Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
esther hundersmarck

esther hundersmarck

28-04-2010 om 23:34

Thomas de trein

Mijn zoon (Milan) is 6 1/2 jaar en heeft vandaag van zijn gespaarde geld een Thomas de trein spporbaan gekocht. Hij is er helemaal blij mee. Milan wil nu nog mee sparen en er treintje voor kopen. Maar mijn man kwam thuis en vindt dat ik dat niet had moeten toestaan omdat er op de doos 3+ staat en het echt niet meer kan voor zijn leeftijd.

De twijfel is hierdoor bij mij toegeslagen..
Mag ik jullie mening???

Groetjes
Esther

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

29-04-2010 om 00:08

Onzin

3+ betekent dat het veilig is voor kinderen vanaf drie jaar, dus niet daaronder ivm gevaar van kleine onderdelen. Dit staat op heel veel speelgoed. Het is geen leeftijdsindicatie van het speelgoed zelf.

Talia

Talia

29-04-2010 om 11:03

Alleen interessant bij puzzels e.d

Bij speelgoed zoals puzzels en (bord)spellen is de leeftijd die erop staat interessant. Dan weet je dat het waarschijnlijk niet te moeilijk of te makkelijk voor je kind is.
Maar ik sluit me aan bij Beemer: wat is het probleem? Als je zoon er nu plezier aan heeft ... prima toch?

vlinder72

vlinder72

29-04-2010 om 12:34

Lego en playmobil

Bij lego en playmobil staat toch ook vaak vanaf 4 jaar. Toch zal niemand ooit zeggen dat een kind van 6 jaar te oud is voor een doos lego of playmobil. En als hij er mee speelt dan is het goed.

Guinevere

Guinevere

29-04-2010 om 13:03

Erg

Ik vind de reactie van je man echt heel erg. Ik hoop dat hij dat niet in de aanwezigheid van je zoon heeft gezegd. Je zoon is in de 7e hemel, dát is waar het om gaat. Bovendien was het zijn eigen geld. Mocht hij er snel op uitgekeken raken, dan was het een wijze les. Maar als ik het zo lees, denk ik dat je zoon er gewoon heel blij mee is en blijft.
Mijn zoon (bijna 8) speelt trouwens nog vol overgave met duplo.

Raar

Op vrijwel elk speelgoed staat 3+ en Thomas de trein is heel lang leuk. Hier werd er zeker tot een jaar of 9 intensief mee gespeeld, en ook nu, oudste is 11, mag het niet weg, omdat er nog wel mee gespeeld wordt.

Heeft je man misschien iets tegen pratende treinen of zo?

Hier heb ik ook

een hele grote Thomas fan en die wordt in mei 8 jaar! Waarschijnlijk krijgt hij wel weer het één en ander van Thomas voor zijn verjaardag en vorige week heeft hij nog wagonnetjes gekocht van zijn zakgeld.

Helemaal niet te oud dus!

Groetjes Pham

Wat ik nog vergat te schrijven

Vorig jaar is zoon naar het treinmuseum in Utrecht geweest, daar was toen Thomas de stoomlocomotief thema en de echte Thomas uit Engeland hadden ze over laten komen. Daar liepen toen ook grotendeels grotere kinderen enthousiast rond.....

Gr Pham

Tango

Tango

30-04-2010 om 21:10

Geweldig

Ik vind het geweldig goed van je zoon dat hij er zo over nagedacht heeft wat hij van zijn gespaarde geld wilde kopen. Er zijn genoeg kinderen die niet sparen maar het geld het liefst meteen uitgeven. Knap van hem. Ook dat hij juist voor zoiets kiest, waar je fantasie bij gebruikt en niet een computerspel ofzo.
De reactie van je man is niet handig en inderdaad niet te hopen dat hij het in bijzijn van je zoon heeft gedaan. Misschien kun je je man even uitleggen dat er vanaf 3 jaar op staat omdat het voor jongere kinderen gevaarlijk is vanwege kleine onderdelen.
Hier speelde Tangodochter toen ze zo'n 6 jaar was ook volop met deze treintjes en heeft er ook heel wat bij elkaar gespaard van haar eigen zakgeld. Ze is nu inmiddels 9 jaar en speelt er niet meer mee, maar nog wel volop met playmobil (vanaf 4 jaar). Met haar jongere broertje van 5 speelt ze af en toe nog met duplo (vanaf 2 jaar volgens mij).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.