Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jacobien

Jacobien

02-06-2010 om 11:40

Tips bos feestje

Daar is ie weer eens ....... het verjaardagsfeestje. Zoonlief wordt 6 jaar en vraagt 7 nogal drukke jongetjes op zijn feestje. Om die kleine apen een beetje hun energie kwijt te laten raken gaan we naar het bos. Maar wat zullen we daar gaan doen? Een speurtocht: ik vraag mij af of ze hun aandacht bij kunnen houden. Ik zoek dus spelletjes die veel energie van de kids kosten, maar waarbij ze niet de mogelijkheid hebben om elkaar met iets te meppen of waarbij ze moeten wachten.

Wie heeft tips!

Alvast bedankt,

Jacobien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

02-06-2010 om 15:35

Natuurmonumenten

Kijk eens op de site van natuurmonumenten. In de parken/bossen worden vaak kinderfeestje gehouden. Speurtochten e.d. Erg leuk en voor diverse leeftijden (en niet duur!)

judiths mama

judiths mama

02-06-2010 om 21:34

Hutten bouwen!

Dat is natuurlijk het allerleukste in een bos. Of het spelletje 'boompje verwisselen'. Hierbij gaat iedereen bij een boom staan, behalve een persoon. De andere kinderen gaan met elkaar van boom verwisselen en de persoon zonder boom probeert er een te bemachtigen.
Heb je al een bos in gedachten? Zijn er klimbomen, of zijn er ook open plekken om een potje te voetballen?

judiths mama

judiths mama

03-06-2010 om 21:02

Pelle

Ik zie inderdaad dat er ook variaties zijn met een tikker. Ik speel het altijd zonder tikker, als iedereen op zijn plaats blijft staan gebeurt er inderdaad niks en hoeft er niet gerend te worden, daar heb je gelijk in! Maar de lol is juist om een beetje naar elkaar te seinen en te smoezen: hé psst, zullen wij? En dan naar elkaars boom te rennen. Op dat moment komt de persoon zonder boom in beeld en rent zo hard mogelijk naar een vrijgekomen boom. De persoon die dan geen boom meer heeft moet op zoek naar een nieuwe. Nadeel van dit spel ín het bos spelen is dat je wel goed moet afspreken welke bomen wel en niet mee doen.

Ik zal jouw versie ook eens gaan uitproberen!

mijk

mijk

04-06-2010 om 09:25

Hutten bouwen

Succesnummer uit mijn akelatijd. Twee groepen een hut laten bouwen en dan met de gieter kijken welke het meest waterdicht is.

verder sluipspel: Als je ergens zit met veel varens en dergelijke. Je zet een vierkant af kinderen zitten aan het ene kant van het vierkant jij aan de andere kant en ze moeten naar jou toe sluipen zonder dat jij ze ziet/herkent. Als je hun naam noemt moeten ze terug naar het begin.

wel een goede tekenspray mee dan

Jacobien

Jacobien

05-06-2010 om 17:14

Voetbal feestje

Hé, dank voor de tips! We hebben het ons wat makkelijker gemaakt en er een voetbalfeestje van gemaakt. Wel in het bos, maar een ander thema waar op dit moment genoeg over te doen is, ha, ha

groetjes Jacobien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.