Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Eline

Eline

23-10-2011 om 16:37

Typesnelheid kinderen na typecursus?

N.a.v. ander draadje even een vraag aan ouders van kinderen die een "officiele" typecursus hebben gedaan. Dus niet zelf zo'n doe-het-zelfcursus van Type Expert of zo (overigens helemaal prima).

Via internet (http://dutch-speedtest.10-fast-fingers.com/) kan je een typetest doen en zien hoeveel aanslagen per minuut met hoeveel woorden fout je maakt.

Willen jullie je kinderen dat eens laten doen (erg leuk) en doorgeven wat ze scoorden, wat hun leeftijd is en hoe lang ze (ongeveer) hun typedyploma (of zo) hebben?

Ik ben erg benieuwd.
Wil mijn dochter (die met Type Expert oefent) nl. een examentje laten doen via die typetest en wil graag weten wat voor snelheid (en fouten) ik van haar kan verlangen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

23-10-2011 om 16:58

Niet je vraag, maar

Ik heb 'm natuurlijk zelf gedaan.
Ik haalde 282 aanslagen en 40 woorden goed, 0 fout. Daarmee sta ik 262924e van de 270002 die op de lijst staan. Kortom, dat is erg beroerd, die 282 aanslagen van mij???
Ik twijfel over de betrouwbaarheid van deze test, als ik met 282 zo laag eindig. Of is 282 niet goed?

Merel

Merel

23-10-2011 om 17:33

Ook zelf gedaan!

Ik zal straks even mijn dochter het laten doen, zij heeft de pica cursus gedaan. Ik ooit in een ver verleden Scheidegger en toen is mijn typesnelheid enorm teruggezakt omdat ik nooit typte, tot ik zelf een computer kocht en weer veel ging typen (msn-en met vriendinnen enzo)
Ik kwam op de volgende score uit:
397 aanslagen per minuut
56 woorden
3 fout

Merel

Merel

23-10-2011 om 17:39

Zoon van 13

Oke, heb zoon van 13 laten typen. Hij heeft ooit 1 les Pica gedaan (van zus) en is toen afgehaakt.
Ik heb hem net even geobserveerd; hij typt blind en met zijn linkerhand gebruikt hij 4 vingers, rechts typt hij alleen met wijsvinger.
301 aanslagen per minuut
44 goed
2 fout

eigenlijk wel een goede score met deze manier van typen

sinas

sinas

23-10-2011 om 18:53

You type 305 characters per minute
You have 48 correct words and
you have 2 wrong words

merel

merel

23-10-2011 om 19:11

De rest ook

Oke dochter had iets van 415 aanslagen, en 2 fouten, woorden weet ik even niet want meteen ging haar vriend het ook proberen en die had 600 aanslagen per minuut en 0 fout. Het woorden aantal kon ik zo snel niet onthouden, want ze klikten meteen om het opnieuw en opnieuw te proberen,ze vonden het wel een leuk spelletje. Dochter geeft trouwens aan dat ze het op haar eigen laptop sneller kan dan op mijn computer en vriend van dochter heeft geen typecursus gedaan maar typte dit blind met twee vingers (zag ik met eigen ogen)

Vic

Vic

23-10-2011 om 19:16

600?

Zo, dat is snel! Ik had 391 met twee fout. Mijn typediploma ooit gehaald met 150 apm op een ouderwetse typemachine. Dochter (12) zonder typediploma had 261 aanslagen met 1 fout.

Guinevere

Guinevere

23-10-2011 om 20:39

Euh

Euh, dat is duidelijk, ik ben tot nu toe de slechtste typist in deze draad. Vandaar mijn lage klassering. :-S
Gelukkig ben ik op het werk notabene een van de snelsten.

Eline

Eline

23-10-2011 om 22:51

Nog even mijn vraag...

