Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

31-10-2012 om 17:20

Techniek"doos"

Voor onze 10-jarige zoon met technische interesse zou ik een technische set kado willen doen voor 5-12. Nu ben ik niet zo voor plastic fantastic (een keer zo'n electrotechnisch setje gezien dat na 2 keer gebruiken al deels kapot was). Liever heb ik dat hij met "echt" materiaal aan de slag gaat. Maar wat moet ik dan aanschaffen? Zijn er daar kant en klare sets van, geschikte boeken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

31-10-2012 om 17:28

Kijk eens rond op betatoys

zelf hebben we daar op advies van OOL Spectro gekocht en dat is een groot succes. Prijzig maar zeer stevig... Kijk anders eens in her archief (op betatoys bijvoorbeeld) zijn verschillende interessante draadjes over technisch speelgoed geweest..

Mijk

Lobbes

bij lobbes zag ik ook wat techniek dozen..... geen idee of het leuk is

Rafelkap

Rafelkap

01-11-2012 om 09:29

Spectro

Spectro is leuk, maar wel duur. Je kan op marktplaats kijken. Wij hebben doos 1 en je kan trouwens ook heel goedkoop onderdelen bijbestellen.

Yvonne

Yvonne

02-11-2012 om 12:15

Vintage?

Kijk ook eens bij zestiger jaren speelgoed. Toen was er (veel) technisch speelgoed, ook met kleine kind-vriendelijke motortjes die je kunt gebruiken voor propellertjes, aandrijving, hijskraantjes etcetera. Er is een bepaald type dat ik in mijn hoofd heb maar ik kom maar niet op de naam....

Guinevere

Guinevere

02-11-2012 om 18:36

Ja, spectro

Spectro was volgens mij het spul dat ik zag en dat al kapot was na enkele keren spelen. Nu was dat wel op de BSO, dus misschien niet representatief. Is dat leerzaam genoeg? Ik heb het gevoel dat hij liefst iets zou bouwen waar hij echt wat mee kan, een rijdende auto ofzo. Eigenlijk bij voorkeur een vliegend vliegtuig maar dat is iets te hoog gegrepen voor 10 jaar.
Vroeger hadden wij zelf fishertechniek, bedoel je dat, Yvonne?

Rafelkap

Rafelkap

02-11-2012 om 19:53

Guinevere

van Spectro bestaat ook een rijdende auto, maar die is erg duur. Mijn zoon wil die misschien voor zijn verjaardag maar we zijn er nog niet uit (duurt ook nog even). Het is wel stevig spul en onderdelen nabestellen is goedkoop (paar euro)

KGO

KGO

02-11-2012 om 22:05

Lego technic/ mindstorms?

Wat vind je van een ingewikkelde doos van lego (bijv. de graafmachine met meerdere motoren)? Of bijv. lego mindstorms? Wel duur, maar staat bij ons thuis al een jaar garant voor enorm veel bouwplezier.

Kaatje

Yvonne

Bedoel je Temsi? Zwaar groen metaal met minisschroefjes en boutjes, wielen, een ketting, tabnwieltjes. Van de rommelmarkt en ze maken er van alles mee..

judiths mama

judiths mama

03-11-2012 om 09:43

Bouwpakket

Op onze bso hebben we bouwpakketten voor een windmolen, waar dan een lampje gaat branden; een auto die zelf rijdt, dat soort spul.
Ik ben de naam even kwijt. Zal ik het voor je nakijken, of is dat niet wat je zoekt?

