Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ron88

Ron88

29-10-2013 om 13:06

Verwijzing psycholoog vragen aan huisarts voor kind

Zoon van 11 zit niet lekker in z'n vel. Ik en ook school willen dat kind naar een kinder psycholoog gaat om te kijken hoe dit komt. Nu mijn vraag neem ik kind mee naar de huisarts of is het gebruikelijk om dan alleen te komen praten over zoon?

Karmijn

Karmijn

29-10-2013 om 13:38

hier

Het is al lang geleden. Maar ik ben toen de eerste keer zonder zoon gegaan. En ik heb een dubbele afspraak bij de huisarts gemaakt, zodat we wat minder last hadden van tijdsdruk.

Wij willen onze zoon altijd positief benaderen. Daar past niet bij, dat ik over zijn hoofd heen, bij een andere volwassene ga bespreken wat er allemaal fout gaat in zijn leven.

Ilva

Ilva

29-10-2013 om 14:45

Bellen

Toen mijn zoon naar een psycholoog moest (vanwege problemen op middelbare school en vermoeden van hoog begaafdheid) heb ik gebeld en aan de assistente gevraagd wat het beste was. Zij heeft een telefonisch consult geregeld en de arts belde mij dus terug. Uitgelegd wat het probleem was (hij wist er al iets van, het was natuurlijk niet uit de lucht komen vallen) en vond het dus geen probleem. Ik kon de verwijzing ophalen bij de assistente.

Angela67

Angela67

29-10-2013 om 20:33

ook school 'erbijgehaald'

School opperde dat het mogelijk was om via de Schoolbegeleidingsdienst iets te gaan organiseren (we hadden al gesprekken gehad, verstandhouding was prima) en met die mededeling heb ik de huisarts gebeld en uitgelegd in telefonisch consult wat de school gemerkt had, wat wij zelf vonden en dat we graag 'in eigen beheer' een afspraak met een psycholoog wilde maken. Hij schreef op basis hiervan een verwijzing.
Groet,
Angela

bibi63

bibi63

29-10-2013 om 22:02

verwijzing niet nodig

Als psycholoog BIG en NIP geregistreerd is, valt een (klein) deel in de basisverzekering. Een evt. aanvullende verzekering kan meer vergoeden. Verwijzing h.a. is niet relevant.
Bibi

alcedo atthis

alcedo atthis

29-10-2013 om 22:22

dacht ik ook

Ik dacht eigenlijk ook dat een verwijzing niet meer nodig/relevant is. Overigens wel als je naar een GZ-psycholoog gaat; die valt wel weer onder de basisverzekering. Tenminste, zo heb ik het mij onlangs laten uitleggen.

Of wil je van de huisarts vooral een advies over naar wie je toe zou kunnen gaan?

Renata

Renata

31-10-2013 om 16:20

niet naar huisarts met kind

Je kunt gewoon zelf direct een kinderpsycholoog bellen voor een intakegesprek. Dat is alleen met jou en eventueel je partner. Daarna pas met je kind erbij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.