Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Splinternieuwe tablet kapot gemaakt, wat is wijs?

Het is heel lang geleden dat ik hier op het forum ben geweest, maar nu de stoom uit mijn oren komt zijn jullie misschien wel de beste partij om mijn verhaal te delen en advies te vragen. Dus hopelijk hebben jullie even tijd en een goede tip!
Dochter is vorige week 12 geworden. Een paar maanden daarvoor heeft ze mijn (oude) smartphone gekregen, waarmee ze kan bellen (prepaid) en thuis op internet kan (lees spelletjes doen). Van deze telefoon heeft ze maar een paar maanden plezier gehad, want ze heeft hem pas geleden van de trap laten vallen.
Wij hebben hier niets mee gedaan, behalve natuurlijk geconstateerd hoe jammer dat was, en haar weer haar oude, "gewone" mobiel teruggegeven en gesuggereerd om te sparen voor een eigen tablet. Nu was ze vorige week jarig en heeft ze voor het eerst van haar leven geld gevraagd, met als doel: een tablet kopen. Iedereen vond dit eigenlijk heel leuk, en ze werd afgelopen zondag dan ook vreselijk verwend; ze had in één keer genoeg geld bij elkaar om een Acer tablet te kopen, wat ze gisteren heeft gedaan met haar vader. Deze tablet deed het al meteen na twee uur niet meer, dus vader & dochter vanochtend terug naar de winkel en na veel gesoebat een nieuwe meegekregen. Vervolgens heeft vader haar tot in den treure volgestopt met goede raad over voorzichtig zijn, niet laten slingeren, goed opbergen na gebruik, een goede hoes kopen (de hoesjes bij de winkel keurde ze allemaal af, die waren niet leuk genoeg).
Enfin, je voelt hem al aankomen, na een paar uur ligt het ding kennelijk op de bank waar wordt gestoeid, en haar tablet valt op de grond en is stuk.
Eén dag oud, € 150,-, de hele familie heeft eraan bijgedragen...

Ik weet echt niet hoe ik hierop moet reageren. Ik zit op mijn werk, man is thuis met de kinderen vandaag, papa is al heel erg boos geworden. Ik ben eigenlijk ook heel erg kwaad, maar besef dat boosheid weinig zin heeft, en ze zal ook wel heel kwaad op zichzelf zijn dat dit gebeurd is.
Heeft iemand een tip hoe ik hier het beste op kan reageren? En hoe we hier verder mee om moeten gaan?
Hoe vertellen we het aan al die mensen die net geld hiervoor hebben gegeven; moet ze nu weer sparen voor een nieuwe of mag ze nooit meer zo'n ding hebben; moet ze straf krijgen (maar ja, ze lijkt me al genoeg gestraft, ze laat het ding niet voor haar plezier stuk vallen...)
Kortom: Ik weet het even niet, tips zijn welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet, Dominica

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

26-02-2013 om 17:51

Jammer

Natuurlijk geen straf of boosheid, dit lijkt me al erg genoeg. Benoem de teleurstelling: gewoon: heel erg jammer! En ik zou geen tablet van acer meer kopen, ze kan beter opnieuw beginnen met sparen voor wat beters (inclusief een sterkte hoes, die kan je haar tegen die tijd cadeau doen). Verder moet ze leren hoe ze dit kan voorkomen, voortaan na gebruik opbergen.

guera

guera

26-02-2013 om 18:50

Kom zeg

een acer van 150 euro kom op dat is prima. Het ging roch niet kapot omsat het product niet goed was?
Ik zou wel pissig zijn. Er geen woord aan besteden geeft geen goed signaal af vind ik. Ik zou haar voorlopig verbieden zoiets te kopen. Laat haar maar aantonen dat ze zorgvuldig met dit soort spullen om kan gaan.Beetje bewustwording lijkt me op zijn plaats. ...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-02-2013 om 20:29

Hoes eisen

Ik kan niet in je portemonnee kijken, dus of een nieuwe kopen een optie is kan ik niet bepalen.

Wat ik denk ik zou doen is eventjes niks. Want wat gaat mopperen nou nog toevoegen? En bovendien is dat stukje al afgedekt door haar vader. En dan zou ik haar de mogeljkheid geven om een nieuwe te verdienen met het doen van klusjes. En dan krijgt ze er van mij verplicht een hoes bij. Niet mooi: jammer dan. Lijkt me overigens ook dat ze dat lesje al wel geleerd heeft.

Tegen de familie zou ik gewoon de waarheid zeggen, mocht het ter sprake komen tenminste...