Dit zag ik ook nog op internet, ziet er wel mooi uit.
http://www.bespaarbazaar.nl/solar-bouwpakket-p-850.html

Guinevere

Guinevere

03-11-2012 om 11:27

Dubben

Ik zit nogal te dubben hierover. Hij wil eigenlijk iets bouwen met electrische circuits enzo, en dat het dan echt werkt. Ik ben nogal huiverig om een nieuwe serie in huis te halen (Temsi ziet er super uit, maar hij vond Meccano nooit leuk). Van technisch lego hebben we het 1 en ander, dus dat zou wel een uitbreiding zijn op iets bestaands. Maar dan gaat ie weer iets nabouwen van het plaatje. Mindstorms heeft hij gezien en hij ging zo ongeveer uit zijn dak van dat idee. Maar ja, nogal prijzig. Gelukkig doen we mee aan de lego-wishlist wedstrijd en gaan we die dus gewoon winnen ipv kopen. Voor 1500,- aan lego winnen, te gek!
Ik speur nog even verder n.a.v. jullie tips, en judiths mama bedoel je misschien Engino?

Guinevere

Guinevere

03-11-2012 om 11:28

Eitech?

Iemand misschien ervaring met Eitech?

Guinevere

Guinevere

03-11-2012 om 12:14

En dit?

http://www.robotshop.com/fischertechnik-e-tech-set-1.html , heeft iemand ervaring met deze set?

Vera*

Vera*

03-11-2012 om 12:41

Reclame

Op de televisie heb ik reclame gezien van elementen waar je een elektrisch circuit moest bouwen. Zoon van 15 leek het zelfs wat. Wat de naam is weet ik niet (meer).

KGO

KGO

03-11-2012 om 16:14

Vroeger

Ik had ( en heb nog steeds) van dit soort dozen van vroeger. Toen was t erg leuk met snoertjes, lampjes, motors. Bv brandalarm maken of lichtalarm.
Kaatje
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

03-11-2012 om 16:52

Aha

Aha, dat is dus wel een aanrader? Doen jouw koters er nu nog iets mee eigenlijk (aanleg geërfd ?).

KGO

KGO

04-11-2012 om 00:16

Niet veel

Ze doen er niet veel mee tot nu toe. Lego is veel meer in trek. De jongste bouwt eindeloos met de tandwielraddertjes en motoren van de lego graafmachine, soms weer vanuit t boekje maar meestal iets uit zichzelf. Hij is overigens pas 8 en die elektronische fisher technic had boekjes die tov lego veel onduidelijker waren en is vanaf zeg 10 jr. Hoewel die leeftijd ook niets zegt bij Lego, toen zoonlief 7,5 jaar was zette hij de graafmachine zelf in elkaar ( in ander halve dag).
Hij wordt een techneut zegt tie nu al.
Kaatje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Yvonne

Yvonne

04-11-2012 om 09:27

Fischertechnik

Ik bedoel inderdaad Fischer Technik. Mijn zoon (nu 10) heeft daar, ik denk een jaar of 2 geleden een aantal dozen van iemand van geleend. Redelijk leuk meegespeeld maar toen bleek het hem nog te moeilijk. Ook omdat de boekjes echt onduidelijker zijn. Waar je bij Lego op elk plaatje precies ziet welk nieuw onderdeel je maakt en welke stenen je nieuw toevoegt zie je bij Fischer Technik het geheel waarbij de onderdelen wat verder van elkaar staan afgebeeld. Wel per doos veel verschillende mogelijkheden, inclusief afbeeldingen. Kijk eens op marktplaats!
Yvonne

Guinevere

Guinevere

08-11-2012 om 20:34

Ik ben er nog niet uit

Ik ben er nog helemaal niet uit, het is zo moeilijk! Hijzelf wil het liefst gemotoriseerd lego, maar dat kan ook komen omdat al die andere mooie dingen nu eenmaal niet in de speelgoedboekjes te vinden zijn. Ik laat alles nog even bezinken en wacht op mijn helderste moment voordat ik een besluit neem. Bedankt alvast in elk geval voor alle input!

Guinevere

Guinevere

11-11-2012 om 17:37

Fischertechnik

We hebben besloten om fischertechnik te gaan kopen. Waarschijnlijk past dat beter bij hem dan Lego Technic. Natte vingerwerk blijft het natuurlijk wel, dus we gaan voor 2e-hands.

Rafelkap

Rafelkap

11-11-2012 om 18:50

Meccano

Meccano is ook wel leuk (hebben we nog niet), heb je ook tweedehands op marktplaats.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.