Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Toneelstuk Anne voor 9-jarige?

Ik wil graag naar het toneelstuk 'Anne' . Op de site van het theater wordt gemeld dat het stuk geschikt is voor 12 jaar en ouder. Nou is mijn jongste nog 9 (over paar maanden 10) en juist zij wil heel graag met me mee. Ze heeft het boek gelezen, is bij het Anne Frank-huis geweest en nogal wijs in haar redenaties. Maar ook wel heel gevoelig. Is er iemand die het stuk gezien heeft en kan vertellen wat de reden zou kunnen zijn dat 12 jaar geadviseerd wordt? Natuurlijk is het ene kind het andere kind niet maar ik wil voorkomen dat ze te veel van slag raakt.

Coya

Mijntje

Mijntje

24-05-2014 om 07:48

nee

Ik zou dat niet doen. Die leeftijdsindicatie is er niet voor niks, je weet niet wat je te wachten staat ook al ken je het boek. Een toneelstuk (met multimedia) kan een enorme impact hebben, ook gezien het onderwerp.

Fiorucci

Fiorucci

24-05-2014 om 12:40

Nee

Ik hoorde van mijn zwager, die geweest is, dat veel bezoekers erg stilletjes naar buiten kwamen. Juist toneel kan een grote impact hebben op kinderen, helemaal als het om dit soort onderwerpen gaat.

Ze heeft het boek gelezen en is in het Anne Frankhuis geweest. Het toneelstuk lijkt me daar een combinatie van. Kijk anders eerst samen één van de vele speelfilms die over Anne gemaakt zijn die je ongetwijfeld op internet kan vinden.

skik

Monique D*

Monique D*

24-05-2014 om 17:23

Een boek is anders dan een toneelstuk of film..

Het verhaal is leuk om te volgen, maar bij het eind kregen mijn dochter en ik(!) last van kippenvel...vooral toen ze werden ontdekt door de Duitsers en mee moesten komen. Wij hebben de film gezien.

Dochter was een stuk ouder dan jouw dochter, zo'n 14 jaar.
Je zei dat ze heel gevoelig is. Ik zou het afraden en wachten totdat ze een jaar of 12 is. Negen jaar is vrij jong.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.