Due-scimmie
19-07-2025 om 15:07
Uitstapjes kinderen bovenbouw basisschool
Onze oudste is 8 en lijkt de fase van de speeltuinen inmiddels wel gehad te hebben. Waar we vorig jaar nog uren bij cafés en restaurants met speeltuin waren en ze zich heerlijk vermaakten, is het nu al snel ik vind hier niks leuk. En nu ben ik zoekende in wat wel qua kleinere uitjes/daguitjes. Het is sowieso niet echt een kind met veel fantasie of die zelf met suggesties komt. Wel dol op dieren, zijn lievelingsboeken zijn van Freek Vonk .
Wat doen jullie kinderen van 8-12 graag? Onze jongste van 6 vindt speeltuinen nog heerlijk. Oudste alleen als er vriendjes mee zijn. Of zoals nu waar hij met zo'n water en zandbaan speelt.

HelloKitty123
20-07-2025 om 00:01
Herkenbaar dat de oudste van 9 niet meer blij wordt van elke speeltuin, terwijl de jongste van 6 graag wil gaan. Hier ook soms een vriendinnetje mee voor allebei of ook tekenspullen of we gaan naar het pretpark waar we een abonnement op hebben. Hier winkelen ze trouwens ook allebei graag dus dat hebben we van de week ook gedaan in een andere stad dan normaal en we zijn een dagje gaan zwemmen.

Meesje
20-07-2025 om 06:56
Zelf geen kinderen van die leeftijd. Maar ik weet dat broer en ik nog lang genoten hebben van (binnen) zwembaden en zeemplassen. Vooral als er wat glijbanen enzo bij waren. Ouders maakten een rondje met ons en gingen dan ergens zitten of liggen. Beetje gelijk aan zelf op het terras bij de speeltuin. Kan me voorstellen dat dat ook beetje de vraag is? Uitjes waar de kinderen ook zelf kunnen spelen en ouders niet voortdurend erbij hoeven te zijn?

Due-scimmie
20-07-2025 om 08:10
Meesje schreef op 20-07-2025 om 06:56:
Zelf geen kinderen van die leeftijd. Maar ik weet dat broer en ik nog lang genoten hebben van (binnen) zwembaden en zeemplassen. Vooral als er wat glijbanen enzo bij waren. Ouders maakten een rondje met ons en gingen dan ergens zitten of liggen. Beetje gelijk aan zelf op het terras bij de speeltuin. Kan me voorstellen dat dat ook beetje de vraag is? Uitjes waar de kinderen ook zelf kunnen spelen en ouders niet voortdurend erbij hoeven te zijn?
Klopt. Maar jongste heeft nog geen zwemdiploma dus zwembaden zijn nog geen optie waarbij wij rustig kunnen gaan zitten 😅

Meesje
20-07-2025 om 08:31
Due-scimmie schreef op 20-07-2025 om 08:10:
[..]
Klopt. Maar jongste heeft nog geen zwemdiploma dus zwembaden zijn nog geen optie waarbij wij rustig kunnen gaan zitten 😅
oh ja, duh

Kimdekim
20-07-2025 om 09:07
Het natuurmuseum in Tilburg is echt een aanrader voor minibiologen. Mijn zoon vond het altijd fantastisch ( en is ondertussen bijna een echte bioloog).