Thursday Next
23-02-2013 om 18:13
Tandpasta
Onze jongste houdt niet van pepermunt en vindt de tandpasta die we voor haar hebben te scherp. Wie weet een milde tandpasta, liefst zonder pepermuntsmaak? We hebben al geprobeerd: zendium, etos, elmex.

Brianna F
23-02-2013 om 18:33
Fruitsmaakje?
Er bestaat ook kindertandpasta met fruitsmaak, kaneel of cola smaak, het ligt in de meeste drogisterijen.

amk
23-02-2013 om 20:13
Elmex
elmex heeft ook een variant zonder munt smaak. Elmex menthol vrij.
Ik heb een proeftube gevraagd, maar omdat onze elmexpeutertandpasta (dochter is 7.5) nog niet op is hebben we 'm nog niet geprobeerd.

rodebeuk
23-02-2013 om 22:17
Kruidensmaak van de lidl
Bleek hier handig voor de overgang van kinder naar volwassen, en omdat het volwassen is wordt die nu door het hele gezin gebruikt.
Zit wel iets munterigs aan, maar is ook mild en zoet.

Tijgeroog
23-02-2013 om 22:29
Hema
Hier hebben we de kindertandpasta voor kinderen, en daar zit een of ander viezig (vind ik) fruitsmaakje aan, maar volgens mij geen pepermunt. De kinderen vinden hem trouwens wel lekker.

Tango
23-02-2013 om 23:10
Hier hebben we
Gewoon langer doorgepoetst met peutertandpasta, want zowel dochter als zoon vonden de tandpasta voor oudere kinderen nog niet lekker met 5 jaar. Daarna overgegaan op de prodent voor 5 t/m 12 jaar. Die vinden ze het prettigst w.b. smaak, hoewel de Zendium ook wordt geaccepteerd, maar die vind ik weer zo duur.

Sigrid70
24-02-2013 om 14:21
Oral b
Hier hebben we een tijd lang Oral B stages Prinses tandpasta gehad (zoete bubble gum smaak), dochter lustte ook geen mentholsmaak. Nu Etos 5-12, is ook niet zo scherp.

Merel
24-02-2013 om 18:12
Theramed
Wij hebben een hele tijd theramed gehad, roze tube (maar je had 'm toen ook in een flesje) met een krokodil erop. En daarna elmex groen, die smaakt een beetje naar drop (hier ook geen menthol liefhebbers)

bertje1
24-02-2013 om 20:23
Elmex junior
is fris, maar niet pijnlijk fris. ik vind die zoete smaakjes nooit zo'n goed idee.

Tango
24-02-2013 om 20:30
Parodontax
Smaakt inderdaad niet naar mint, maar ik kan me niet voorstellen dat kinderen die tandpasta lusten. Ikzelf vindt hem geweldig omdat ik sinds ik het gebruik geen last meer heb van pijnlijk tandvlees en aften. Maar mijn dochter vindt hem vreselijk vies!

Thursday Next
24-02-2013 om 22:29
Bedankt tot zover!
We zullen eens het een en ander gaan proberen. Etos eigen merk en Elmex junior hebben we al geprobeerd, die waren geen succes. Ik ben ook niet zo voor die snoep-smaakjes maar liever wel poetsen met snoepsmaak dan niet of slecht met mint.

Hanne.
25-02-2013 om 10:32
Prodent
Wij zijn uit gekomen op de prodent. Maar als ik eerlijk ben pakken ze als ze de kans krijgen liefst nog de peutertandpasta van de jongste.

Misdreavus
25-02-2013 om 18:29
Prodent glazuurbeschermer
Wij hebben voor zoon Prodent glazuurbeschermer in een groene tube. Volgens zoon smaakt die niet echt naar pepermunt.