Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-08-2012 om 22:22
Een vriendinnetje van mijn dochter heeft zo af en toe een penetrante transpiratiegeur bij zich. Het is echter een meisje wat erg gevoelig is en we weten dat dit niet bespreekbaar is, dat geldt bij voorbeeld ook voor puistjes en ze durft bij het logeren bij ons ook niet te douchen, want stel je voor! Maar ja, niets zeggen is ook geen optie. Ik heb het al bespreekbaar proberen te maken bij haar moeder, maar die zegt dat zij nog niets ruikt, dus hoeft er niets te gebeuren. Bovendien: zweten is heel normaal. Jaaa, dat is normaal, maar de geur hoeft toch niet? Mijn dochter is bang dat de klasgenoten haar om die reden gaan uitlachen en/of pesten. Normaliter zou ik het zeker zeggen tegen zo'n kind, maar niet bij haar. Maar dat er iets moet gebeuren, is wel duidelijk. De vraag is alleen: hoe pak ik dat aan? Iemand suggesties?
27-08-2012 om 23:03
En wat gebeurt er dan
Als je het wel tegen haar zegt? Gaat ze dan huilen of wordt ze boos? Normaal zou je het wel zeggen tegen zo'n kind, maar bij haar niet. Dan vraag ik me dus af wat er aan haar zo anders is dat je het niet zegt.
Misschien kun je ze eens samen op stap sturen om een deodorant voor jouw dochter te kopen en zo eens zijdelings vragen of zij ook deodorant gebruikt. Ik noem maar iets.
27-08-2012 om 23:22
Hoe oud?
Vanaf een jaar of 11 gaan ze allemaal stinken, dus dan hoeven ze zich niet voor elkaar te schamen. Ik zou zelf nooit iets tegen een vriendinnetje van mijn kind zeggen. Mijn ervaring is trouwens dat vriendinnen onderling er geen problemen mee hebben om dat te bespreken, dus je dochter kan dat best aankaarten.
28-08-2012 om 07:04
Laat dochter het zeggen
Jammer dat de moeder het niet oppikt. Ik heb er nooit wat van gezegd. Er zijn periodes geweest dat ik weleens wat rook (bij eigen kinderen en hun vrienden), het gaat over als ze ouder worden.
Een keer na het sporten was de lucht van kind en sportvriend niet te harden. Ik zei niks, maar toen liep zus langs "Jee wat stinken jullie, niet normaal hoor". Oplossing van de heren, zonder wassen flink deo spuiten, maakte het alleen maar erger . Toen heb ik wel gezegd dat even wassen een beter idee was.
Maar hoe dan ook, ik heb nooit wat tegen andere kinderen gezegd. Ik zou dat aan je dochter over laten en anders maar niet.