Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
madelief

madelief

28-03-2013 om 21:19

Thuis brengen, wat vinden jullie?

Beetje zeurderig misschien maar ben toch benieuwd naar jullie mening:

Mijn dochter zit in gr 8 en doet mee aan een project waarbij je 4 keer bij twee ouders thuis discussieerd over verschillende onderwerpen. Dit doe je in een klein groepje van 5 kinderen. Nu hebben deze ouders besloten om de kinderen thuis te brengen. Heel fijn natuurlijk. Maar elke keer rijden ze al weg voordat mijn dochter binnen is. Nu heeft ze een sleutel dus ze kan er in en wij zijn uiteraard thuis. Maar het is wel om 21.00 u. Ik heb zelf ook meegedaan aan dit project en ik wacht altijd dat de kinderen binnen zijn voor ik wegrij.
Ik weet niet, stel dat er toch iets is en zo'n kind staat voor de deur en ik ben weg.
Ben ik nu zo'n zeurpiet dat ik het een beetje raar vind om zo weg te rijden?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

28-03-2013 om 21:32

Zou het zelf niet doen maar....

Ik zou zelf ook eventjes wachten tot ik de deur open zie gaan, maar op die leeftijd zou het wel moeten kunnen, lijkt me zo. Het staat alleen zo onhartelijk, zelf vind ik het altijd wel even leuk om in ieder geval nog even bedankt te roepen of even je hand op te steken om de ouders die terugbrengen te bedanken. Veel kan er neem ik aan niet gebeuren, kind staat al in de voortuin én heeft een sleutel.

Lizelot

Lizelot

28-03-2013 om 21:43

Wachten

Ik zou zelf wachten tot kind binnen is.Doe ik trouwens bij iedereen,ongeacht de leeftijd,wachten tot de deur open is.Ik vind het ook zo onvriendelijk om meteen door te rijden.En zeker 's avonds.

liora

liora

28-03-2013 om 21:46

Ook wachten

Ik zou ook wachten. Misschien kan je dochter zelf vragen of ze even wachten tot ze binnen is.

madelief

madelief

28-03-2013 om 21:54

Laatste keer

Het was vandaag de laatste keer, dus dat scheelt
Het is waarschijnlijk ook niet zo dat ik bang dat er iets gebeurd maar idd, het staat zo onhartelijk. Dat is het denk ik. Ik wacht inderdaad altijd even, oud of jong.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mientje

Mientje

28-03-2013 om 22:52

Hier ging het mis....(een beetje)

Dochter werd door mijn man bijj groot ouders afgezet. Hij reedt weg zonder te checken. Heeft het arme kind 2 uur in een portiek zitten wachten. Dit wetende dat er een man in datzelfde portiek woont die meerdere malen met de politie in aanraking is geweest en psychotisch is. Grrr wat was ik boos op mijn man. Dochter was echt een hoopje ellende en wist niet wat te doen, zielig. Ze was toen 9 jaar oud. Ik was echt heel boos op . Gelukkig is er niets gebeurd!

Mussie

Mussie

29-03-2013 om 07:04

Net als lizelot

het is echt een kwestie van beleefdheid. Ik wacht ook bij iedereen, maakt niet uit hoe oud ze zijn. maar bij kinderen wacht ik al helemaal! Ik vind het echt onfatsoenlijk om meteen door te rijden.

Ook, maar............

Ik zou het ook niet doen, ik zou wachten tot ze binnen waren, dat doe ik met alle kinderen en ook bijna altijd als het geen kinderen meer zijn. Maar....ik denk wel dat ik het meer voor mijn eigen gevoel doe dan dat het écht nodig is. Ik zie er géén groot gevaar in en al helemaal niet om 21.00 uur 's avonds. Dat zou nog anders zijn als ze jonger was. Maar groep 8? En om 21.00 uur? Mwah.....Die moet volgend jaar in het donker op de fiets naar school, zal ook schoolfeesten hebben en die duren doorgaans nóg véél langer...En nu is het nog donker om 21.00 uur. Maar het duurt niet lang meer of het is dan nog licht. En geen spectaculair late tijd voor een kind van die leeftijd. Ik zou er dus zelf niet van opkijken als anders ouders er anders mee omgaan en er ook geen groot 'gevaar' in zien. En jullie weten toch dat ze thuis komt? En w.s. weten die ouders ook dat jullie dat weten, vertrouwen ze daarop, zien het licht binnen branden...
Wij hebben zelfs de achterdeur nog open hier rond die tijd en niet alleen wij...de hele buurt!
groeten albana

Vic

Vic

29-03-2013 om 09:47

Ook

Je hebt helemaal gelijk! Ik zou ook wachten tot iemand binnen is, zowel kinderen als volwassenen. Kinderen breng ik over het algemeen zelfs nog naar de voordeur.

Mari

Mari

29-03-2013 om 10:02

Ja natuurlijk

Mijn ex zou mijn kind afzetten in het hotel waar ik logeerde (ik logeerde daar niet voor de lol maar wegens omstandigheden). Hij moest naar een afspraak en zette hem (veel te vroeg) gewoon in de lobby af zonder even te checken bij mij of ik er was. Gelukkig had ik zelf gezorgd dat kind mobiel bij zich had maar het had zo gekund dat ik er nog lang niet was. Zat mijn kind in een hoekje en het was niet zo dat er op hem gelet werd door de receptie. Ik vind dat dus niks en begrijp het niet. Ik zou zeker ook bij kinderen van een ander wachten tot ze binnen waren. Sterker nog ik zou de auto uitkomen om de ouder even gedag te zeggen. Is toch gezelliger en beleefder?

Oh...

Ik realiseer me nu pas dat ik dan een onbeleefde hork ben. Ik ben dus zo iemand die gewoon doorrijdt als ik een kind afzet. Zeker als ik er een aantal moet 'afleveren'. Heb me nooit zo gerealiseerd dat dit onbeleefd overkomt. Kleinere kinderen breng ik natuurlijk wel naar de deur. Maar meiden van 11-12 jaar eigenlijk niet meer moet ik zeggen. Ik kijk of ze bij de voordeur aankomen, zwaai nog een keertje en rijd dan weg. Ik wacht dus niet tot de deur open is en ik de ouders zie.
Ik ben het met jullie eens dat het beleefder zou zijn, heb het nooit zo bekeken.
n@nny

Tango

Tango

02-04-2013 om 12:30

Hangt toch ook van de situatie af?

Als je weet dat het kind een sleutel heeft vind ik het een ander verhaal dan als je een kind afzet dat eerst moet aanbellen om binnen te komen. In het laatste geval zou ik ook blijven wachten, in het eerdere misschien niet. Verder ligt het ook aan waar je het kind afzet. Afgelopen week bracht ik een meisje weg dat in een flat woont, 6 hoog. Dan loop ik gewoon mee naar boven. Ik vind dit ook gewoon gezellig, even nog met de moeder praten e.d.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.