Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Speelafspraakjes (deel 2)

had ik hier een tijdje terug mijn twijfels geuit, omdat mijn zoontje (bijna 7) weinig speelafspraakjes heeft..... Vandaag heeft zoon uitnodigingen uitgedeeld voor zijn kinderfeestje binnenkort en poef: zonet stonden er 4 kinderen bij het hek die allemaal wilden afspreken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-10-2012 om 17:38

Oh dan is het simpel

Gewoon iedere maand zo'n feestje

Herken het trouwens wel een beetje, uiteindelijk blijken kinderen toch ook maar gewoon calculerende burgers te zijn hè

En die 4 kinderen, zijn dat feestgangers, of zijn dat spijtoptanten die alsnog hopen op een uitnodiging?

troelahoep

troelahoep

23-10-2012 om 11:23 Topicstarter

Jaaaa....

ja nou. Zoon had natuurlijk wel in het rond gestrooid wat voor geweldig griezelfeest ging geven, dus iedereen wil wel komen. Hij had uiteindelijk ook wat moeite met wie hij zou uitnodigen, want naast zijn gebruikelijke vriendjes wilden er ook kinderen komen die van griezels hielden.

Van de 4 kinderen waren er 2 die waren uitgenodigd, en 1 die wel genomineerd was maar afviel (want na school speelt zoon daar eigenlijk nooit mee, behalve gisteren dan weer). En één van bevriende ouders, die zich ineens bedacht dat het wel heel stom was dat hij nog nooit gewoon een speelafspraakje had gemaakt (waar ik mij overigens ook wel eens over heb verbaasd, want de jongens hebben wel dezelfde interesses).
Uiteindelijk was het weer hetzelfde als anders: zoon vraagt uit zichzelf haast nooit of hij met iemand mag spelen na school, maar als iemand anders hem vraagt, zegt hij altijd ja. Zelfs tegen het veel jongere vriendje dat liefst elke dag komt spelen, waarvan ik me wel eens afvraag of ze wel zulke goede vrienden zijn. Nouja, misschien moet het vormen van vriendschappen zich nog een beetje ontwikkelen.

Tango

Tango

23-10-2012 om 20:11

Aha

Lijkt wel op mijn zoon. Die zegt ook altijd ja als iemand hem vraagt om te spelen maar vraagt zelf nooit iemand. En dan is het maar net afhankelijk van naast wie hij in het groepje zit o.i.d. of hij veel of juist weinig gevraagd wordt.

troelahoep

troelahoep

26-10-2012 om 16:09 Topicstarter

Haha, tango

wat je zegt! Deze week hebben ze toevallig ook net een nieuwe groepjesindeling in de klas gekregen en twee jongens daarvan willen al aldoor met mijn zoon spelen. En een ander kind dat deze week hier had gespeeld, wilde vandaag alweer. Eigenlijk is er deze week nog geen dag zonder afspraakjes geweest (behalve de bso-dag), ongelooflijk. Ik ben benieuwd of dat alleen in aanloop naar het feestje is of dat het langer duurt! Vandaag moest zoon even wachten tot het vriendje gebracht werd, en verveelde hij zich ineens. Hij had de hele week namelijk nog niet in zijn eentje gespeeld....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.