Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mary@nl

Mary@nl

22-07-2010 om 12:55

Stoppen met bso / alleen naar huis?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Keuzes

Willen en kunnen, toch niet altijd zo gemakkelijk. Financieel gezien kunnen wij ons veel veroorloven, maar niet alles gaat altijd om geld hoor. Ik heb een functie die valt in "hoger kader", in lijn van het diploma waarvoor ik heb gestudeerd. En daarin kan ik niet 4 dagen gaan werken, nee, dat is gewoon fulltime, 40 u/week. Ook als ik een andere job ga zoeken met dit diploma.
En ofwel moet ik mijn diploma laten voor wat het is, maar dan vraag ik mij af waarom iedereen eigenlijk zijn kinderen wil laten studeren om vervolgens met dat diploma niks te doen? Mijn kinderen blijven elke dag in de opvang, maar komend jaar zitten we met een probleem qua opvang voor woensdag. Zoon kan misschien nog wel op school blijven (had ik al helemaal over het hoofd gezien trouwens, dus bedankt), maar dat is op woensdag zo'n saaie bedoening, dat hij zeker prefereert om alleen thuis te zijn. En hij kan dat, ondanks het feit dat hij ASS heeft.

Mijn moeder had het vroeger heel moeilijk: 3 kinderen, geen alimentatie, 2 jobs. En geloof me: dat geldtekort vond ik wel erg, en bovendien waren wij daardoor alle dagen alleen thuis. Mijn kinderen hebben een goed leven, dat heeft niks te maken met eens een paar uur per week alleen thuis te zijn, er van uitgaande dat je kind dat aankan natuurlijk.

Ik ga nog wel verder zoeken voor een oplossing, maar als die niet gevonden wordt zal zoon toch alleen zijn op woensdagnamiddag.