Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pien

Pien

29-05-2014 om 22:33

Tiptoi, ervaringen

Hebben er hier gezinnen die het spel Tiptoi hebben? Een educatieve spellenset van Ravensburger met een elektronische pen die, als je ergens op tikt, allerlei informatie geeft.

Mijn oudste wordt binnenkort 7 en ik denk dat hij dit heel leuk vindt, maar ik heb een paar vragen:

- Is er per deel (spel/boek/puzzel) genoeg variatie om die langere tijd leuk te vinden? Zijn ze er al gauw doorheen, of zijn ze uitgebreid genoeg?
- Hoe stevig is die pen? We hebben hier nog een dreumes rondkruipen en die mag er uiteraard niet aankomen, maar ik heb geen ogen in m'n achterhoofd...
- Hoe vinden jullie de prijs/kwaliteit verhouding? De starterset is best een investering (50 euro) en daarbij zit dan 1 boek of spel. De uitbreidingen zijn tussen de 15 en 25 euro, zijn die dan ook dat geld waard?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Bedankt alvast.

Groeten, Pien

Pien

Pien

29-05-2014 om 22:37

Oh ja...

En: doet alles het altijd goed? Of hebben ze regelmatig een bug, of hulp nodig omdat het niet "pakt"?

Pien

Pien

31-05-2014 om 15:25

Niemand?

Hadewich

Hadewich

31-05-2014 om 15:58

Eh...

Ik heb het één keer gespeeld bij mijn oppaskind (6 jaar) thuis. Ik vond het leuk, kind vond het leuk, maar zij kiest nu altijd voor rummix, dammen, vraag- en antwoordspellen enzo, zonder elektronica.
Verder kan ik er eigenlijk weinig over zeggen. Het voelt wel stevig aan en ik heb geen storingen kunnen ontdekken toen, maarja, we hebben maar één spelletje gespeeld...

elsje78

elsje78

31-05-2014 om 21:27

wij hebben het

Ik zal eerlijk zijn: het ligt in de kast te liggen. Het boerderij boek vinden ze nog het leukst. Het rekenspel is echt een vreemd spel, ze vinden er niks aan en ze begrijpen het ook niet echt. Het taalspel (met de raaf en de tovenaar) hebben we wel een aantal keer gespeeld. Ik moest altijd meespelen want het duurde even voordat ze het begrepen.

Als ik een tip mag geven: koop het boerderij boek en een pen, en kijk eerst eens hoe dat gaat.
Het rekenspel is geen aanrader dus

Talia

Talia

07-07-2014 om 17:13

Niet doen

Tiptoi (het detectivespel hebben wij voor dochter van 7 gekocht) is teveel herhaling. De eerste paar keer is het leuk, daarna is het telkens hetzelfde. Ik vind het daar te duur voor.
Dit doet me er aan denken dat ik het in de herfst even op marktplaats moet zetten

vlinder10

vlinder10

16-08-2014 om 13:45

ook op zoek naar ervaring

Ik heb er ook al een aantal keer mee in mijn handen gestaan maar twijfel of het iets is.
Om het zo maar te kopen vind ik zonde want ik vind sommige nog best prijzig.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-08-2014 om 13:58

Is best grappig

Maar ook wel wat moeilijk. Hier zijn vooral het ik leer lezen spel en het piratenboek populair.

Het is allemaal vrij informatief, maar jongste is zo gek van piraten dat hij dat voor lief neemt. Mijn zus heeft hetzelfde met haar zoontje en het boerderijboek.

Ik heb nu het spelletje voor onderweg gekocht, maar nog geen ervaringen mee want nog niet geinstalleerd.

Het ik leerl lezen spel is wel grappig in de ik speel alleen stand, maar te moeilijk voor mijn bijna 6-jarige om alleen mee te spelen.

Pien

Pien

16-08-2014 om 14:14

Nog niet

Ik heb het uiteindelijk niet voor de verjaardag van mijn oudste gekocht, maar denk er wel over om het aan middelste, die 5 wordt in november, te geven. Of de opa's en oma's samen te laten geven. Hij vindt dit soort dingen geweldig en heeft ook meer zitvlees en geduld dan oudste. Ik vind het er nog steeds erg leuk uitzien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.