Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
madelief##

madelief##

09-12-2008 om 19:13

Verjaardagsfeestje...

Hoi,
eind deze week verjaardagsfeestje van zoon die 8 is geworden. We gaan naar een soort speeljungle. Maar die mensen belden net op of we een half uurtje later konden komen (ivm een inspectie oid). Dat kan.
Maar ik zoek nu een leuk spel om 14 jongens van ca. 8 jaar mee te vermaken. Wie heeft er tips? Ik kan echt zelf niets zinnigs bedenken (anders ging ik ook niet ergens heen...)
Liever niet naar buiten, want daar hebben we eigenlijk te weinig tijd voor. Maar in huis is wel veel ruimte...alleen iets met ballen gooien ofzo wordt dan lastig.
Wie heeft er goede ervaringen?
groet
Wheels

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ave

ave

09-12-2008 om 20:25

Spel met cadeaus

Gebruik de tijd om de cadeautjes uit te pakken met een spel. Bijvoorbeeld: stop in een aantal ballonnen een quizvraag (bijvoorbeeld over de jarige, maar kan overal over gaan). Om de beurt een ballon kapot prikken en als degene die geprikt heeft de vraag goed beantwoordt mag hij zijn cadeau geven. Zo niet mag iemands anders de vraag beantwoorden en cadeau geven.

Ander spel, jarige gaat uit de kamer. Een van de gasten verstopt zich, jarige komt terug en moet raden wie er weg is. Als hij het raadt mag diegene tevoorschijn komen en het cadeau geven.

Veel plezier

madelief##

madelief##

09-12-2008 om 20:46

Maar...

Bedankt al voor jullie snelle reacties...
maar er wordt 1 kado gegeven van allemaal samen...dus dat spel met de kado's wordt lastig. Maar misschienkan ik wel een variatie op dat verstoppen verzinnen..
En bellen of het een half uurtje later kan heb ik wel overwogen, maar dat vind ik eigenlijk een beetje "suf". Zou ik zelf echt niet erg vinden als iemand dat aan ons vroeg, maar om dat nu van een ander te vragen vind ik een beetje moeilijk...
Ik wacht nog even af wat er nog meer aangeraden wordt...
bedankt
Wheels

Hier

zijn de 8 jarigen gek op moordenaartje. In een kring is er 1 de moordenaar, die met een afgesproken teken de kinderen in de kring om de beurt vermoord. Die vallen dan neer. 1 kind is vooraf op de gang gezet en moet dan raden wie de moordenaar is en wat het afgesproken teken is. (bv knipoog, wijzen met een pink, zoenmondje maken oid)

madelief##

madelief##

09-12-2008 om 23:34

Mach...

Klinkt leuk..
tenminste, de omschrijving, haha, niet de titel van het spel.
Maar hoe weet het kind dat neervalt dan dat hij "degene" is?
gr.
Madelief

Madelief

Volgens mij is het spel van Pelle hetzelfde alleen dan blijkbaar niet in een kring, maakt ook niet uit. Het teken spreken ze inderdaad met zijn allen af, waar de detective niet bij is. Dus iedereen moet goed opletten of hij het teken krijgt en dan dood neervallen.
Ze vinden het hier erg leuk en kunnen het rustig een half uur volhouden. Met steeds een andere detective.

Jesse_1

Jesse_1

10-12-2008 om 09:11

Stoelendans

Ook altijd leuk en je moet alleen genoeg stoelen hebben . Je kunt het ook doen met een voorwerp die je door moet geven (wie het voorwerp in handen heeft op het moment dat de muziek stopt is af).
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.