Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
lisbeth

lisbeth

12-06-2012 om 12:02

Vakantieboeken tips


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lisbeth

lisbeth

15-06-2012 om 09:53

Ben echt blij

met jullie inbreng, heb net een hele stapel gereserveerd bij de bieb. Nu hopen dat veel terug komt voor de vakantie.

Maar wat ze nu niet leest kanze na de vakantie lezen, we hebben nog 4 weken vakantie te gaan dus.

Bij hart van Inkt is ze nu op de helft, ze neemt hem mee naar school en leest daar ook aardig wat .

Dirksmama, Ereader staat ook al een tijdje op mijn wensenlijstje, maar helaas financieel nu even niet mogelijk.

Vic

Vic

15-06-2012 om 14:42

Wat leuk (+ ik wil ook wel tips

Het lijkt me heel fijn als je kind graag moeilijke of dikke boeken wil lezen. Mijn 7-jarige dochter is een goede lezer (AVI M6) maar ze wil niet beginnen aan dikke boeken zonder plaatjes. Sowieso houdt ze niet van boeken die één lang verhaal zijn, ik denk dat ze het dan niet kan volgen (is natuurlijk ook nog jong). Momenteel leest ze Heksje Lily en verder eenvoudige stripboeken. Strips als bijv. Donald Duck vindt ze dan weer niet leuk omdat de verhalen lang zijn en er teveel verschillende tekstballonnetjes op 1 plaatje staan. Als ik haar in de bieb zelf laat kiezen komt ze thuis met prentenboeken á la Kleine Beer, maar die leest ze natuurlijk te snel en is dan 's avonds alweer door de stapel heen.
Ik weet zo onderhand niet meer wat ik moet kiezen. Heeft iemand nog ideeën?

lisbeth

lisbeth

15-06-2012 om 15:16

Vic

Vic, mijn dochter heeft dit ook lang gehad hoor, het is nu sinds een half jaar misschien iets langer dat ze ook boeken zonder plaatjes leest.

ze heeft lang Geronimo Stilton gelezen, veel plaatjes, toch leuke onderwerpen. je kunt beginnen met de dunne boekjes en dan verder naar de dikke.

Dolfje weerwolfje misschien

oh ja en mijn dochter las een jaar geleden de boeken van Milla Sugar graag, geschreven door Pat Brunella

lisbeth

lisbeth

15-06-2012 om 15:18

Roald Dahl heeft boeken geschreven met korte verhalen, toch leuk maar niet al te lang, misschien is dat iets

Vic

Is de Boze Heks iets voor haar? Klinkt enger dan het is, gewoon grappige, vrij onschuldige verhalen over een sacherijnige heks, de haas en de pad (of de merel, whatever, één van die bosbeesten). Het zijn niet al te lange verhalen en er zijn wel wat plaatjes bij.
Ook de serie over Krik de eekhoorn is misschien wel wat. Beide series van Hanna Kraan.

lisbeth

lisbeth

19-06-2012 om 10:07

Kan heel veel ophalen bij de bieb

Hart van inkt had ze binnen drie dagen uit maar gaat denk ik toch mee want volgens dochter moet ik het echt absoluut lezen: Echt wat voor jou mam!!

Maar bij de bieb ligt nu klaar, nacht van inkt, de trologie van Lucy Hawking, de kleine odessa en levende bezems.

Zelf is ze nu aan het lezen in Heksenkind van Furlong, ze moet wel wat doorlezen want ik moet boeken inleveren om nieuwe te kunnen halen.

Egel

Egel

19-06-2012 om 22:42

Mooi, heksenkind van monica furlong!

O dat vond ik zo mooi! Toen ik een tijdje zweverig was rond mijn 15e. Er zijn nog twee andere boeken van die 'serie'.

lisbeth

lisbeth

24-06-2012 om 17:03

Mooie foto's

Vandaag de trilogie van knal in het heelal opgehaald en wat een mooie foto's staan erin. Dochter vond het alleen al daarom de moeite waard

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Lisbeth

Onze kinderen vonden dat ook. En daarna werd het verhaal zo spannend en de extra info zo interessant dat ze de foto's snel omsloegen, alsof het hinderlijke muggen waren die verder leze in de weg stonden. Ik hoop dat jouw dochter het geheel ook zo leuk vindt. (wij hebben de drie boeken maar gewoon aangeschaft )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.