Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Egel

Egel

17-05-2011 om 22:43

Technisch speelgoed

Mijn zoon wordt binnenkort 8 en we zoeken een verjaardagskado. Op zich niet zo moeilijk: hij krijgt 1. een tweedehands fiets die we nog even naar de fietsenmaker brengen (zou hij ook zonder jarig te zijn kunnen krijgen maar nu hij toch jarig wordt geven we het maar op dat moment) en 2. iets leuks van speelgoed, waarbij we dan vooral aan constructiespeelgoed denken. Hij wil voortdurend weten hoe dingen werken. Hij tekent vaak en het is vrijwel altijd vliegtuig/ tram met bovenleiding/ vrachtwagen etc, met leidingen en schroeven etcetera. Verder is hij dol op lego en maakt leuke dingen. Hij heeft best veel lego, maar nog geen ‘lego technic’.
Nu dan eindelijk mijn vraag: bestaan er legopakketten waar en een flinke hoeveelheid tandwielen, zuigers en lagers etc bij zit? En dan iets waar je niet alleen dat kunt bouwen wat op de doos staat, maar ook bijv een versnellingsbak.
Ik zie iets leuks van lego, bijv http://technic.lego.com/en-us/Products/default.aspx#8052 , maar zit er genoeg bij om ook andere dingen te bouwen?
Ik heb ook nog een erg leuke andere website gevonden. Ze verkopen ‘Engino Mechanica’ (had ik nooit van gehoord).
Bijv. een van deze dozen (‘versnellingen’) http://www.betatoy.nl/website/index.php?ProductCategory=74177&Index=4
En http://www.betatoy.nl/Webwinkel-Product-1359159/Engino-50-Models-engineering-set.html
Als zoon nog niet zoveel lego had, zouden we zonder twijfel 1 of 2 dozen daarvan aanschaffen. Ik twijfel daarom nog een beetje (weer een nieuw soort speelgoed in huis…). Wat raden jullie aan: een mooie lego techniek doos of die Engino Mechanica?
Sorry voor erg lange post! Bedankt en groeten, Egel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henriette123

Henriette123

17-05-2011 om 23:45

Lego

Als je zoon al veel lego heeft, zou ik juist iets van technisch lego kopen. J weet zeker dat hij het leuk vindt, en door het met zijn andere lego te combineren kan hij meer en andere dingen maken.
Engino mechanica mij niets. Er bestaan verder ook allerlei (dus niet van lego)dozen waar kinderen proefjes mee kunnen doen, misschien vind je zoon een doos met elektriciteitsproefjes ook wel leuk.

Fransien

Fransien

18-05-2011 om 15:44

In plaats van lego

Kun je ook denken aan Fischer techniek spullen. Mijn man heeft nog heel veel vanuit zijn jeugd en voor een kind wat graag met techniek knutselt en dingen uitvindt/uitvogelt is het vele malen boeiender. Kijk maar eens op fischertechnik.nl, de plusdozen zijn echt boeiend (ik zou zelf niet voor de basic en advanced gaan, teveel hetzelfde als technisch lego). En deze dozen zijn flink wat uitgebreider als die engino mechanica.

Egel

Egel

19-05-2011 om 21:57

Bedankt alvast!

@ Henriette, dank je voor je bericht. Ja, we hadden ook al even aan iets met electriciteit gedacht, maar we wachten daar nog even mee, zoon heeft nu vooral zo'n plezier in het construeren van wagens en helicopters e.d.
@ Fransien, ook bedankt, ook voor het opzoeken van die website met Fischertechnik (waar ik nog niet van had gehoord). Interessant. Wat mij betreft wordt de keuze nu nog moeilijker......in ieder geval kijken man en ik nu uitgebreid op die website.
Als er nog meer mensen advies hebben, graag! Groeten, Egel.

KGO

KGO

19-05-2011 om 22:50

Technic

Mijn zoontje is een echte lego fanaat. Pas is hij 7 geworden en toen heeft hij diverse kleinere lego technic dozen gekregen van die en gene. Helemaal blij! Nu maakt hij zelf van alles met die tandwieltjes. Daarnaast heeft hij ook de double coaster van knex gekregen. Daar was hij een paar dagen zoet mee, het nadeel van deze knexdoos is dat het bouwsel nu alweer 2 weken in de kamer staat en hij alleen af en toe een zet aan de autootjes geeft; met de technische lego speelt hij het liefst altijd ( en mij Fisher Technic dozen van vroeger vinden ze hier nog niet interessant; misschien omdat de bouwinstructies van lego veel duidelijker zijn)

Karin

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.