Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Trui uit

Mijn dochter wil graag leren om zelf haar shirts (vaak vrij strakke t-shirts onder een blousje ofzo) uit te doen. Maar het lukt haar niet, en wij krijgen het niet uitgelegd. Ik kruis zelf mijn armen voor en dan trek ik een t-shirt uit, maar dan lijken haar armen wel te kort voor. Mijn man trekt een t-shirt voor bij de hals over zijn hoofd, maar daar zijn haar shirts veel te strak voor.
Hoe doen jullie kinderen dat? Ze wil het zo graag leren voor gym.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zo!

Mijn dochter doet eerst haar armen uit dr shirt, rolt het shirt op tot dr nek en trekt die dan over dr hoofd. Misschien dat dat wel werkt?

Kosina

De armen van je dochter zijn nog veel te kort voor de kruistruc. Laat haar maar eens de handen boven het hoofd houden en vergelijk het met jezelf.
De truc van Swaen is prima.

in aanvulling daarop voor het jas aan doen: jas op de grond, open. Laat kind de twee oksels van de jas pakken en de jas over het hoofd aantrekken. Oh ja, het kind staat daarbij aan de bovenkant van de jas.

dc

dc

21-09-2010 om 08:29

Eerst armen

eerst armen eruit en dan pas over het hoofd trekken!

judiths mama

judiths mama

21-09-2010 om 19:40

ik heb laatst eens aan mijn oudste gevraagd hoe zij haar trui uit trok, omdat ík wilde dat mijn jongste zelf haar truien uit kan trekken.
Je ene arm onder je trui steken en dan naar de oksel van de andere arm om die eruit te werken. Vervolgens hetzelfde met de andere arm. Dan alleen nog over je hoofd.

vlinder72

vlinder72

22-09-2010 om 10:44

Helpen

En je kan je kind helpen door er een spelletje van te maken. Jij houdt de mouw vast en je kind moet proberen zijn/haar arm eruit te trekken. Daarna hetzelfde met de andere arm. Daarna over het hoofd. Als ze eenmaal door hebben dat ze eerst armen eruit moeten halen dan is het makkelijk. Voor broeken geldt ook zoiets. Zitten en je benen erin wiebelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.