Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
chefke

chefke

05-03-2013 om 09:11

Voor het eerst naar school

En toen ging zoonlief voor het eerst naar school. Vorige week is hij 4 geworden en ging hij naar school. Hij is ondertussen best wel gewend. maar ik merk dat ik zelf zo moet wennen. Aan het ritme, aan het wegbrengen. Ik merk dat het me zwaarder valt dan dat ik dacht dat het zou zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-03-2013 om 09:16

Oh chefke

Ik herken het helemaal. Maar weet je, ook dit is een kwestie van wennen. Over een paar maandjes weet je niet beter meer. En verder vind ik het wel een beloning om te zien dat ze ook echt iets gaan doen met wat ze op school geleerd hebben. Ze maken opeens echt een sprongetje in hun ontwikkeling.

Die van mij dan hè, maar ik heb eigenlijk niet het idee dat die nou zo afwijken van de middelmaat op dit gebied

Fransien

Fransien

05-03-2013 om 10:59

De klok

En dan zeggen ze nog dat je zoveel extra tijd hebt als de kinderen naar school zijn, mijn ervaring is dat je geregeerd wordt door de klok. Hier hebben we geen continu-rooster dus is het vier keer per dag halen en brengen. Maar het went wel en ze zijn meestal zo gelukkig dat ze eindelijk naar school mogen...

Anders

Hier zoveel stress en gedoe gehad om kind dat het fijn was dat hij even weg was. Niet zo leuk natuurlijk. Vooral omdat er tegelijk de angst is dat ie het niet redt daar. Gelukkig huppelt hij nu vrolijk elke dag naar groep 3.

De tweede gaat sinds een paar weken en die moet echt nog wennen.. Wel mooi om te horen hoe gewichtig hij over zijn juffen praat, en opeens Zelf zijn jas aan trekt! Een andere keer komt hij me weer platknuffelen.

Fijn dat je zoon het naar zijn zin heeft!

Guinevere

Guinevere

06-03-2013 om 10:04

Dat ritme

Gelukkig heeft je zoon het naar zijn zin. Dat is het belangrijkste. Voor mezelf: dat schoolritme is na 7 jaar nog steeds niet ingesleten. Ik beschouw het als een soort beknotting van mijn vrijheid. Maar ja, natuurlijk gaan de kinderen wel elke dag braaf naar school. En de andere kant van het verhaal is dat je als ouder best ongestoord kunt werken onder schooltijd.
Als ouder van een basisschoolkind verander je trouwens langzaam in een soort taxichauffeur, druk bezig met het halen en brengen van kinderen naar speelafspraken, clubjes en sport. Gelukkig groei je er langzaam in.

Gejuich

Vandaag ging jongste voor het eerst wennen. Een nieuw tijdperk breekt aan en ik heb daar voor ongeduld naar uitgezien. Ik werk vier dagen per week, dat deed ik al toen ik nog geen kinderen had. Met jonge kinderen is die vrije dag geen vrije dag, op zijn best een lopende huishoudelijke zaken-dag. Nu ook de jongste op mijn thuisdag van de vloer is heb ik mijn handen vrij - voor die ellenlange lijst van achterstallige klussen, dat dan weer wel.

Mogelijk is dit erg ontaard, maar het viel me wel op dat als ik onder mijn vriendinnen en collega's liet vallen dat het mij zo heerlijk leek een ochtend het rijk alleen te hebben, ze allemaal instemmend knikten.

Hier overigens continurooster, kinderen komen om 2 uur uit school. Dus geen gestress met heen- en weer rijden/lopen (althans, niet voor de lunch)

Groeten,

Temet

Onze jongste

Is deze week ook 2 ochtenden wezen wennen. Hij vond het geweldig! Volgende week ook een paar ochtenden en dan hele dagen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.