Evelien
31-01-2014 om 19:59
SPOED: wat voor cadeau geef je als ouders aan vriendje? (12 jr)
Een van de beste vriendjes van zoon wordt 12. Wil geld voor zijn verjaardag en voor het partijtje zal zoon iets van 8-10 euro geven (moeten we bekijken). Wat vinden jullie?
Nu zijn wij ook voor het familiefeest uitgenodigd en gaan dan even naar de borrel (of misschien alleen ik). We kennen de ouders en de zoon al jaren, zijn niet echt bevriend met de ouders.
Wat zouden jullie als ouders van onze zoon geven aan het vriendje?
Geld? Cadeau? Welke waarde?
Hij wil het liefste geld.
Ik heb niet veel tijd om iets te kopen (mochten jullie dat toch adviseren), dus moet makkelijk verkrijgbaar zijn .

Angela67
31-01-2014 om 20:04
kun je samen met je zoon geven?
dan zou ik samen 20 euro geven. en bij het partijtje kan je zoon dan nog een leuk tijdschrift geven.
of jullie geven los van elkaar een tientje, of hij een tientje en jullie een itunes tegoedbon? (albert heijn heeft hier alle soorten bonnen hangen)
gr Angela

Jasam
31-01-2014 om 20:08
Fotolijstje
Ik had laatst ook zo'n verjaardag.
Heb een fotolijstje gegeven.
Heb een plaatje uitgeprint met allemaal verschillende briefjes geld en de stukjes van de tientjes eruit geknipt.
En het echte tientje erachter ingelijst.
Google op "Geld" voor afbeeldingen

Annet
31-01-2014 om 20:26
allebei geld
Ik koop meestal een kleinigheid erbij (Action) zoals een proppenschieter of ander grappig ding.
Voor een feestje geeft zoon meestal 7,50. Voor een familiefeestje (zonder dat het familie is) geven wij meestal 10 euro.

troelahoep
31-01-2014 om 21:20
is €20,- niet een beetje veel??
Wij zijn ook wel eens uitgenodigd op een familiefeest waar zoon ook al op het kinderfeestje geweest was. (kind van 9). Wel twee keer een kadootje, maar de tweede keer een aardigheidje van een paar euro.
Vriendje had immers al een kado van ons gehad. Overigens houden wij verder wel de bedragen aan die hier genoemd worden voor kado's (7,50 à 10 euro).
Andersom hebben wij ook wel vrienden die we uitnodigen voor het 'grotemensenfeest', terwijl hun kind dan al op het kinderfeestje komt. Toen kreeg zoontje ook al 2 kado's van 10-12 euro, ik vond het eigenlijk genant veel.
Ik bedenk me nu dat een buurjongen ook eens geld vroeg van iedereen voor zijn verjaardag en in totaal meer dan 200 euro had gehad van iedereen bij elkaar (was toen ook ongeveer 12). Dat is ook vrij veel voor gewoon een verjaardag van een 12-jarige, niet?
Overigens als je geld wilt geven en dat leuk wilt verpakken, bij de Action verkopen ze heel leuke labyrint-spaarpotjes (daarbij moet je eerst een balletje door een doolhof loodsen rond de hele spaarpot, voor het ding open kan) Kost heel weinig, maar je hebt toch een soort kadootje

Ginny Twijfelvuur
01-02-2014 om 00:34
Ja vind ik ook veel
Ik zou een tientje op het feestje doen en een Donald Duck pocket op het grote mensen feest.

Hanne.
01-02-2014 om 07:57
cadeau en kleinigheid
Hier op zulke momenten ook meestal een cadeau en een kleinigheid. En dan is de kleinigheid iets van 1-2 euro. Het partijtje krijgt dan meestal het 'echte' cadeau.

Hanne.
01-02-2014 om 08:02
200 euro veel
Ik vind dat als je echt alleen geld vraagt(en krijgt) 200 euro overigens niet bijzonder veel. Hangt ook een beetje af van hoeveel mensen er komen,maar hier redden ze dat wel.
Papa en mama 50 opa's en oma's 25 per stel en je zit al op de helft.
Partijtje 6 kinderen a 5euro en 10 familieleden/overige kennissen a 7 euro en je bent er al.

Dalarna
01-02-2014 om 09:23
Precies Hanne
En dan, het kind wordt 12, ik denk dat de meeste kinderen op die leeftijd van hun ouders ook veel meer krijgen dan een kado met een waarde van 50 euro. Het is al heel lang geleden dat mijn kinderen iets van 50 euro kregen. Er is een paar keer een fiets in gegaan, een DS, een Ipod, nee hoor 50 is gemiddeld gezien heel erg weinig dan nog.

Tango
01-02-2014 om 09:46
Weinig?
Ik vind 50 euro een heel normaal bedrag voor een verjaardag van onze eigen kinderen. De ene keer is het wat meer, de andere keer wat minder. Een fiets is natuurlijk duurder maar wordt hier niet altijd met verjaardag gegeven, meer wanneer het nodig is.
Ik snap overigens niet hoe in dit topic 20 euro ineens 200 euro is geworden.
Verder zou ik gewoon geld geven of een kadobon. Allebei de keren rond een tientje (op partijtje en familiefeest). Misschien nog een kleinigheidje erbij als je dat leuk vindt.
Wij kopen voor partijtjes meestal iets rond de 10 euro. Bij familieverjaardagen geven we meestal 15 euro.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.