Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Voetbalmoeder

Voetbalmoeder

03-03-2011 om 10:16

Voetbalverdriet bij zoon (8 jaar)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Voetbalmoeder

Voetbalmoeder

07-03-2011 om 17:24

6 jaar

Vanmiddag een trainer erover gesproken. Het gaat dus echt om 6 jarigen, volgens trainer mogen ze vanaf 6 t/m 8 jaar bij de Fjes. Nou ja, ik heb mijn verhaal gedaan. Trainer heeft sowieso z`n twijfel over het bestaan van het nw team F6 omdat hij de helft van de ouders nog niet te pakken heeft gekregen. Dus is ook heel onzeker of ze er allemaal wel zijn bij de 1e wedstrijd aankomende zaterdag. Volgens hem kon zoon dan weer terug naar F5.

Hmm, toch vreemd allemaal.

Groet,
Voetbalmoeder

Voetbalmoeder

Voetbalmoeder

08-03-2011 om 09:44

Kennelijk

Heb ik hier dus niet aangegeven dat het om jongens gaat die dus echt zo`n twee jaar jonger zijn dan mijn zoon. Mijn excuus, daar heb ik niet bij stil gestaan. Ik dacht dat het wel duidelijk was. Maar ja, op papier iets uitleggen is niet mijn sterkste kant.

Als het goed is dan hebben ze bij de club gisteravond een vergadering gehad over dit onderwerp. Ik ben heel benieuwd wat daar uitgekomen is. Stel nou dat ze toch om welke reden dan ook, hebben besloten om het F6 team aan te houden. En mijn zoon dus dit seizoen met hun moet spelen, is dat dan redelijk in jullie ogen?

Zoals ik al eerder zei, op papier bestaat dit nieuwe team uit 7 spelers. Maar de meesten zie ik niet of nauwelijks bij trainingen. En het gaat dan dus echt om jonge jongens, kleuters zoals mijn zoon zelf zegt.

Ik heb gisteren overigens ook heel duidelijk aan trainer aangegeven, dat ik absoluut geen zeurende moeder wil zijn. Maar dat ik in deze situatie toch het gevoel heb, dat ik een beetje op moet komen voor mijn zoon. En dat ik hoopte dat ze dat bij de club ook zouden begrijpen. Hij zei me, dat ik het contact met F5 maar een beetje warm moest houden. Nu heb ik net het gevoel alsof ik moet gaan smeken voor een plaatje voor zoon. En dat ik de site en teletekst goed in de gaten moest houden, om te zien waar en met wie zoon a.s. zaterdag een wedstrijd moet spelen. Ook gaf hij aan dat het nu allemaal een beetje lastig was, maar dat ze zoon sowieso na dit seizoen in F1 of F2 willen plaatsen omdat ze al wel hadden gezien dat hij goed kan voetballen. Ik heb nogmaals aangegeven, dat het mij er niet zo zeer om gaat dat hij nou perse in een van die teams moet. Maar wel dat hij in een team hoort waar hij het naar zijn zin heeft, dus niet bij jongens die twee jaar jonger zijn. Dat is voor zoon echt een ramp. Nou ja, eerst nog een training en dan hoop ik dat we daar iets meer informatie krijgen.

En ik begrijp heel goed dat het allemaal om vrijwilligers gaat hoor bij de club, die mensen doen dat allemaal in hun vrije tijd. Zelf doe ik ook vrijwilligerswerk, dus daar heb ik ook wel begrip voor. Helaas vind ik het wel heel onzeker allemaal voor mijn zoon.