En wij hebben een Samsung, in een hoes en die is ook weleens gevallen, maar doet het verder nog prima. Wel een stuk duurder dan 150 euro. Toch lijkt Acer me geen slecht merk. En als je toch wilt overstappen: Je hebt ook speciale kindertablets, die zitten uit zichzelf al in een soort van hoes. Vast ook niet cool, maar een stukke tablet is helemaal niet cool.

else

else

26-02-2013 om 20:32

Simpel

"Joh, dat is nou jammer zeg. Begin maar te sparen voor een nieuwe met goede hoes en wees daar wel zuinig op". Dat zou ik zeggen. Hard leermoment, maar met medelijden of zelf een nieuwe kopen, leert je dochter niets. Laat ze er maar flink van balen en beseffen dat ze het geld kwijt is en weer opnieuw kan beginnen. Een kind van 12 heeft dat prima door hoor….

dominica

dominica

26-02-2013 om 21:22 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor het meedenken allemaal. Het was wel goed dat ik zelf op mijn werk was. Ik had even de afstand en mijn boosheid maakte al snel plaats voor het gevoel dat het al sneu genoeg is. Dus ik ben heel rustig gebleven en heb benoemd hoe jammer het is. en verder geen oplossing aangeboden.
Voor degene die dacht dat ik zou overwegen een nieuwe te kopen: geen haar op mijn hoofd die daaraan dacht hoor, juist niet!
Klusjes doen heb ik ook aan gedacht, maar ik vind dat lastig omdat ze ook een zusje heeft die dat dan ook wel wil, een klusje doen voor geld. En dat klinkt misschien aantrekkelijk, maar ik ben bang dat ik dan alsmaar klusjes moet verzinnen, en dat ik ze dan uiteindelijk geld zou gaan geven voor dingen die ze nu ook al moeten, maar dan zonder betaling.
Nu is trouwens mijn man wel geïrriteerd dat ik niet boos ben geworden. Het is ook nooit goed?!

Groetjes, Dominica

Sneu

Ik vind het vooral sneu. Ben volwassen, gek op mijn iPad, maar ja, ik laat 'm ook wel eens even op de bank liggen of uit mijn handen glijden, het is een gebruiksartikel.
Ik zou ook geen nieuwe kopen, het is een leerschool, maar ik zou zeker niet boos worden.
Loes

Wat vind ze zelf?

Ik kan me voorstellen dat ze zelf ook flink baalt.
Maar dit is dan verder toch een gevalletje inboedelverzekering?

Wel verbaasd

Hier hebben we 3 Qware tablets...nog goedkoper, van intertoys en allemaal onder de 100 euro. De goedkoopste was 79 euro. Maar 1 van deze 3 zit in een hoesje (de mijne de anderen niet. En ze vallen alle 3 met grote regelmaat. Je gebruikt het toch? Dan kan dat gebeuren..En nog nooit 1 daardoor kapot gegaan...Die van mij is 1 keer zo hard gevallen omdat ik én de tablet én de telefoon wilde hanteren en ondertussen ook nog wilde lopen...toen vreesde ik het ergste. Het beeld was helemaal doorelkaar en in vierkantjes, maar na 3 keer opnieuw opstarten deed ie het weer.
En jongste heeft een soort kras in beeld of een scheur, wat het ook is. Die hebben we al een keer gereset. Toen was ze alles kwijt wat niet op de sd-kaart stond maar hij deed het weer.
Doet ie helemaal niks meer? Start niet eens meer op?
Dat vind ik toch wel raar...Met mijn vorige ben ik na meer dan 2 jaar terug gegaan (ook zelfde merk) en toen was de garantie al verlopen omdat de batterij niet goed meer wilde laden. Maar daar was enorm veel mee gespeeld en geinternet (was toen de enige die we hadden). Dat was niet meer te repareren..maar uit coulance kregen we wél een flinke korting op een nieuwe.
Ik denk dus dat het ook niet normaal is dat je zó voorzichtig moet zijn met die tablet. En oke hij is gevallen. Maar van een bank? Dat moet ie kunnen hebben...Dus ik zou pogingen wagen om toch nogmaals terug te gaan of om 'm te laten reparen desnoods.
Verder zou ik wel dochter flink de waarheid zeggen, maar het is ook een gevalletje gedeeltelijk eigen schuld. En als hij het echt niet meer doet lijkt me dat al straf genoeg.
groeten albana

Hier ipad aan diggelen

Hier heeft zoon zijn ipad laten vallen. Zijn ipad lag op bed aan de oplader. Zoon gaat van bed af en blijft met zijn voet achter de kabel hangen. ipad op de grond. Het glas in duizend stukjes. Zoon heeft ook zijn ipad zelf bij elkaar gespaard. Wij hebben er nieuw glas in laten zetten waar zoon ook een gedeelte aan mee betaald heeft.

