Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
moeder

moeder

23-01-2010 om 20:18

"stom"-kind van 4,5 jaar,en nu?

Elke moeder mag het niet zeggen,maar ik vind mijn kind met de dag stommer worden.
Hij doet dingen die niet kunnen,knipt snoeren door,klinmt uit het raam,pest zijn broers (twins van 10)pest andere kinderen.
Maar is volgens mij gewoon best ook slim,tuurlijk is het ook vaak een lekker mannetje,maar waarom doet hij niet een dag "gewoon" en kunnen we samen spelen.
Pos aandacht,samen spelen,niets helpt.
Wie zou me er bij kunnen helpen? HA? maatschappelijk werk die eens thuis komt kijken waar wij het anders kunnen doen in de opvoeding?
Als hij samen met een ander kind speelt gaat dat prima,maar alleen verveelt hij zich denk ik ook gewoon.
samengevat: gewoon normaal ontwikkelend kind,doet het goed op school,is thuis brutaal en haalt te vreemd en vaak kattekwaad uit,is niet goed corrigeerbaar. Waar kan ik hulp vinden?

dank voor het mee denken,inmiddels in de richting van radeloose moeder

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

23-01-2010 om 20:49

Ik denk

Zoals je het omschrijft lijkt me er niks raars aan de hand. Zeker met grote broers in huis weet ie natuurlijk precies wat allemaal kan en wat niet mag. En op die manier is het befaamde "grenzen opzoeken" bij een jonger kind net even wat anders.

Ik merk het zelf ook bij mijn jongste. Een heel lief, gezellig en sociaal kind maar als je even niet oplet vreet ze van alles uit. Je kan d'r eigenlijk niet al te lang uit je zicht laten spelen

Wat hier goed werkt bij "stoute dingen" is de positieve aanpak. Dus de hemel in prijzen en stickers plakken als ze een dag niks heeft stukgemaakt ofzo. En bij stoute dingen even goed contact maken (op kindhoogte in de ogen kijken) en duidelijk herhalen dat wat ie deed niet mag.

Succes in elk geval!

Kadonaj

Kadonaj

26-01-2010 om 09:42

Heb dat gevoel ook heel erg gehad...

Een eigen mening, brutaal worden etc, heel erg vermoeiend! Wij kwamen hier al snel in een supernegatief spiraal van vitten op t kind terecht. Nu vier weken bezig met beloningssysteem, eerste week was drama, nu gaat het reuze goed, hij weet waar hij aan toe is, ik ook en we genieten weer van elkaar...

Nu de rest (vader, oma's, opa's tantes etc) uit dat spiraal trekken, want ik merk dat die dus nog steeds blijven vitten op het kind terwijl hij het dus eigenlijk goed bedoelt. (nadeel is ook dat hij zo wijs is en de lat al snel te hoog wordt gelegd...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.