven maar nou moet ik dat ook al onthullen. Els de Bruin is mijn volledige naam.

ik heb twee kinderen, een zoon en een dochter nu beide in puberleeftijd.

nee ik ben niet bang voor ze maar geef ook af en toe weleens te snel toe als ik van het gezeur af wil zijn of soms ook uit liefde. met name mijn zoon kan mij zo vertederd aankijken dat ik niet durf te weigeren

Els ik zou dit bericht laten verwijderen

Je hoeft helemaal niet je achternaam te geven. Ik denk dat je het allemaal een beetje te serieus opvat.

T&T

T&T

17-07-2010 om 12:53

Tirza

ach gossie, ik heb ook zo'n zoon! Alles gaat ook altijd spontaan stuk in zijn bijzijn, en als er op een familie feestje een kind begint te brullen, dan verwacht ik gewoon dat de naam van ons manneke erachteraan komt... (als in wheeeeeeeeeeeeeeeee, hij heb me geslaguuuuuh!)en heel vaak IS dat ook zo ) Hij is autistisch, dus ja, heel moeilijk toegankelijk, en heeft asbsoluut niet de neiging een ander te "pleasen" hij gaat gewoon zijn eigen gang.
Als peuter tenminste nog gezegend met een heel schattig koppie, maar hij is nu bijna 8! en het aaibare gaat er een beetje vanaf )) zal ik toch maar eens met opvoeden moeten beginnen.
Mijn dochter is trouwens ook niet de gemakkelijkste, maaaaar een meisje! en nog steeds gezegend met een schattig koppie en grote ogen... dat werkt wel hoor
groetjes, Tess

Tirza G.

Tirza G.

17-07-2010 om 13:04

Wat verouderen jouw kinderen snel els

In het draadje hierboven heb je het over een dochter van 6 en *zoons*. En in dit draadje heb je een zoon en een dochter in de puberleeftijd. Dat gaat rap bij jou.

Tirza

Fatima

Fatima

17-07-2010 om 13:36

elders heb je het over je zoon Lou van 8.

Tirza G.

Tirza G.

17-07-2010 om 14:45

Tess

Het mooie van het opvoeden van een autist is dan weer wel, dat het lang beklijft. Als iets eenmaal is aangeleerd, leer je het niet zomaar meer af.
Ach meid, als je er nog met humor naar kunt kijken.......dan red je het wel.

Tirza

Lou

Lou

17-07-2010 om 16:48

Fatima

"elders heb je het over je zoon Lou van 8."

Nee, ik was Lou. Maar de zoon van Els was wel 8. Toch, Els?

Els db

Els db

17-07-2010 om 18:28

Zoon en dochter

Zoon van 8 en dochter van 11. allebij dus in de tienerfase en m.n. dochter flink puberend

Met 8 in de tienerfase?

Hm, dan moet je met 45 met de VUT.

Maak het jezelf niet te moeilijk Els! Leef je in in wat je kinderen bezighoudt. Een beetje begrip doet wonderen.

Guinevere

Guinevere

17-07-2010 om 19:09

Hmm

Dan heb ik dus ook een tiener hier (zoon, 8 jaar)?
Inderdaad, ik zou dat bericht laten verwijderen waarin je je naam noemt. Zou ik echt nooit zeggen hier. En sowieso voorzichtig zijn met al je persoonlijke gegevens.

Puck

Puck

17-07-2010 om 22:34

Ja maar 8 is echt al tienerfase

Dan moet je namelijk ook al een werkstuk over voortplanting maken volgens Els. Zal hij volgend jaar een werkstuk moeten maken over de relativiteitstheorie?

Els db

Els db

18-07-2010 om 02:10

Puck

Ja, de tienerfase begint rond de 8 jaar.

Heb je er ook aan gedacht dat kikkers zich ook moeten voortplanten? dat was juist het humoristiche aan de kinderfilter. we typten iets in als 'voortplanting kikker' en hij blokkeerde de boel.

leuk dat ik een stalker heb. ga je overal negatief op reageren? ik ben echt niet zo'n heks als je doet voorkomen hoor.

Els db

Els db

18-07-2010 om 02:23

Gaan we nu ook al zeuren over definities

ik word er eigenlijk boos om als ik aan denk. wat zijn jullie eigenlijk een zeikwijven hier.

volgens de officiele definitie begint de tienerleeftijd vanaf 8 jaar. dat is iets dan zorginstellingen aanhouden maar bedrijven die zich richten op kinderen vaak ook. wij kiezen ieder jaar het speelgoed van het jaar en daar houden ze de tienerleeftijd ook op 8-12
http://www.speelgoedinfo.nl/?id=67&parentid=43

ik ben jullie gezeik echter zo beu dat bij het deelnemen aan dit forum voor mij de lol er al aardig af is. wat een stelletje zielepooten zijn jullie zeg

buzz

buzz

18-07-2010 om 07:45

Maar els

hoe kom je dan aan die andere leeftijden in andere posting. dan kom je gewoon niet geloofwaardig meer over.
En het blijft gewoon zo dat als jij de mensen in die speelgoedwinkel niet kent en de oorzaak niet weet je er niet over kan oordelen.
maar het toppunt is toch wel om te moemen dat hier allemaal zeikers zijn. een hele berg mensen gaat tegen je in, en dat zijn allemaal zeikers? het ligt aan iedereen behalve aan jou? go zech ik sta er van te kijken.
tip begin gewoon opnieuw, doe gewoon en probeer andere in hun waarde te laten, stel je vragen deel je weetjes enz.
Of tja als je er geen lol aan beleefd dan stop je er toch mee en ga je opzoek naar een forum zonder zeikers.

Nee, niet weggaan

ik vind de bijdragen van els erg vermakelijk. Ik stel me er echt zo'n vrouw bij voor die met zo'n zuur mondje in de rij bij de speelgoedwinkel andere moeders zit te beoordelen. Hilarisch om hier ook de bijbehorende gedachten te kunnen lezen.

lies

lies

18-07-2010 om 09:18

Ik denk

Els is nieuw op dit forum. De vragen die je hier stelt en de manier waarop hier gereageerd wordt is iets anders dan bij de andere fora. ik denk dat dat nu wel (over)duidelijk is voor haar.De laatste bijdragen voegen daar weinig aan toe, zijn eerder kwetsend.

Ik stel voor om dit draadje te stoppen.

Lies

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.