Maylise

Maylise

27-02-2013 om 11:26

Pech

Het is onvoorzichtig maar ook wel pech hebben. Normaliter zou een tablet niet van een val van de bank kapot moeten zijn maar waarschijnlijk ongelukkig terechtgekomen.
Ik zou geen extra straf meer geven maar ook geen moeite doen om haar te helpen sparen. Ik zou gewoon zeggen dat het echt heel jammer is maar dat als ze een nieuwe wil ze er voor moet sparen en dan dit keer uiteraard wel gelijk een hoes erbij (maar dat zal ze zelf nu ook wel willen)

sinas

sinas

27-02-2013 om 12:13

Moet zeggen

dat ik ook wel vind dat deze tablet kennelijk erg weinig kan hebben. de 1e die al binnen 2 weken stuk gaat en het kennelijk niet meer doet. Dat op zich vind ik al gek. En dan nu van een val van de bank ook weer kapot. Kennelijk niet echt een stevig ding. Als ik kijk hoe hier soms dingen behandeld worden, telefoons, DS-en, tablets enz en alles werkt nog steeds. Ik zou er dan ook weer mee terug gaan naar de winkel en eisen dat het ding nagekeken en gerepareerd wordt!
Wij hebben een niet zo dure van Sidder.nl en als ik heel eerlijk ben, de service van hen is echt super! In het begin ook wat akkefietjes gehad, maar alles is opgelost en gerepareerd en zoon kreeg, omdat het bij hem niet lukte, een compleet nieuwe tablet! Gratis en voor niets!

Rafelkap

Rafelkap

27-02-2013 om 12:26

Griffin

Wij hebben de griffin survival extreme duty case, voor de ipad, voor onze 6 jarige verstandelijk gehandicapte zoon, die hem eigenlijk nooit laat vallen
Zonder goede hoes zou ik nooit zo'n duur ding aan een kind geven.
Op de site van appelhoes staat een grappig filmpje wat je met die hoes allemaal met je ipad kan doen (met wel de tekst: don't try this at home)

Hoesje verplicht

Mijn dochter van 8 heeft vorige week een eigen ipad gekocht. Van mij heeft ze er een stevig hoesje omheen gekregen die ook de hoeken beschermd. Verder hebben we wel duidelijke afspraken over wat je er mee doet. Niet op een stoel of bank laten liggen enz. Tot nu toe (al jaren spelen ze met mijn ipad) is het eigenlijk nog nooit gevallen o.i.d. Dus ze gaan er hier wel goed mee om.

Voor je dochter, helaas pindakaas, jammer dat hij stuk is. Ze zal er van leren voor de volgende keer. Het was haar geld en dat had ze anders kunnen besteden e.d. Dat zal ze zelf ook beseffen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Terpi

Terpi

27-02-2013 om 13:30

Inboedelverzekering

vanuit mij dezelfde vraag als Dirksmama, ben je hier niet voor verzekerd? Bij ons zijn al de nodige dingen kapot gegaan, verwijtbaar ook nog maar goed. Een ipod en een iphone die gevallen zijn (beide scherm gebroken, beiden mogen laten repareren en 100% vergoed door verzekering). En een paar weken voor die twee dingen vielen ging het scherm van mijn ipad aan diggelen omdat er een koffielepel op viel. Ook bij die ipad is het scherm betaald door de verzekering. Overigens zijn alledrie die dingen van 3 verschillende mensen in dit gezin
Ik ben het wel met je eens wanneer je dochter niet zonder slag of stoot een nieuwe krijgt, hier mag wel wat in geleerd worden. Maar als je het toch kan laten vervangen door de verzekering zou je gek zijn als je het niet deed toch? Daar betaal je toch die premie voor? Je kind heeft wat te leren in voorzichtigheid en aan de andere kant zit een ongeluk in een klein hoekje. Enne... waar gehakt wordt vallen spaanders?

Inboedelverzekering terpi?

Je zegt dat de schade die je had verwijtbaar was en vervolgens vind je dat je dat terecht claimt omdat je daar premie voor betaalt? Heb je bij de verzekering gemeld dat jullie gezinsleden gewoon onvoorzichtig waren geweest met de spullen of heb je er een mooi verhaal van gemaakt? Of heb je een inboedelverzekering die je kapitalen aan premie kost omdat ongeacht welke reden alle schade vergoed wordt?

skik

Silvester

Silvester

27-02-2013 om 18:27

Wordt gewoon vergoed

Zoon van zeven heeft geen eigen iPad, maar heeft de mijne laten vallen ( mag er niet mee lopen ,maar deed dit toch)
Ik had nooit aan inboedelverzekering gedacht, man wel. Ik dacht dat ze schade door eigen schuld, door eigen gezinslid veroorzaakt niet zouden vergoeden. Ik heb gebeld en de gang van zaken verteld, eerlijk, en dit wordt gewoon vergoed, je hoeft er geen mooi verhaal van te maken ofzo.
Maar ik snap ook dat je je dochter er niet zo ' makkelijk' vanaf wil laten komen, ze zou wel moeten leren dat,ze er voorzichtig mee om zal moeten gaan...
Bij ons zijn regels ook wat strenger geworden voor gebruik van de iPad.

dc

dc

27-02-2013 om 19:31

Jeetje

Ik heb een tijdje geleden mijn eigen smartphone stukgemaakt. Glipte uit m'n handen, glas stuk.