Voor degenen die reageren: ik hoor het graag van kinderen die (officiele) typecursus hebben gedaan, graag leeftijd vermelden en wanneer typecursus gedaan.
Dochter is 11, dus hoe leuk het ook is om te weten wat iedereen zelf doet (ik kom ook tot 466 met 1 fout) of oudere kinderen, ik hoor het bij voorkeur over kinderen van een beetje vergelijkbare leeftijd die niet al te lang geleden zo'n typecursus hebben afgerond.
Dan weet ik een beetje wat ik van dochter kan vragen.
Wil niet te lage, maar ook niet te hoge snelheid vragen.

Denk zelf aan 240 met max 4 fouten of zoiets? Maar weet niet of dat voor kinderen met Pica of zo reƫel is? NB Ze heeft al een tijdje met Type Expert geoefend en met een paar keer oefenen met de speedtest kwam ze nu al op 190, dus wil in elk geval nog wat hoger gaan zitten.

Vic

Vic

24-10-2011 om 08:42

Eline

Ik denk dat e.e.a. ook afhangt van hoe vaak die kinderen verder typen. Door oefening word je sneller. Mijn dochter heeft geen lessen gehad maar kan heel aardig typen. Niet met 10 vingers, maar wel blind.

merel

merel

24-10-2011 om 09:10

Denk ik ook

Ik denk dat het al aardig goed gaat met haar snelheid hoor. Inderdaad zal het met de jaren alleen maar sneller gaan, gezien de ontwikkeling hier met mijn kinderen. Zij gebruiken al veel vaker een toetsenbord dan wij ooit deden op die leeftijd. Zoon heeft snel leren typen omdat hij op habbo wel snel wilde kunnen reageren op andere kinderen. Hij speelt nu geen habbo meer (want dat doe je niet als je 13 bent maar typt inmiddels erg snel en blind, dat vind ik nog het allerhandigst.

Annet

Annet

24-10-2011 om 21:10

Scores bij onze kinderen

Oudste van 14 heeft type expert gedaan toen ze in groep 7 was. Ze zit nu een snelheid van 332 tekens per minuut met twee fouten. Ze is duidelijk sneller gaan typen naarmate ze het meer nodig had. Ik ben vooral blij dat ze blind is blijven typen.

Jongste van 9 heeft type expert gedaan toen hij 8 jaar was. Hij haalde toen volgens de proeftekst 22 woorden per minuut.
Op deze test haalde hij 14 woorden per minuut (tekens ben ik vergeten op te schrijven). Hij typt wel geregeld maar alleen korte stukken.

Ik zou vooral gaan voor bijna foutloos typen, blind en met een redelijk aantal tekens per minuut. Liever goed en blind dan heel snel. De snelheid komt daarna wel.
De normen binnen cdrom type expert liggen vooral op foutpercentage nogal laag. Die heb ik altijd omhooggeschroefd.

MerelR

MerelR

26-10-2011 om 14:10

Leuke test

Ik haalde 302 aanslagen, 42 woorden goed en 4 fout.

Annet

Annet

27-10-2011 om 12:16

En een leuk neveneffect

Zoon van 9 had de test ook gedaan. Hij vond het resultaat tegenvallen. Nu heeft hij uit zichzelf de cdrom weer gepakt om te oefenen. Ben benieuwd hoe lang hij dat volhoudt

Elisa Gemani

Elisa Gemani

27-10-2011 om 23:37

Hier

Leuk! Ik zal deze test ook door zoon van 10 (net zijn type-diploma gehaald) laten doen. Zelf scoorde ik 384 aanslagen per minuut met maar 1 fout woord. Ik typ blind met 10 vingers en ik moet veel en vaak typen
Het is belangrijker om blind met 10 vingers zo foutloos mogelijk en op redelijk constant tempo te typen dan als een razende Roelant te jakkeren met horten en stoten en relatief veel fouten te maken. Die snelheid komt vanzelf naarmate iemand vaker en meer typt. Zo'n 200-250 aanslagen per minuut met een foutpercentage van 1% is "gemiddeld".

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.