Groet,
Voetbalmoeder

Jesse_1

Jesse_1

08-03-2011 om 10:15

7 is te weinig

Het is aardig van de club dat ze de nieuwe aanwas wedstrijden willen laten spelen, maar de kinderen 'onder de F' zijn over het algemeen gewoon te jong om al echte externe competitie te spelen. Voetbal lijkt eenvoudig, maar om als team samen te spelen en het te leren is het gewoon best moeilijk!
Als belangrijkste argument voor jou zou ik geven dat 7 spelers te weinig is voor een team. Het zou beter zijn om de kinderen te verdelen over de andere teams (tenzij die al uit 10 kinderen bestaan) en de F6 terug te trekken uit de competitie. Jouw zoon zou dan iets opgeschoven kunnen worden, en wat andere spelers uit de F5 die het al goed doorhebben.
Er is niets zo frustrerend als voor iedere wedstrijd weer te bekijken waar je invallers vandaan moet halen. Met 7 spelers kun je evt voetballen, maar er is er wel eens eentje niet, bovendien moet er ook nog wel eens gewisseld worden (vooral bij de kleintjes denk ik zo). Bovendien kun je de invallers niet uit de F1 of F2 halen - niet alleen is het competitievervalsing, maar voor de invallers ook niet leuk met die kleintjes.
Volgend seizoen is nu niet aan de orde, het lijkt me logisch dat er voor ieder nieuw seizoen weer een indeling wordt gemaakt - maar eerst moet dit seizoen nog afgemaakt worden.
Dus ik zou zeker eerst duidelijkheid vragen over het aantal spelers in het team, en hoe ze dat willen laten werken.
En jouw vraag over de redelijkheid: op zich zou ik het redelijk vinden dat ze jouw zoon als 'laatst aangekomene' van de F5 naar de F6 zouden plaatsen om een nieuw team te formeren, máár dan zou het moeten gaan om kinderen van zijn leeftijd die zich toevallig wat later in het jaar hebben aangemeld (en dat kan soms erg leuk uitpakken, want daar zitten natuurlijk ook talenten tussen). Het is flauwekul (vind ik) om de mini's te gaan doorschuiven naar de F en daar met hangen en wurgen een compleet 'scheef' team mee te formeren.
Jesse

Frys

Frys

08-03-2011 om 14:13

Leeftijd f-jes

Hier zijn twee F teams, jongste zoon van 2004 speelt sinds de zomer in F2 en zij spelen wel competitie en dan geen mini's of kabouters. Het hele team bestaat uit jongens van 2004. De F1 bestaat uit jongens van 2002 en 2003, daar spelen de jongsten nog niet mee. Ze kijken hier vooral naar de leeftijd en niet naar de voetbalkwaliteiten bij de F-jes.

Miepje

Miepje

08-03-2011 om 15:39

Iets anders

Eigenlijk heeft het niet direkt iets met je probleem te maken, maar misschien kun je eens kijken of hij dit voorjaar mee kan doen aan een Jonger Oranje talentendag bij je in de buurt. Als hij goed kan voetballen wordt dat zeker een leuke dag voor hem. Dan heeft hij misschien iets om naar uit te kijken en achteraf op terug te blikken?

Frys

Frys

08-03-2011 om 17:31

Pelle

Het is inderdaad een kleine dorpsvoetbalvereniging, hier in de buurt zijn heel veel van zulke kleine clubs. Dus dan zul jij wel niet in de buurt van een klein dorp met eigen voetbalvereniging wonen.

Voetbalbestuurder

Voetbalbestuurder

11-03-2011 om 08:32

Voetbalmoeder

Laat je ons nog wel even weten hoe het afloopt?

Voetbalmoeder

Voetbalmoeder

11-03-2011 om 14:19

Update

Tja, eigenlijk weten we nog niet veel meer. F6 is nog steeds onzeker, er zitten drie hele jonge jongens bij waarvan ze de ouders niet te pakken krijgen. Dus de aankomende wedstrijd is weer kome te vervallen. Nu zijn er vier jongens waaronder mijn zoon die al met F5 mee hadden gedaan. Deze jongens zijn nu weer gevraagd om morgen mee te spelen met F5. Met als gevolg dat als iedereen morgen aanwezig is, er veel gewisseld zal worden. Ook niet echt ideaal natuurlijk. Ook is er nog een mogelijkheid dat we vanavond nog telefoon krijgen van F3, daar waren voor morgen misschien te weinig spelers en dan zou zoon in mogen vallen.

Ik hoop echt van harte dat dat hele F6 team niet doorgaat. Voor zoon zal dat echt een ramp zijn en ik denk ook niet dat hij dat lang vol zal houden. Mocht F6 niet doorgaan, dan zullen de 4 oudere spelers verdeeld worden over de rest van de Fjes. En met alle respect, die andere drie jongens zijn ook gewoon nog helemaal niet klaar om wedstrijden te spelen, ook al willen die ouders het nog zo graag. Ze zijn nog veel te jong, ik heb dat afgelopen training zelf gezien. Er waren er trouwens wel meer, dan deze drie. Die snappen het hele spel nog niet, pakken de bal van hun eigen teamgenoot af etc etc.

Nou ja, al met al best heel onzeker. Zoon vraagt dus ook dagelijks aan mij, in welk team zit ik nou mam? En ja, dat weten we allemaal niet. Volgende week hebben de trainers en leiders weer overleg, hopelijk komt daar dan wat uit. Want zoon kan slecht omgaan met onzekerheden.

Eerst weer tot zover. Een prettig weekend allemaal!

Groet,
Voetbalmoeder

PS: Miepje, ik heb even op de site gekeken, maar zag dat het voor ons allemaal best ver weg was. Het zal overigens voor zoon vast heel leuk zijn, dus bedankt voor je tip.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.