Ik zou er een telefoontje aan acer aan wagen. Tenzij je een stenen grond hebt, kun je toch verwachten dat zo'n ding niet gelijk stuk is? Het is een gebruiksartikel. En als dat niet werkt, inboedelverzekering eens bekijken.

Ik zou haar niet een nieuwe geven, maar wel kijken of jullie het probleem kosteloos kunnen oplossen.

Terpi

Terpi

27-02-2013 om 22:21

Skik... zoals de waard is?

Uiteraard (!!!) heb ik eerlijk verteld wat er is gebeurd. En ik heb een behoorlijk dure verzekering, dat klopt. Maar niet zo duur dat ik alle reparaties in de afgelopen jaar beter zelf had kunnen betalen. Ik heb namelijk ook nog ooit een nieuwe schutting moeten laten plaatsen toen die was omgewaaid en afgebroken in een storm. Ook is er 4 jaar geleden een mobiel in de wasmachine verdwenen. Ik belde toen met de verzekeringsman, het was namelijk mijn zoons eigen gekochte telefoon die ik vervolgens waste... Mijn vraag was aan hen of dit onder mijn WA zou vallen, dit was niet zo maar de verzekeringsman zei zelf dat hij het wel met de inboedelverzekering kon claimen.

dominica

dominica

28-02-2013 om 00:31 Topicstarter

Nabrander

Nog even een nabrander: ik heb wel een inboedelverzekering, maar ik vind dat je een verzekering alleen nodig hebt voor "rampen" die financieel niet makkelijk op te brengen zijn. We hebben dus een hoog eigen risico genomen, dat is zeker hoger dan € 135,-.
Inmiddels heb ik begrepen dat de Tablet helemaal niet van de bank gevallen is. Ze liep in de gang, tablet in één hand, poes in de andere (!); poes maakt onverhoedse beweging en het ding valt op de grond, (harde linoleumvloer). Kennelijk op de zijkant, en dan op de punt, want hij lag open aan de zijkant en er waren zelfs stukjes afgebroken (zag de meneer van de winkel). Het is een Acer, maar ik denk dat het merk niet zo veel uitmaakt als hij ongelukkig valt. Ik heb toevallig vanochtend mijn telefoon van de trap laten vallen (zo moeder zo dochter...), helemaal van boven naar beneden, niks aan de hand!? Mijn dochter liet een paar maanden geleden mijn oude smartphone vallen: glas helemaal stuk en ding doet het niet meer. Ze is gewoon niet zo goed met apparaten vrees ik. Dat belooft wat voor volgend jaar; dan gaat ze misschien naar een school waar ze verplicht een MacBook moeten aanschaffen. misschien toch maar een andere school kiezen? (Of een goede verzekering erbij afsluiten...).

Groet, Dominica

Wat voor school dan? (ot)

wat voor school is dat, dat je zo'n dure laptop moet aanschaffen? En het blijkt maar weer dat kinderen soms toch nog te jong zijn voor zulke dure dingen.... ik zou inderdaad een beetje nerveus worden als mijn (niet zo handige) kind elke dag met een dure computer in de rugzak naar school zou fietsen, of in het ov.
En jeetje, een 8-jarige die al zelf een Ipad koopt van het zakgeld....

dominica

dominica

01-03-2013 om 00:06 Topicstarter

Hippie mama

Wolfert tweetalig in Rotterdam. Op zich vind het nog niet eens zo gek hoor. Het scheelt een hoop met boeken sjouwen zou je verwachten.. Maar nee hoor, de boeken blijven nog steeds nodig. Dan hebben ze het beter voor elkaar bij het Erasmiaans gymnasium, daar gaan ze van volgend jaar met een iPad werken, maar dat komt in plaats van boeken. Kijk, dan heeft het echt nut. Maar evengoed wel verzekeren lijkt mij...

Jesse_1

Jesse_1

01-03-2013 om 11:15

Mamahippie

Hier bij de scholenzoektocht kwamen we ook een school tegen waarbij je voornamelijk met je laptop werkt.
Waar lees jij dat een 8-jarige van het _zakgeld_ een iPad heeft gekocht?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.